Tényleg ennyire szomorú a helyzet itthon a szerelőket tekintve? Légkulccsal ráveretve és jó az?
Most voltam cseréltetni a kormányösszekötő gömbfejeket az autón. Még először néztem is, hogy egész igényes, hogy bekeni olajjal a menetet, hogy ne rohadjon majd rá később. Aztán fogta és a csavart ráverette légkulccsal. Önzáró anyás csavar.
Aztán rakta fel a kereket és még arra sem vette a fáradtságot, hogy kézzel betekerje valamennyire hanem már alapból légkulccsal verette be a csavarokat. Utána csinált futóműállítást is.
15 ezret kért érte, nem sok végülis de számomra annyira durva, hogy a nyomatékkulcsot még hírből se ismerik.
Igen.
Én is számtalanszor tapasztaltam, hogy nem követik az ajánlásokat és nem törődnek vele, ha emiatt később új hibák keletkeznek. Ritkán viszem az autómat szervizbe, de egy csomó ilyen dolgot fel tudnék sorolni, amit láttam.
Azért, mert a gömbfejnél nálam a gyári meghúzási nyomaték 70nm.
Légkulccsal meg nem tudni mennyivel húzza meg érzésre. Lehet 300 nm is meg 500 is.
Aztán meg csodálkozunk, hogy mikor vennénk le akkor vagy nem jön le vagy leszakad a csavar stb.
Alufelninél meg különösen szereti az alufelni ha 120nm helyett ráveretik 500-al. Aztán az út szélén mikor defekt van akkor 1 méteres csővel sem tudod levenni.
Nem igaz, hogy mindenki légkulcsot használ. Eleve tilos úgy légkulcsot használni amíg nincs valamennyire beletekerve a csavar, mert félrekapatod.
Semmi probléma nem lett volna ha használ nyomatékkulcsot de mivel ott voltam végig mellette így láttam, hogy nem használt. Csak nem akartam már beleokoskodni mert a végén még elkér +10-et aztán úgyis az a vége, hogy nincs nyomatékkulcsa.
Elmondom, hogy a 120 nm-re húzott kerekeket vígan a gyári kulccsal meg lehet lazítani. És tudod honnan tudom? Onnan, hogy van és kerékcserénél szoktam is használni.
#7
Mindenben igaza van a kérdezőnek.
Könnyű belátni azt is, hogy akár a 120Nm-rel meghúzott csavart is ki lehet gyári kulccsal lazítani.
Legyen a szükséges forgatónyomaték 150 Nm az állósurlódás miatt. Az kb. 15 mKp (méterkilopond). Ha 30 centis a gyári kerékkulcs, akkor a végére 50kP (hétköznapian 50 kg) erőt kell kifejteni. Ezt a kulcs megrugásával, vagy ráállással még egy gyenge fizikumu ember is meg tudja tenni. Az erősebbek kézzel is.
Csak akkor van baj, ha légkulccsal húzták meg, és az olyan nyomatékra volt állítva, hogy minden autónak jó legyen + egy kicsi tartalékba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!