Milyen univerzális hibakód olvasót (OBD) ajánlatok házi használatra? Egyáltalán alkalmasak e ezek a 10 ezer forintos olvasók pontos diagnosztikára?
A hibakódokat mindegyik kiolvassa. De a hibakódokat a motorelektronika hozza létre a szenzorok jele alapján. Márpedig, ha néhány szenzor jele ellentmond egymásnak, akkor az elektronika nem tudhatja, hogy melyik a hibás. Ezért az üzenete messze nem 100%-os.
De egy ilyen készülék olyan olcsó, hogy érdemes megvenni. Feltéve, hogy úgy általában értesz az autó működéséhez. Ha kigyullad a hibalámpa, és elolvasod a kódot, meg utánanézel az interneten, akkor a szerelők már nem tudnak teljesen hülyére venni.
Hogy egy konkrét példát is mondjak:
Néhány éve nálam is kigyulladt a motorhiba lámpa. Kiolvastam a kódot: első lambdaszonda fűtőkör meghibásodás. Ez egy olyan hiba, amit a kompjuter egyértelműen tud azonosítani. És ebből tudtam, hogy nyugodtan járhatok az autóval, amíg meg nem érkezik az alkatrész és a szerelő nem fogad.
Nesze itt egy hiba te nagyokos:
P0376-Időzítési referencia magas felbontású jel 'B' túl sok impulzus.
Ezzel mit kezdesz?
Na ezért maradj a kaptafánál.
#7
"Nesze itt egy hiba te nagyokos:
P0376-Időzítési referencia magas felbontású jel 'B' túl sok impulzus."
Nem tudom, hogy nekem szántad-e a kérdést (#3 és #6 vagyok), de válaszolok.
google P0376 (Eddig, ugye nem erőltettem meg magam.)
Az első találatból:
"A hajtáslánc-vezérlő modul (PCM) a motor fordulatszámának és helyzetének meghatározásához időzítési referenciajelet igényel. Ezt egy motorpozíció-érzékelő, például a forgattyústengely, a vezérműtengely vagy az üzemanyagszivattyú pozícióérzékelője segítségével valósítja meg."
"A P0376 kód akkor áll be, amikor a PCM azt érzékeli, hogy a motorpozíció-érzékelő túl sok impulzusú jelet ad.
A B jelű időzítési referenciajelhez kapcsolódó hibakódok a következők:
- P0375 Időzítési referencia nagyfelbontású jel B hibás működése
- P0377 Időzítési referencia nagyfelbontású jel B túl kevés impulzus
- P0378 Időzítési referencia nagyfelbontású jel szaggatott/hibás impulzusok
- P0379 Időzítési referencia nagyfelbontású jel nincs impulzus."
Szóval megnézem, hogy vannak-e járulékos hibakódok.
1. Elviszem a szerelőhöz és nem hagyom, hogy olyasmit piszkáljon, ami nem a főtengely- vagy vezérműtengely szenzorral kapcsolatos.
2. Vagy olyan szerelőhöz viszem, akinek van oszcilloszkópja
3. Vagy tovább olvasom a hibaleírást (innen már csak kis részeket kopizok):
- "Kezdje a motorpozíció-érzékelő és a hozzá tartozó vezetékezés szemrevételezésével...."
- "Hall-érzékelő: használjon egy egyenfeszültségre állított digitális multimétert és egy próbavezetéket annak biztosítására, hogy az érzékelő jelfeszültséget adjon... "
- "Állandó mágneses érzékelő: kezdje az érzékelő belső ellenállásának ellenőrzésével."
4. Vagy ha az autó csak melegen nem indul, akkor egyesével lehűtöm a két szenzort és megnézem, hogy melyiknél múlik el a hiba.
5. Vagy megveszem az olcsóbbik és könnyebben szerelhető szenzort és kicserélem. Ha nem nyert, kicserélem a másikat is. Lehet, hogy ezzel olcsóbban jövök ki, mintha szakszervizbe vinném.
Ennyi elég volt?
Na pont az ilyen google huszárokat hajtom el a fenébe. Ha olyan okos vagy, csináld meg magad.
Nem hagyod, hogy mást piszkáljon? Hogy kössek be egy soros diagnosztikai kábelt, ha nem nyúlhatok máshoz? Tipikusan az a majom vagy aki szerint egy hibakód maga a szentírás és csak alkatrészcserével orvosolható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!