Milyen tapasztalatok vannak a Peugeot RCZ-ről?
Egyszer egy haver vett egyet használtan. Jó kis Audi TT feeling olcsóbban Peugeot technikával. Vezetni akkor vezettem, mikor ivott a srác és én meg... :D. De csak nyugodtan, nem volt semmi játékossàg, amit bánok is, mert amikor haver vezetett, akkor nagyon ment a kis méregzsák.
Viszont a technika az 1:1-ben 1. generációs 308-as. Tùl sok gond nincsen vele, de néha elektromos jeladók hibát dobnak ki a müszerfalra... Valaming hangja sincsen...
Drága rá a gumi (250 ezer volt) és ha megpatkázod a felnit, akkor a futómüt is drága szervizelni. Egy sok küllös fekete Peugeot felni majdnem 100 ezer... szoval szoval kicsit német prémium árak vannak ennél a modellnél.
Ha én vehetnék, akkor egy faceliftes feketelàmpás darabot, fehér szinben, fekete kerekekkel, fekete tetövel vennék. Szépek nagyon és hasznàltan nem is vészes az áruk.
Ahogy írták, olcsóbb TT. Szerintem szebb is, különlegesebb is, de ez már szubjektív, én személy szerint a TT-t egy drága, sportcipős-sportzakós, de maximum sportrajongó, és közel sem sportoló Golfnak látom (és igen, vezettem már az összes eddigi generációját, mert egy közeli rokonom az ötödiket hajtja fanatikusként), a Peugeot kicsit egyedibbnek hat, de szintén többnek néz ki, mint amit tud, ezt is tesztvezettem már.
Hangot tudsz neki csinálni, vannak egész normális kipufogó rendszerek, de a Paragi-féle "hangosítókat" szerintem nem érdemes rátenni, attól tényleg csak hangos lesz.
Amúgy persze, mivel ez egy sportos autó, és nem is volt kifejezetten olcsó újkorában (ahogy korához képest most sem), a fenntartása több lesz, mint egy 308-nak. Ahogy a TT fenntartása is valamivel drágább, mint a Golf vagy az A3.
Két oka van, hogy mégsem vennék ilyen autót.
1: Az 1.6 THP motor minden, csak nem megbízható konstrukció - ez a méltán hírhedt Prince motor, keress utána, a legtöbb "kerülendő motorok" listán fixen rajta van. Amíg jó, addig elég jó, de ha rossz, akkor nagyon.
2: Egy szép darab ezekből ~4 millió forint. Ezzel van egy hatalmas probléma: 4,5-5 körül már Toyota GT86-ot is lehet venni, ami valóban egy sportautó, és nem csak annak néz ki, ráadásul szerintem a motor miatt még a fenntartása is kevésbé riasztó. Én kérdés nélkül azt venném TT vagy RCZ helyett.
Na jó, csak 3-3,5 körül találsz egy szépet - de már azok is 150-200e között futott, 8-10 éves darabok.
Toyota GT86 pedig 5 millióért már 100e km körüli, 6-8 éves van, és a két autó csak méretben és stílusban hasonló, menetteljesítményre ég és föld a Toyota javára. (Előző voltam)
#4:
Lehet venni HDI motorral is. Azok eléggé megbizhatòak.
9
Csak azért gondoltam ezt, mert a TFSI motoroktól nagyon ódzkodnak az emberek, mig a TDI-t mindenki méltatja.
Kérdezö: a formája tetszik vagy a sportossága? Ha az utobbi akkor a 308-asnak van GT (nem GT line, simán GT) felszereltsége, ami szintén nagyon tud menni, bár elmarad egx RCZ-töl, egy RCZ R-töl meg aztán pláne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!