Simson gyári max fordulatszámát, hogyan kell növelni, tuningolás szempontjából?
Mert ha 60 as hengert rakok rá attól még nem lesz több a végsebessége ugye csak ha a
fordszámot is növelem?
Először is érdemes lenne az alapfogalmakat tisztába tenni. A teljesítmény hajtja a motort, ami a nyomaték a és a fordulatszám szorzata (leegyszerűsítve). Bizonyos módszerek, mint mondjuk a hengerűrtartalom növelés a motor nyomatékát növelhetik, az elérhető fordulatszámokat nem nagyon. Ekkor érdemes sima lánckerék cserével áttételt módosítani, ha a nagyobb végsebesség elérése a cél. Ha pedig a gyorsulást akarjuk növelni, akkor hagyjuk meg a gyári lánckereket.
Vannak módszerek, amikkel elméletben jobban fog pörögni, de ez nem mindig igaz. Például gyújtás, rezonátor és karburátor tuningok.
Csak a valóság az, hogy egy motor rendszerként épül fel. Ha csak kicserélsz egy elemet, akkor az mindenképp hatással lesz az egész rendszerre. Érdemes ezért ennek utána menni, hogy kihasználjuk a lehetőségeket. Például 60-as hengerre érdemes már csináltatni (vagy megvenni az MZA-s belsőrezós) kipufogót. De ehhez már érdemes minimum hozzá fúvókázni a karbit, és ha már itt vagyunk, akkor lehet, hogy a gyári gyújtást is érdemes ledobni róla egy pontosabbra, ami bírja a nagy fordulatszámot. Ezután el lehet gondolkodni az áttétel módosításán, ha a sebességnövelés a cél.
Tehát a valóságban nem igen tudsz egy elemet kicserélni úgy, hogy az ne legyen befolyással az összes többire. Egy fúrt hengertől is már teljesen megváltozik a motor, nem csak a nyomaték lesz nagyobb, de a görbe felépülése is, ami így közvetlen kihatással van a teljesítményre.
Ez volt az elmélet, a gyakorlatra meg számos példát találni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!