Citroen Xantia 1.9 Tdi vélemények? Jó kocsik?
A Xantia GONDOSKODÓ embernek való, aki TUDJA, mi az az AUTÓ és mire VALÓ.
Az ilyen ember gondoskodik a kocsijáról és a Családja kényelme fontos neki.
És bocsánat, de mutasson valaki nekem egy Citroen DS – t amit 19 évig tudtak gyártani és az évszázad iperművészeti alkotása lett, aminek 1965 ben mechanikus kanyarfényszórója volt, amivel most dicsekszenek a német autók a jelképes kanyarlámpáikkal. A hidropneumatikus rugózást még a Rolls-Royce és a Merci is átvettte, karmantartása gondos kezet igényel és lelkiismeretet, kevésbé pénzt. Ez meg nem divat Magyarországon, ezért lehúzzák a Citroen és cserélgetik a rozsda miatt leülő és eltörő acélrugókat. Az ülés meg, ami az utód CX ben volt, költeményt ihlet a kényelmével. A Xantia még AUTÓNAK nevezhető. Nem újmódi kényelmetlen SUV ban szakad le a derekunk meg megy el az életkedvünk a stílustalan irodai hangulatú beltérben, három hülye vakító monitor közt.
Szia!
Menekülőautónak is megteszi, meg jó állapotúnak is megteszi.
Hidrós rsz: mint minden olajos rsz legfőbb ellensége a tömítetlenség. Hol: kormányszervó, szervó - és hidrós szivattyú, gömbök környéke, csőcsatlakozások. Jele zöld színű folyások. Ilyen olaj literje emlékeim szerint 4-6000 ft.
Kormánymű, fogasléc futómű összekapcsolódása: perselyek állapota, kopottsága fontos. Utastér levegő ventillátor: könnyen lehet szénkefès, vagy a vezérlőpanel kontaktos. Kibontani egy agyrém, és a radiátort is. Fékcsövek, főtengelyszimering, szelepfedél tömítés, olajhűtő tudnak meglepetést okozni. Amíg lehet kapni új gömböket, addig szerintem jobb cserélni. Motorból elsősorban a szívódezsőt ajánlanám, sedán kasztniban 5 literrel elmegy. Kombiban volt 1.9tdi, az 6,5 környékén evett ugyanazon az úton.
Rozsda általános bejutása a bal hátsó kerékjáratnál van, de jobb hátul is szokik. Ha mindkét oldalon van, akkor tuti engedd el, mert akkor csak taposták, és lelakták. Fontos az alul futó csövek állapota. Mennyire rozsdásak!! Meg asszem itt is van hátsó lengőkarcsapágy, oldalanként pár éve 25000 volt a cseréjük, de akkor futott kb 300000-et. Ha az a második ilyen volt, akkor akkor se rossz. Tökmindegy milyen blokk, olajcsere 10000-ként. Nekem turbóval nem volt gondom, de az is kophat. Meg gyakori a lakkhiba, ha szabad ég alatt tárolják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!