A 0w-20 és az 5w-30 az olaj között mi a lényegi különbség ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az olajszűrőnek nincs viszkozitasa.
De a gyári gepkonyv írja 0w20 ha nem elérhető akkor 5w30
Innentől mi a kérdés ?
Nem elérhetőség alapján sorolja. Azt írja, hogy mindkettő jó, egyiknek sem ad előnyt. Ezért kérdezem, hogy mi a pro és kontra egyik mellett vagy ellen.
Miért használjam ezt vagy azt ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem tudom akkor, nekem az van benne hogy 0w20 kell főleg.
De nincs oka, azt teszel bele amit akarsz, nincs pro és kontra. 20al kicsit kevesebbet fogyaszt de 1-2 decit nem érzel meg, a 30as talán rosszabb a start stop rendszer használatakor, de nem ettől fog az autód élettartama valtozni.
A 20as hátránya ha sokat mesz hegyi felfutó versenyen és a motorban a hutest alulmereteztek akkor esetleg talán úgy túl melegszik az olaj hogy túl vékony lesz és árthat a motornak.
De lehet hogy ez se.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 0W20 mellett jóval gyorsabban kialakul a megfelelő kenés ahogy melegszik a motor. Ergo csökkenti a kopást ha sok rövid útra mész az autóval félig/hideg motorral.
Az 5W30 mellett kevesebb az olajfogyasztás ha hosszabb utakat (is) csinálsz, ahol rendszeresen van ideje felmelegednie a motornak. Illetve *még* kevesebb az olajfogyasztás, ha már kissé kopott a motor, a 0W20-hoz képest.
Ezt megállapítani beépített olajhőmérő nélkül nehéz (az pedig nem sok autóban van), de hozzávetőlegesen lehet következtetni abból, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a víz 90 fokra, majd annak a dupláját még hozzáveszed, amíg üzemmeleg lesz a motor (szóval ha pl. 10 perc amíg 90 fokos lesz a vized, akkor számolj fél órával, amíg üzemmeleg lesz a motor).
Ha rendszeresen nem jutsz el a feltételezett üzemmeleg motorig és mellé nem mész hosszú utakat (vagy csak nagyon ritkán), akkor a 0W20 jobb lehet. Ha túl nagy olajfogyasztást tapasztalsz, akkor viszont 5W30.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az ökölszabály az, hogy (a jóváhagyottak közül) a "legvékonyabbat" (itt: 0-20-as) érdemes tenni bele addig, amíg nem kezdi el fogyasztani az olajat - utána lehet menni a sűrűbbek felé.
Gondolom a gyárból is 0w-20-szal jött ki, pedig tehették volna bele az olcsóbbat is.
A magyarázat az, amit itt le is írtak, hogy a vékonyabb olaj hamarabb biztosítja a megfelelő kenést.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!