Milyen időszakos karbantartásokat kell elvégezni egy autón?22/L
Szerintem a legpontosabb adatot a kocsi saját kézikönyvében (owner's manual) találod. Szokott lenni mindegyikben egy táblázat, hogy mit hány kilométerenként, időközönként kell ellenőrizni/utánállítani/cserélni.
Alapvetően amúgy olajat, olajszűrőt kell viszonylag gyakran cserélni (évente vagy xxxx km-enként), ritkábban légszűrő, fékfolyadék, hűtővíz. Ezek azok, amik talán laikusként is a legfontosabbak közé tartoznak, hogy tudj róluk, meg nem feltétlen van hallható, érezhető jelük. A többit tényleg a kézikönyvben nézd. Esetleg csinálj egy saját excel táblázatot belőle, ahol tudod követni, hogy akkor 500 km múlva aktuális a szelephézag ellenőrzése, vagy gyertyák cseréje stb.
Szerintem ne aggódd túl. Az autó értékétől függően hord szakszervízbe vagy márkaszervízbe hogy tartsák karban, ha észreveszel rajta valami gondot az időszakos szervízek között akkor pedig nézesd meg. A gyári könyvében megtalálod hogy mikor kell vinni, a szakik intézik a többit (bár az olajat-szűrőket használattól függően 10-15ezrenként illik cserélni még ha a könyv ritkábban is írja).
Ha nem tudod hogy mi a különbség a szimmering és a szilent között akkor úgy gondolom hogy felesleges a részletekkel zsibbasztani, ha lesz férfi a háznál majd ő a kezébe tudja venni a dolgokat és az időszakos szervíz mellett a típusra jellemző cserélni/takarítanivalókra is figyelmet tud fordítani.
Az már idejét múlt dolog, de vásárláskor fenntartásokkal kell kezelni azt, hogy mit mond az eladó.
Az meg egy alap, hogy nagyon megbízható, korrekt szerelemhez viszed az autót, aki átvizsgálja, és közli veled, mit kellene javítani, és csak utána javítja azt, amit megbeszélteknek.
Ez persze a gyakorlatban sokszor nem egyszerűen kivitelezhető.
A családban nincs senki, aki ért valamennyire az autóhoz, és elkeseredett a szervizbe az átvizsgálása?
Az biztos, hogy motor olajat, olaszűrőt, levegő szűrőt, ha van legkondi, pollenszűrőt cserélni kell évente, vagy 10ezer kilométer után.
A hűtő folyadék, fékfolyadék minőségét megtérés nézzék meg, azt nem kell évente cserélni, viszont nyáron is fagyálló legyen a hűtőben, ne víz.
Születtek, gumi harangok idővel elfáradtak, életednek, azok állapotát úgy tudod ellenőrizni, ha megnézése, megnézeted... mivel az autót ahhoz fel kell emelni, az utóbbi a jellemző.
Normálisan felszerelt műhelyekben van fakad, rázópad, ahol a fékerőt, futóművek állapotát be tudják mérni.
Egy ilyen átvizsgálása érdemes végig nézni, általában a műszaki vizsgán, és onnantól picit könnyebben átláthatatlan.
Vannak a YouTube-n autókról állapot felmérés videók, azokból érdemes lehet néhányat megnézni, hogy lásd mi is az a szilent, gumiharang, lengőkar stb.
Keress rá: Totálcar Műhely PRN.
Ami még sarkalatos kérdés lehet, az az alváz, és üregvédelem.
A rozsdásodást meggátolni kell, amikor még nincs, nem a rozsdás rákenni az alvázvédőt.
Mazdáról lévén szó, erre szánj időt, sajnos a Mazdákat szereti a rozsda.
Vidd megbízható szerelőhöz inkább.
(Azt meg ne hidd el, amit a kereskedő mond, lehet, hogy semmit nem cseréltek benne és már dupla periódust futottál az olajjal)
Olaj, szűrők (levegő, pollen, olaj, üzemanyag) én ilyen után cseréltetnék fékfolyadékot is. Na meg ki tudja még mi lenne így esedékes (fék, futómű stb)
hová lett a kommentem XD ez kész őrület :D
na megpróbálok visszaemlékezni mit irtam, szóval olajat kell cserélni szürővel (irok privátot) meg légszürőt azt kész. Néha fékbetétet ha nyikorog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!