Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikorra várható a belsőégésű...

Mikorra várható a belsőégésű motorok betiltása?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 22. 13:06
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%

#7:

"Gyerekek, tényleg olvashatnátok szakcikkeket, tájékozódhatnátok a világ ügyeiben. 2035-től a világ számos régiójában nem adnak el benzin/dízel autókat."

"2040 után nem lesz itt lóffffasz sem, nem hogy belsőégésű motor."


Hallod öcsém, ha ilyen kioktató stílusban osztod az észt, először gondolokodjál el egy kicsit azon amit írsz. Tételezzük fel, hogy tényleg betiltják a belsőégésű motoros autókat 2035-től (természetesen az újonnan forgalomba helyezésre gondolok itt). Közel sem biztos hogy így lesz, mert bár valóban van sok ilyen tervezet, addig még ezer dolog változhat, de most induljunk ki ebből.

A magyar autóállomány átlag életkora 14 év fölött van. Nyilván nem tudjuk, hogy 20 év múlva ez mennyi lesz, úgyhogy számoljunk ezzel (egyébként növekvő tendencia van, de legyen neked gyereknap). Ezt az jelenti, hogy bőven vannak 20 év feletti autók is az utakon. Ha tehát tényleg 2035-től lesznek ilyen szabályozások, akkor még 2055-ben is jelentős számban leszenk belsőégésű motors autók az utakon, nem hogy 2040-ben.


Egyébként ami most az elektromos autók terjedése, ugyanaz volt jónéhány évvel ezelőtt az okostelefon. Akkor is mindneki azt szajkózta hogy az a jövő, nemsokára mindenki azt fogja használni, aztán mégis lehet kapni nyomógombos telefonokat ma is bőven.


Olyan tiltás, ami nem csak a gyártás/forgalamzásra, hanem a meglévő autókra is vonatkozna, a mi éltünkben nem lesz. Valószínűleg lesznek olyan zónák, ahova nem lehet bhajtani a régebbi beésőégésű motors autókkal, magasabbak lesznek az adók, de konkrétan tiltás nem lesz visszamenőleg, csak az új autókra vonatkozóan.

2021. ápr. 22. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 Wadmalac ***** válasza:
100%

Az utolsó legyártott fosszilis autó után még jó 30 évig lesznek füstölők rendesen. Utána már csak oldtimerek hobbistáknál, gyűjtőknél.

Mármint a világ "fejlettebb" részén.

Mert az elmaradottabb területeken még tovább lesznek életben a fosszilis járgányok, egyre kutyább állapotban.

2021. ápr. 22. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
100%

Üzemképes és jó állapotban tartott belsőégésű motorral szerelt autó 50 év múlva is közlekedhet. Az EU területén belül valamikor 2030-2035 között várható, hogy új személygépkocsit már nem lehet üzembehelyezni belső égésű motorral. Kifejezetten nem lesz betiltva, de az Euro 8 (8 ?) már olyan szigorú lesz, amit egyszerűen képtelenség teljesíteni, vagy csak olyan drágán lehetséges, hogy nem lenne, aki megvenné.

Haszongépjárművek, repülőgépek, hajók még pár évtizedig maradnak fosszilis energiahordozó meghajtásúak (nem feltétlenül gázolaj, ide értem az LPG-t, CNG-t is). Ha az akkutechnológia képes lesz akkorát ugrani, hogy a mostani költség negyedéért a mostani tárolóképesség ötszöröség nyújtják, akkor már a közúti áruszállítás elektromosra átállítása is megtörténhet.

2021. ápr. 22. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 Wadmalac ***** válasza:
100%

"Ha az akkutechnológia képes lesz akkorát ugrani, hogy a mostani költség negyedéért a mostani tárolóképesség ötszöröség nyújtják, akkor már a közúti áruszállítás elektromosra átállítása is megtörténhet."

Ehhez valószínűleg elég lesz két-háromszoros kapacitás féláron is, ha haszongépjárműveket nézzük.

Az általad írt arányok már az elektromos személyautókat hoznák egyértelmű piaci előnybe a belsőégésűvel szemben.


Teherszállításban erősen megindult az elektromos hajtás hidrogénes üzemanyag-cellás range-extenderes fejlesztése.

Személyautóban az nem fog elterjedni, de haszongépjárműben igen.

Ez a kombinált technika akkor is elterjesztheti a nulla emissziós teherszállítást, ha az akkuk nem javulnak sokat.

2021. ápr. 22. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 Hintalow ***** válasza:
55%

Hiába marad majd még sok régi belsőégésű motort használó autó, ha nem lehet normálisan naftát kapni beléjük :)

Márpedig ahogy ez a piac zsugorodni fog, úgy fog eltűnni a kúthálózat is, mert nem lesz rentábilis a fenntartása.

2021. ápr. 22. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 Wadmalac ***** válasza:
100%
Normális árban csak kannás benya lesz Aliexpresszről.
2021. ápr. 22. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
100%
A belsőégésűeknek az adhat még egy lökést, ha valaki feltalál egy olyan eljárást, ami hasonló a fotoszintézishez. Csak itt a légköri széndioxidból és vízből nem cukrot, hanem közvetlenül alkoholt kéne előállítani. Etanolos üzemre viszonylag egyszerű átállítani egy Otto-motort (nem, nem magasabb az égéshője, és nem eszi meg a tömítéseket...)
2021. ápr. 22. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 Wadmalac ***** válasza:
23%

#17: én a metánüzemet esélyesebbnek tartom.

És arra éppenséggel ott a Sabatier-eljárás.

Meg persze rengeteg metán viszonylag olcsón a tengerekben, ami új emissziós hullámot indíthatna be...

Inkább hagyjuk. :D

2021. ápr. 22. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
50%

#17: Levegőből és hidrogénből (vízből) ma is tudunk benzint előállítani, elektromos áram segítségével (kémiai hablatyokat nem tudok), egyedül azért nem csináljuk, mert drága.


#15: Most kb két kezemen meg tudom számolni, hány helyen lehet CNG-t tankolni, mégis újonnan is lehet CNG-s autókat kapni.

2021. ápr. 22. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!