Hogy van ez az LPG gázos autóknál?
Vannak csak LPG-vel hajtottak, vagy ez mindig egy plusz opció a benzin mellé?
Hány literes szokott lenni az LPG tank? Annak is van valami visszajelzése a műszerfalon, hogy mennyi gáz van még, vagy azt tippelni kell? Kb. mennyit lehet elmenni gázzal? Literben mennyit fogyaszt 100 km-en egy autó gázból (akár egy konkrét típus, vagy általánosságban, tól-ig)?
Egy ilyen autón több minden van, ami tönkremehet, vagy valójában üzembiztosabb, mert át lehet váltani benzin üzemre?
Hogy szokott történni a váltás? Le kell állítani hozzá a motort?
Be lehet szólni, hogy még ezt sem tudom, nem zavar. Nem értek az autókhoz, csak vezetni tudom őket.
Hát akkor van egy rossz hírem :D
A konyhai PB palack sokkal veszélyesebb mint az autóban lévő LPG palack.
Az autós tartályok 25-30 bart is bírnak.
És ha nincs kókányolva sosem robban fel vagy gyullad ki.
Sőt a benzines autó sokkal veszélyesebb ha már üzemanyagról és a "tartójáról" beszélünk. Sok autóban már műanyag benzintank van :D
De ha nem is műanyag, akkor is csak lemezből van, míg az LPG tartály azért nem vékony falú.
Azzal már nem foglalkoztak, hogy kocsiba életveszélyes.
Nem, nem életveszélyes.
Ráadásul a tartály zárt helyen van
A csomagtartóban van. Az meg nyitható. Szóval annyira nem zárt. Viszont védettebb mint az autó aljára szerelt benzintartály.
Kiállnak vele a napra, akkora nyomás keletkezik benne, hogy csoda ha nem gyullad ki.
Nem, nem keletkezik akkora nyomás benne.
Ha annyira rossz és veszélyes lenne nem lehetne beszerelni sehova.
Szerinted ha felrobban a hőségtől, akkor számítani fog, hogy a csomagtartóban van?
És amúgy a benzintartállyal kár példázódni, mert abban nem gáz van.
Miért? szerinted az LPG gáznemű? XDDDD
öcsém, nálad sincs minden rendben :D
Attól hogy cseppfolyósítva van, még gáz. Aki ennyire nincs tisztában kémiai alapdolgokkal, az miért szól hozzá?
Lemarad a vége:
A wikipédia cikkből ezt szeretném kiemelni: "A cseppfolyós gáz sajátos tulajdonsága, hogy a tartálynyomást elsősorban hőmérséklete határozza meg. A hőmérséklettől függően a tartálynyomás széles határok között változik."
Magyarul. Ha tűző napsütés éri, akkor felmegy a tartály nyomása. A bökkenő még mindig az, hogy az LPG ott van zárt helyen a csomagtartóban, amit nyáron akár 50°C is simán érhet. A tartályt nem erre méretezték. Lehet vitatkozni, de ne velem vitatkozzatok akkor, hanem azokkal, akiknek már gyullad fel LPG-sített autója.
De, pont erre van méretezve a tartály. Azért, hogy kibírja ezeket. Plusz a tartály térfogatának csak 80% tölthető fel, pont azért, hogy legyen hova tágulnia a "gáznak". Ha nem így nem lenne akkor már nekem is rég elégett volna a francba az autóm. De nem égett el.
A benzin is párolog 50 fok melegben. Sőt, azt még az aszfalt is melegíti alulról. És ugye a benzingőz is tűzveszélyes. Mégsem ég el az összes autó.
Ha erre van méretezve, akkor vajon miért vannak kitiltva bizonyos helyekről az LPG autók? Például mélygarázs, parkolóházak. Ott miért számítanak rá, hogy berobbanhat, ha elmondásod szerint ez lehetetlen?
"a tartály térfogatának csak 80% tölthető fel, pont azért, hogy legyen hova tágulnia a "gáznak""
Attól, hogy van tágulási hely, még a nyomás megnő. Nem azzal van a gond, hogy telíti a tartályt a táguló gáz, hanem, hogy szétnyomja a falát.
"A benzin is párolog 50 fok melegben."
A párolgásnak semmi köze nincs a nyomáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!