Mennyire drága fenntartani egy erősebb prémium autót?
Vegyünk alapul mondjuk egy bmw m4-et. 6 éves 100.000km
Néztem alkatrész árakat, nem sokkal drágábbak hozzá, mint a mostani 10 éves 2.000 benzinesemhez képest. (E92 325i)
Egy m-es újabb bmw-t is sokhelyen tudják szervizelni? Vagy ezeket az autókat márkaszervizekbe kell hordani?
Mennyivel komplikáltabb szervízelni, mint a kisebb motoros példányokat?
Illetve minden alkatrész könnyen, gyorsan beszerezhető?
Hogyan kell vajon számolni egy ilyen autónál, évente mennyit kell félretenni rá, benzinen, olajcserén kívül?
Csinálok most is több mindent, de manapság már nincs olajszint mérő sem bennük, és ha nem folyik le az összes olaj, és túltöltöm, nagyobb lesz a baj. Illetve nullázni sem tudom gép nélkül a szerviz esedekesseget, illetve az online szervizkonyv is ures lesz, ugy meg nehez eladni.
Keresek majd valoszinu egy muhelyet, akik foglakoznak ilyen autokkal es ertenek is hozza, sajnos az ismerosi koromben nincs senkinek hasonlo kategoriaju autoja.
"a mostani autóm is 9-10 körül eszik, és azt hallottam, hogy egy m4 is eljár vegyesben 10-12 vel"
Persze, M4 10-12 literrel.....max ha le veszed a teljesítményt és eco pro módban jársz vele.
Mint mondtam, max 1500-at megyek vele átlagban havonta. 17-8-nal tobbet biztosan nem eszik, minden tesztben, ahol padlozzak az autot, 16,8 es hasonlokat ir a computer. A forgalomban en viszont biztosan nem fogom allandoan taposni, de ha ennyit is fogyasztana, nem vag foldhoz.
10 literhez szamolva a 15 os fogyasztas, kb havi 30.000ft felár.
Nekem ennyit bőven megér, de nem erre vonatkozott a kérdésem.
És ha törik netán, hamar beszerezhető hozzá bármilyen karosszéria elem?
Illetve ha nem törik az autó, akkor is képes elnyelni ezt a millió körüli összeget minden évben a fogyasztáson, gumin, olajcserén kívül?
És hogyan lehet ez akár évi rendszeres több, mint 1 millió?
Milyen szervizek visznek el ennyi pénzt?
16# ezt azzal cáfolnám, hogy nem minden esetben igaz, amit állítasz.
Voltam bent fél évvel ezelőtt a ford solymárnál, hogy kihozok egy új mustangot lízingelve cégre.
Tetszett az autó, utána olvastam, és szinte golyóálló a motor is, váltó is.
Majdnem rá is bólintottam, amikor közölte B.Zsolt, az értékesítő, hogy igazából most is van 5db raktáron, de nem adhatja el, mert:
1: visszahíváson van az összes autó, mert valami gázpedál állás érzékelő, vagy mi a szösz nem működik megfelelően, és veszélyes, tilos kiadni autót addig.
Megkérdeztem mennyi idő, azt mondta 4 hónapja várják az alkatrészt, 1 sem jött még.
Belementünk jobban a beszélgetésbe, aminek az lett a vége, hogy igazából a vízpumpa gyenge része az autónak, de az is sok hónap általában, mire érkezik alkatrész, és ha törik az autó, szinte esélytelen, hogy tudják vállalni rövid időn belül a javítást.
Másik, hogy már nem fér bele a környezeti normákba a károsanyag kicsájtás, és emiatt nem is lesz mustang értékesítés itthon hamarosan, helyette azt hiszem camarot említett, hogy azt fogják árulni idővel.
Ezért kérdeztem, hogy áll ilyen téren egy M-es BMW. Illetve egy cikket is olvastam egy R8-cal kapcsolatban, hogyha motorhibája lesz, itthon kb 2 ember van, aki meg tudja javítani, de ők sem szívesen, mert sok hetes meló, és foglalja a helyet az autó amíg darabokban van.
Jó, ez egy hülye visszahívási akció, persze hogy nem volt alkatrész, mert az egész világon kellett az a gazpedál érzékelő, persze hogy hiány volt.
Cikkekben is írnak az ujságírók sok okosságot, azt tudom. Gondolom az újságíró végigkérdezte az összes szerelőt, és onnan tudja, hogy 2en tudnak az országban R8 motort felújítani. Pont azt a motort, amit Magyarországon gyártanak, na hagyjál már. Annyit mondok, hogy ugyanaz az 5.2 FSI motor van az Audi S8ban is (a régebbi generációban), és ottvoltam a műhelyben, amikor a szerelő felújította éppen, majdnem 400 ezer volt a motorban, és már zabálta az olajat. Na de a lényeg, hogy meg tudta csinálni tökéletesen, és nem egy csúcsszuper műhelyt képzelj el, hanem egy rendkivül lelkiismeretes szerelő 2 sráccal, akik egy kis műhelyben dolgoznak, ők gatyába ráznak bármikor ilyen autókat is. Persze el kell teljen 5-10 év, egy új M6os BMWt most lehet ő sem tudnak megcsinálni. Mindenesetre az igaz, hogy nála is sokhónapos várólista van, de nincs is sehol ilyen, hogy egyik napról a másikra felújítsanak egy motort neked.
Sajnos nem, pedig azóta 1,5x-ös áron mennek, és még használhattam is volna ezidő alatt.
Egy TTS-be ültem végül, nagyon szeretem, de nevetséges a fogyasztása, meg amennyi pénz elmegy a karbantartásra.
Imádom az autókat, de át fogok ülni spórolás miatt egy elektromosba, kevés vagyok sajnos ezekhez az autókhoz anyagilag. A fizetésem 20%-át elviszi. Egy elektromosra 3%-ot számoltam, azt is túlszámolva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!