Mennyire drága fenntartani egy erősebb prémium autót?
Vegyünk alapul mondjuk egy bmw m4-et. 6 éves 100.000km
Néztem alkatrész árakat, nem sokkal drágábbak hozzá, mint a mostani 10 éves 2.000 benzinesemhez képest. (E92 325i)
Egy m-es újabb bmw-t is sokhelyen tudják szervizelni? Vagy ezeket az autókat márkaszervizekbe kell hordani?
Mennyivel komplikáltabb szervízelni, mint a kisebb motoros példányokat?
Illetve minden alkatrész könnyen, gyorsan beszerezhető?
Hogyan kell vajon számolni egy ilyen autónál, évente mennyit kell félretenni rá, benzinen, olajcserén kívül?
Például a fékbetét, tárcsa (nem kerámia fékeset néztem), lengőkar, szilentek, gátlók.
Sok esetben kb 1,5x-es árakat láttam, ami szerintem nem annyira nagy különbség.
Azt tudom, hogy a kerámia fék milliós tétel lenne, más alkatrészek nem tudom, el vannak-e szállva, de mást nem találtam, ahol nagy a különbség.
"Egy m-es újabb bmw-t is sokhelyen tudják szervizelni? Vagy ezeket az autókat márkaszervizekbe kell hordani?"
Pontosan. Ezeket az autókat nem vállalja el Józsika az utcasarkon, csak a maréknyi márkaszervíz az országban.
1.5-szoros ar nem nagy kulonbseg? Tehat szerinted tokre oke, hogy valamiert nem 100 rugot, hanem 150-et kell kifizetni, belefer az? A fogyasztassal is igy leszel, mit neked sz*ros 10 liter/100km, neked egyenesen 15 lesz a cel?
Teged az Ur is BMW-tulajdonosnak teremtett, azonnal vedd meg! Az autoszerelok, benzinkutasok, bontosok imaikba fogjak foglalni a nevedet.
Csak ezeknek az autóknak a legnagyobb baja mikor minden alkatrészből a legolcsóbb bele aztán jó az úgy szinten megy a javítás. Jobb esetben csak annyi jön le, hogy nem olyan a fék mint kéne, nem úgy kanyarodik ahogy kéne, nem úgy megy ahogy kéne, rosszabb esetben meg hozzák magukkal a többi gondot. Minek vennéd meg bele a minőségi olajszűrőt ha van ötödáron utángyártott, minek bele az előírt olaj 8-10 ezrenként ha 15 ezrenként teheted bele az olcsóbbat.
Csak épp mindez megbosszulja magát. Ezért drága fenntartani, mert sokkal érzékenyebb szerkezet, és kevésbé tolerálja ha valamiből nem azt kapja amit előírnak hozzá, vagy nem azt a minőséget.
Fogyasztásban a mostani autóm is 9-10 körül eszik, és azt hallottam, hogy egy m4 is eljár vegyesben 10-12 vel, ha nagyon sportosan vezetsz (már ha tudsz haladni is biztonságosan) akkor is a plafon kb 15-17. De ez nem rendszeres.
Havi max 1000-1500 km-t megyek, szóval az nem vágna földhöz, illetve a mostani autóm is öreg már, az elmúlt 4 évben majdnem 2 millió ft lett ráköltve, és most is van baja.
Kezd megjelenni rozsda is.
Úgy számoltam, évi 1 millió ft-ot nem sajnálnék rászánni, rendszeresen sem, az élmény nekem megérne ennyit, viszont ha ez a szám akár rendszeresen 1,5-2 vagy több is lehet, nem engedhetem meg magamnak még.
(Markaszervízre meg visszatérve, jártam oda is többször, de a tapasztalatom az, hogy gané munkát végeznek legtöbbször, 3-4x es áron)
6# nem, mert az élmény nekem ér ennyit. Költök ennyi pénzt jelenleg is hobbi autózásra vagy bérlésre, mert eddig nem engedhettem meg magamnak.
7#ez abszolút nem én vagyok. Vagy gyári alkatrészre cserélek, vagy a vele megfelelő jó minőségűre.
Mostani autómban is sachs, ate, hella, bosch holmik vannak.
A kérdésemnek nem az a lényege, hogy csöveskedni akarjak, hanem számolni, hogy megengedhetem-e vagy sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!