Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen univerzális hibakód...

Milyen univerzális hibakód olvasót (OBD) ajánlatok házi használatra? Egyáltalán alkalmasak e ezek a 10 ezer forintos olvasók pontos diagnosztikára?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 23. 07:17
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
0%
Suszter maradjon a kaptafánál.
2021. ápr. 23. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Minden diagnosztikai készülék annyira jó, amennyire jó a diagnoszta. És ez igaz még a többszázezres gépekre is.
2021. ápr. 23. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 krwkco ***** válasza:
73%

A hibakódokat mindegyik kiolvassa. De a hibakódokat a motorelektronika hozza létre a szenzorok jele alapján. Márpedig, ha néhány szenzor jele ellentmond egymásnak, akkor az elektronika nem tudhatja, hogy melyik a hibás. Ezért az üzenete messze nem 100%-os.

De egy ilyen készülék olyan olcsó, hogy érdemes megvenni. Feltéve, hogy úgy általában értesz az autó működéséhez. Ha kigyullad a hibalámpa, és elolvasod a kódot, meg utánanézel az interneten, akkor a szerelők már nem tudnak teljesen hülyére venni.

2021. ápr. 23. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
#3-as!Köszönöm.Erre gondoltam amit írtál. Utána nézni a hibának,több semmi. Hibakód+internet és ennyi. De persze az #1-es nem így látja a dolgot.
2021. ápr. 23. 08:25
 5/13 anonim ***** válasza:
57%
Nagyjából erre jó, ahogy #3 írta: meg tudod állapítani, hogy nagyjából mi a gond, ha van kis technikai érzéked és utána tudsz nézni a neten, akkor a szerelőhöz már úgy tudsz menni, hogy mondasz is valamit azon kívül, hogy "hát kigyulladt az a lámpa ott".
2021. ápr. 23. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 krwkco ***** válasza:
58%

Hogy egy konkrét példát is mondjak:

Néhány éve nálam is kigyulladt a motorhiba lámpa. Kiolvastam a kódot: első lambdaszonda fűtőkör meghibásodás. Ez egy olyan hiba, amit a kompjuter egyértelműen tud azonosítani. És ebből tudtam, hogy nyugodtan járhatok az autóval, amíg meg nem érkezik az alkatrész és a szerelő nem fogad.

2021. ápr. 23. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
0%

Nesze itt egy hiba te nagyokos:


P0376-Időzítési referencia magas felbontású jel 'B' túl sok impulzus.


Ezzel mit kezdesz?

Na ezért maradj a kaptafánál.

2021. ápr. 23. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 krwkco ***** válasza:

#7

"Nesze itt egy hiba te nagyokos:

P0376-Időzítési referencia magas felbontású jel 'B' túl sok impulzus."

Nem tudom, hogy nekem szántad-e a kérdést (#3 és #6 vagyok), de válaszolok.


google P0376 (Eddig, ugye nem erőltettem meg magam.)

Az első találatból:

"A hajtáslánc-vezérlő modul (PCM) a motor fordulatszámának és helyzetének meghatározásához időzítési referenciajelet igényel. Ezt egy motorpozíció-érzékelő, például a forgattyústengely, a vezérműtengely vagy az üzemanyagszivattyú pozícióérzékelője segítségével valósítja meg."

"A P0376 kód akkor áll be, amikor a PCM azt érzékeli, hogy a motorpozíció-érzékelő túl sok impulzusú jelet ad.

A B jelű időzítési referenciajelhez kapcsolódó hibakódok a következők:

- P0375 Időzítési referencia nagyfelbontású jel B hibás működése

- P0377 Időzítési referencia nagyfelbontású jel B túl kevés impulzus

- P0378 Időzítési referencia nagyfelbontású jel szaggatott/hibás impulzusok

- P0379 Időzítési referencia nagyfelbontású jel nincs impulzus."

Szóval megnézem, hogy vannak-e járulékos hibakódok.


1. Elviszem a szerelőhöz és nem hagyom, hogy olyasmit piszkáljon, ami nem a főtengely- vagy vezérműtengely szenzorral kapcsolatos.

2. Vagy olyan szerelőhöz viszem, akinek van oszcilloszkópja

3. Vagy tovább olvasom a hibaleírást (innen már csak kis részeket kopizok):

- "Kezdje a motorpozíció-érzékelő és a hozzá tartozó vezetékezés szemrevételezésével...."

- "Hall-érzékelő: használjon egy egyenfeszültségre állított digitális multimétert és egy próbavezetéket annak biztosítására, hogy az érzékelő jelfeszültséget adjon... "

- "Állandó mágneses érzékelő: kezdje az érzékelő belső ellenállásának ellenőrzésével."

4. Vagy ha az autó csak melegen nem indul, akkor egyesével lehűtöm a két szenzort és megnézem, hogy melyiknél múlik el a hiba.

5. Vagy megveszem az olcsóbbik és könnyebben szerelhető szenzort és kicserélem. Ha nem nyert, kicserélem a másikat is. Lehet, hogy ezzel olcsóbban jövök ki, mintha szakszervizbe vinném.


Ennyi elég volt?

2021. ápr. 23. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Na pont az ilyen google huszárokat hajtom el a fenébe. Ha olyan okos vagy, csináld meg magad.

Nem hagyod, hogy mást piszkáljon? Hogy kössek be egy soros diagnosztikai kábelt, ha nem nyúlhatok máshoz? Tipikusan az a majom vagy aki szerint egy hibakód maga a szentírás és csak alkatrészcserével orvosolható.

2021. ápr. 23. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Ja és a vicc az egészben, dobod ki a pénzt az ablakon a random alkatrészcserével, de az álladat a földön keresnéd amikor az ecu csatlakozójából kitakarítanám a szutykot amit az elöregedett tömítőgumi engedett be, és elkérnék 50.000FT-ot.
2021. ápr. 23. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!