Tudnátok valami tanácsot adni vezetői vizsgára??
Sziasztok!
Egy 18 éves fiú vagyok, lassan másfél éve csinálom vezetést. Volt már X vizsgám, voltam páv-on is Pesten. Nos, a vizsgákon mindig ilyen apróságokon húznak meg az utolsó néhány percben hogy, 33-mal megyek 30-as tablánál, amikor kikerültem egy felvert útszakat. (Szemben jött egy autó, és hirtelen, gyorsan, felukrott a mutató, 32-3-ra). Vagy például hó volt a záró vonalon, és én lassítok, irányjelző ki, és forsulok meg. Se záró vonal, se megfordulást tiltó tábla nem volt, és ha az útburkolatot valami takarja, az olyan mintha ott sem lenne.
Tehát ilyesmiken, az utolsó néhány percben, van vagy 6 vizsgám ami eddig siker nélküli.
Pávon a 3000 reakcióból 12-t hibáztam el, a pszihológia tesztemmel szintén semmi gond nem volt, a pszihológusnő az eredeti papírt adta ide, hogy menjek vizsgára, mert nem érti mit keresek itt, majd ők megkapják a másolatot. Azóta oktatót váltottam, aki nagy önbizalmat helyezett belém és azt mondja látszik a fejlődés, bár néha, egy egy baki persze becsúszik.
Kicsit félek a vizsgától, tudnátok valamilyen módon segíteni??
Vezess figyelmesen és körültekintően. Menet közben is pillants bele a tükrökbe, folyamatosan tudd kik vannak körülötted, ha takarásból autó vagy gyalogos jöhet, akkor óvatosan közelítsd meg a helyet, ha tolatni kell, előbb mindig nézz hátra fejjel mielőtt nagyon lassan megindulnál, ha közben a tükröket is nézni kell, lassíts vissza, nézd meg becsülettel a holtteret, ne csak "B oszlop check" legyen, mert észreveszik.
Az a lényeg, hogy a vizsgáztató egy elővigyázatos és óvatos sofőrt lásson, ez számít a legjobban. Úgyis elmondja egy sikeres vizsga után is, hogy hát volt egy kis ez meg az a vezetésben, de ha nem súlyos hibák, akkor nem lesz jelentőségük.
Hiába mondod, hogy "apróságok". Megbukták. Mindegyik a te hibád volt. Egyik sem olyan szitu a leírtak közül, amiről ne te tehetnél. Nincs ilyen hogy kis hiba meg nem kis hiba. Hiba van. Ha hibázol, és olyan a vizsgabiztos, megbuktatnak.
Legjobb tipp amit adhatok: Vezess úgy, hogy ne legyen ok a megbuktatásodra. Ilyen egyszerű.
Nem kell "önállóskodni". Vezess teljesen szimplán. Mit forgolódsz záróvonalon? Ha hó van rajta, ha nincs... Ha a vizsgabiztos látta, hogy záróvonal van ott, neked is látnod kell. Vagy fordulj meg olyan helyen, ahol meg tudsz róla győződni, hogy szabályos...
Ez a 30 helyett 33-mal. Igen, szemétség. Ellenben 30-as tábla azért van, hogy betarts. 30-nál ne 33-mal menj, hanem 27-tel, hogy véletlenül se adj okot a megbuktatásra.
Bár nem értem az összefüggést. Szemben jön az autó, majd hirtelen felugrik a mutató 33-ra :D. Mi? Miért? Te nyomtad a gázt, nem a szembejövő autó.
Vezess annyira óvatosan, ami még nem zavaró a forgalomnak. Nézz körül látványosan a vállaid mögött ha kell. Indexelj időben. A menővereket olyan helyen hajtsd végre, ahol biztosan végre tudod, szabályosan. Ha kétely merül fel, menj tovább. Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!