Elmondanád hány és milyen balesetveszélyes szituációból menekültél meg?
Olyanra is gondolok amit nem mondanál el senkinek.
Többször volt hogy vissza kellet jönni előzésből mert nem volt elég a motor erő.
Volt olyan is hogy elaludtam negyvennel mentem áttértem a szembejövő sávba az érkező autó csinált egy jávorszarvas tesztet, dudával felébresztett. Majd én is csináltam egyet az utánna jövőre.
Sávot kellett váltani a ráfutás elkerüléséhez.
Teherautó az út szélén parkolt kikerültem egy audis még rá is gyorsított mert elsőbbsége volt.
Egy prosti kilépett az üllői útra.
Terepszinű katonák keltek át az üllői úton épp hogy sikerült őket észrevenni és megállni.
Nagyfater csoszog át a zebrán hallotta hogy zenél az ABS és visszalépett.
Ezek példák voltak, vagy mind veled történtek? Nem tudom, hogy te vagy-e a világ egyik legpechesebb embere, vagy figyelmetlenség okozta, de ez nagyon sok.
Olyan történetem nincs, amit nem mondanék el másnak.
Nagyon sok ilyen volt, nem számolom. Viszont azt elmondhatom, hogy én is szerencsés vagyok, mert 21 év és kb 600.000 levezetett km alatt még csak koccanásom sem volt még.
Nagyon sokszor próbáltak már megtorpedózni. Pl piros lámpán áthajtottak előttem. Vagy a stop táblát nem vették figyelembe. Ekkor az mentett meg, hogy volt hova menekülnöm. De olyan is volt már, hogy autópályán szórakozásból bevágtak elém és besatuztak, mert "csupán" 160 km/h-val voltam hajlandó előzni a tömött sort. Olyan is volt sokszor, hogy országúton szembe előztek és ha nem vészfékezek és húzódok le teljesen a padkára, akkor frontálisan csattanunk. Legutóbbi eset tegnap reggel munkába menet történt városban. Egy fiatal csajszi, ránézésre valami friss jogsis lehetett, mert jó ha 18 éves volt, egy G Astrában elbambulhatott vagy nem tudom, de indexelés és minden nélkül teljesen elkezdett kihúzódni a belső sávból az én autóm bal hátuljának. Gázadással sikerült elkerülni az ütközést. De a kezemet nem tettem volna be az én autóm bal hátsó sárvédője és az ő első lökhárítójának a jobb széle közé. Nem sokon múlt ez se, de megúsztam.
Ok van még este a körforgalom felé haladok meglátok egy elakadásjelző háromszöget úgy tekintettem rá mint valami szemétre amit otthagyott valaki
nem sokon múlott hogy nekimentem az álló autónak.
Többsávos útra kellett kikanyarodni balra jött egy szirénázó tűzoltó ott is majd összeszartam magam.
Hajnal ötkor esett az eső kicsit későn vettem észre a jobbkanyart így az autó hátulja csúszott vagy két métert nem volt a közelben senki.
Hát sok ilyen volt. Konkrétan egy esetre emlékszem. Jöttem haza munkából egy klasszik kétsávos úton városon kívül, 90-nel lehet menni. Elég forgalmas út abban az időszakban.
Épp a belső visszapillantót néztem, mert valami idóta Volkswagenes 140-nel megérkezett mögém. Mikor visszanéztem előre, annyit láttam, hogy 50 méterrel előttem jön szembe egy BMW bőven 100 felett, mert ő előz... Hát ott azt hittem meghalunk. Húztam egy határozottat a kormányon jobbra, ameddig az út engedte. Hála istennek a szembe jövő is lehúzódott akit előzőtt a BMW. És 3 autó pont elfért egymás mellett az úton, mikor elhaladtunk...
Azóta is emlékszem erre, úgyhogy az édes k... anyját az ilyennek. aki látja hogy jönnek szembe egy csomóan. De ő annyira siet, hogy neki előznie kell. Ha én és a szembe jövő nem vagyunk résen, mivel mögöttem is jöttek, meg a szemben érkezők sem ketten voltak, konkrétan egy tömegbalesetet okozott volna a f@szarcúja, mert ő siet az ótvar kombi ötös BMW-vel.
Hát, volt pár.
1) Egyszer, még elég friss jogsisként mentem késő éjszaka, hullafáradtan egy barátomékhoz. Nem ismertem a környéket, valahol a 2. kerületben volt (nem emlékszem az út nevére), eléggé elbóbiskoltam, és ez az út úgy néz ki, hogy villamos sínek mennek a közepén, majd egyszer csak az autóútnak vége, lehet menni merőlegesen egy kis utcába jobbra vagy balra, egyenesen pedig folytatódik a villamospálya rendes vasúti töltésen. Mire észrevettem, hogy nincs tovább aszfalt, tapostam egyből a féket, de az első kerekek már ráfutottak a sínekre az út végén. Konkrétan felült a kocsi eleje. Még jó, hogy hátul hajtott, ki tudtam vele tolatni.
2) Amikor meglett az első erősebb autóm, még elég hülye fejjel, belevágtam olyan előzésbe, amibe nagyon nem kellett volna. Eső után csúszott az út, a gumik nem voltak a legjobb fajták, alattam volt a 200+ lóerő ami a hátsó kerekeket hajtotta, kipörgésgátló ki volt kapcsolva, én meg ahogy előztem, nagy gázadásra elvesztettem a tapadást, és ilyenkor hiába a sok száz órányi Forza meg Gran Turismo, azért jól befostam, szerencsére sikerült ellenkormányzással egyenesbe rakni az autót, de nem volt messze az út túloldalán az árok.
3) Elment a fék. Először csak annyit éreztem, hogy kicsit pumpálni kell hogy rendesen fogjon, gondoltam, még hazaérek vele, aztán majd elvitetem szervizbe.
Hát, nem jutottam haza. Mentem negyvennel, jött a hajtűkanyar, fékpedál lenyom - és koppant a padlón, fékhatás nulla. Reflexből vissza egyesbe, hátsó kerék leblokkol (ez is hátsókerekes kocsi volt, ugyanaz, amivel az előzést intéztem az előző esetnél), valahogy sikerült átdriftelnem a kanyaron és utána megállni, de elég erősen bokánfostam magam, annyi biztos. Onnan már a tréler vitt. :)
4) Mentünk nyaralni párommal, az M7-esen krúzoltunk, kocsisort előztünk éppen a belső sávban 150 körüli tempóval. Nyári csúcsforgalom volt, előttünk is mentek, mögöttünk éppen tolt volna le a szokásos idegeskedő Octavia RS-es apuka, egy szó mint száz, satuban voltunk. Egyszer csak jobbról index, vagy bármi előjel nélkül úgy döntött egy bazinagy Merci SUV, hogy ő most akkor bemegy a belső sávba úgy, hogy én épp mellette voltam. A szalagkorlát és közötte épphogy elférve dudáltam, az ember meg nagy meglepődve nézett. Amúgy volt benne holttérfigyelő, láttam a tükrén.
Telcsifon simizéskor nem vettem észre a macisajtot meg a balról jövő buszt elkezdtem gyorsan jobbra húzódni már ott voltak a zöld karók a busz épphogy megállt. Visszatolattam kiszállt a buszos és torkaszakadtából üvöltött:
MÉRATELEFONODANYOMKODODAKRVANYÁDAT!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!