Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ennek a fizikai része tényleg...

Ennek a fizikai része tényleg igaz ?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=zpAPcxBjfEA

Oké tudom Handrás videó meg tudom mennyien utálják az embert meg tudom is miért de engem maga a videó fizikai része érdekel , hogy a villanymotorok tényleg ennyivel hatékonyabb mint a mostani belső égésű benzin/dízel motorok?



2021. ápr. 17. 19:30
 1/10 anonim ***** válasza:
84%
Fogj meg egy üzemmeleg Otto-motort meg egy üzemmeleg villanymotort. A hő is energiából lett. Csak az energiának azon része nem csinált semmi hasznosat úgymond. Hasonló, mint a régi izzók. Az energia alig 5%-a volt csak emberi szem számára "fény" formában, a többi energia az eszköz céljához képest "haszontalan" volt.
2021. ápr. 17. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%
Hogy a viharbane? Ráadásul a villanymotorok gigaegyszerű szerkezetek.
2021. ápr. 17. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
66%

Igaz bizony. És nem a villanyautó fogyaszt aránytalanul sokat autópályán, hanem a belsőégésű motor részterhelésen. A belsőégésű motorok azt a legendásan szar 30% körüli hatásfokukat is csak teljes terhelés közelében hozzák. Ha ugyenakkora lenne a hatásfoka 5-10%-os terhelésnél is (városi tötymörgés), akkor az a kocsi, ami pályatempónál 8 litert eszik, városban 1,5-2 literrel el kéne mennie, de nem megy el.

A villanyautó fogyasztásán viszont tényleg az látszik, hogy a levegő közegellenállása a sebesség négyzetével arányos, a hatásfokuk viszont minden terheléstartományban 80-90% körüli.

2021. ápr. 17. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Beviz Elek ***** válasza:
79%

Tényleg igaz. Ha megnézed, egy belsőégésű motoros autó esetében a veszteséghővel izzasztó meleget tudsz csinálni az utastérbe és ezen felül még mindig szükség van a hűtőre ami a további hőt leadja a külvilágnak. Ezzel szemben az elektromos autók egyik nagy problémája hogy fejleszteni kell a minél takarékosabb fűtési megoldást.


A legjobb része, hogy mivel nem veszteséghővel fűt, ezért nem kell várni míg elkezd melegedni a motor és lassan elkezd meleget fújni, hanem akár meleg autó is várhat mikor hajnalban félkómásan kibotorkálsz a kocsihoz.

2021. ápr. 17. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
0%
Handras annyi hülyeséget belemagyaráz a videóiba, hogy még az ellenkezője sem igaz annak, amiket állít. Színtiszta marketing az egész csatornája. Amiket elmond, azt maga a gyártó adja a szájába tulajdonképpen, hiszen ő is csak a prospektusban leírtakat ismétli el, nem veszi a fáradtságot, hogy ténylegesen utána is számoljon, hogy egyáltalán reálisak-e a specifikációban szereplő adatok (hint: nem, nem azok).
2021. ápr. 17. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
78%

Igen a villamos hajtásnak sokkal jobb a hatásfoka.

Viszont egyelőre sajnos fosszilis tüzelőanyagból ugyanaz az energia töredéke áron megvehető, mint villanyból.

1l benzin energiatartalma kb 9 kWh.

Egy átlagos benzines kocsi a neki legideálisabb országúti vezetéskor is benyel 6-7l benzint 100 km-en.

Az elpöffentett benzinben kb 60 kWh energia van.

Ez 3x annyi, mint egy villanyautó télen is 20 kWh/100km alatt marad.

Nyáron pedig 14 körül.

2021. ápr. 17. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
6%
Csak a villanyautó akksi legyártásából én elpöfögök 10 évig. Amíg ilyen gagyi az akkutechnológia, semmi értelme az egésznek, hosszú útra alkalmatlan. A plugin hibrideknek van jövőjük. De amúgy a autóközlekedés szennyezése elhanyagolható a hajókhoz, iparhoz képest, így csak az emberek önszivatása az egész. 5% szennyezés 4 leszorításával nem sokat fogunk nyerni..
2021. ápr. 17. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
14%
Ugyan már tesó, hogy lenne jobb egy villanyos moslék az 1.9 Tdi-nél. Aki azt mondja a villany jobb az nem ért a dolgokhoz vagy nem járt suliba. Az 1.9 elmegy 700-800 km-et is egy full tankkal a villanyos meg 200 km azt satu. Ne legyél ostoba tesó. Smoke&Charm 😎
2021. ápr. 17. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
87%
Teljesen igaz. Az utóbbi évszázadban csak azért nem az elektromos autó terjedt el, mert az áramot problémás tárolni.
2021. ápr. 17. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
90%
A motor hatásfoka illetve hatékonysága százalékban mérhető obiektíven, és igen, a villanymotor sokkal jobb hatásfokon dolgozik, mint egy 35% körüli benzines. Pl sokan mondják, hogy miért gyártanak sokszáz loerős Teslákat, hát azért, mert egy Tesla motorjából ha 50 lovat autózol ki, akkor annyit fog enni, mint egy 50 lovas villanymotor. Egy 4 literes turbós V8 benzinnél ez nem így van.
2021. ápr. 18. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!