A japán miért tud finomabban járó dízelmotort csinálni mint a német?
Melyik pl, az isuzu szar, ami O gyűrűkkel válassza el a vízteret az olajtértől, és rendszeresen átszakad, összefolyatva a vizet az olajjal? Illetve a legkisebb hűtéshiányra is motorcsere a megoldás, míg pl egy európai dízel ezt röhögve átvészeli.
Bzd meg a japán dízeleidet.
A Honda 2.2-es dízelén én is meglepődtem 2006-ban. Az első dízeljük és csendesebb, takarékosabb, jobban használható volt, mint a VW csoporté.
Kb. alapjárattól 4500-ig húzott, az 1.9 pdtdi, amit vezettem 1800-nál még nem ment, 3200-nál már. Akkor turbólyuk volt, mint egy ház. Mindezt olyan kerregés kíséretében, hogy azt hittem elhagyjuk a motort a kaszniból. Volt is minden baj velük, pd elemek, 2 tömegű, turbo olajpumpa 150-200 ezer km között.
Mostanra sok Hondában 400 ezernél még a gyári 2 tömegű, turbo és befecskendezők vannak. Egy 2021-es tdi pedig még mindig jobban kelepel, mint az akkori 15 éves i-ctdi.
Nem értem, hogy lehet ekkora különbség, de mindig is volt és lesz is. Fogyasztás/zaj/járáskultúra/megbízhatóság/élettartam szinte mindig rosszabb egy azonos paraméterű német motornál, mint egy japánnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!