Mi van, ha átvernek az autószervíznél?
Sok szervizben jártam (1986 óta vezetek). Tapasztalatom szerint a normál eljárás, hogy átvernek. Nekem még egy márkaszerviz sem cserélte ki az olajat, amikor oda vittem az autót (Nagy időkülönbséggel két márkacsoport). Kivertem a balhét, akkor az olajat cserélték, de nem tudom, hogy a szűrőkkel és az "apróságokkal" mi lett. (Nem cserélték)
Azóta olyan szervizbe járok, hogy végignézem mit csinálnak az autóval. Azt, hogy tényleg arra van-e szükség, amit csinálnak nem tudom, de azt tudom ellenőrizni, hogy ami alkatrészt kikészítettek, azt beszerélték, a folyadékokat cserélték. Sajnos ez ilyen szakma lett. Nagyon nehezen találtam olyan csapatot, aki sejti az autó működését, pedig sok olyan emberrel találkozom, aki autószerelésből él. Egy konkrét eset: EGR szelepet kellett cserélni. A notorhiba lámpa nem aludt ki. Instrukció: Hajtsam meg autópályán. Nem segített. Sok szerelővel beszélek. Tipikus válasz: Még egyszer hajtsd meg. Nagy nehezen valaki azt mondja, hogy nem meghajtani kell, hanem a vezérlésre "feltanítani", de ahhoz nekem nincs eszközöm. Innentől néhány nap volt, mire találtam olyant aki fel tudta tanítani (kiderült, hogy a gyári program is hibás volt és ezt sokan nem tudták). Sajnos úgy látom most kétféle szerelő van (nem életkor függő): Aki autót tud szerelni (hang és egyéb jellemzők alapján megtalálja a hibát és javítja) és aki a vezérlést tudja kiolvasni (és a kézikönyv alapján szerel).
Kedves 15:30. A történet úgy indult, hogy vettem egy új autót. Irány a márkaszerviz. Valamiért az olaj nem lett kicserélve. Kis méltatlankodás után megtörtént. A következő alkalom másik márkaszerviz. Az ügymenet azonos. Az autót ellopták. A kifizetett pénzből (plusz egy kisebb összeggel kiegészítettem) másik márkát vettem. A szerviztapasztalat hasonló. Ekkor (a forma kedvéért a méltatlankodás és az olaj kicserélése megmaradt), de a márkaszervizből az út a "sufni" műhelybe vezetett, ahol rácsodálkoztam, hogy pár óra alatt "hogy összekoszolódtak a szűrők" (azokat nem cserélték)
Az ügyfél elégedettségről egy saját tapasztalat. Az egyik ügyfelemnél heti pár órát dolgozom. Havonta excel táblában foglalom össze a tevékenységemet. Amióta a táblát teleraktam színekkel sokkal elégedettebbek a munkámmal (pedig az elvégzett munka nem változott).
Az "ügyfél elégedettség" nem az elvégzett munkát (hiszen azért veszek igénybe szakembert, mert nem értek hozzá), hanem a tágan értelmezett ügyfélszolgálatot jellemzi. A saját példámnál maradva: Ha az olajat kicserélik, eszembe sem jutott volna, hogy a szűrökre ránézzek, tehát megadtam volna a jó minősítést annak ellenére, hogy az autóm pl a szűrők nem lettek cserélve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!