Miért kell többet szerelni egy 2 ütemű motort?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kétütemű kétszer annyit pörög mint a négyes társa, Valamint magasabb fordulaton robogóknál, mint az általad említett senda.
Valamint nincs saját kenése, a benzinbe/külső tartályba megy az olaj..
4 ütemben pontosabb a benzin- levegő keverék aránya (egeshő miatt fontos).
De egy normálisan használt 2t-t, ami nem egy leharocolt bontó szökevény, vagy egy végletekig tuningolt 50es nem kellene különösebb problémákat tapasztalni.
Esetleg ha lefelé nem motorféket használsz, akkor nem kellene szerelni😁
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyszerű az ok: Elégtelen kenés.
Ettől függetlenül ha jól összeraksz egy Simsont az akár 50 ezer kilométert is elmegy, úgy ha nincs bántva de azért használod rendesen.
Ha egy AM6-os Derbi Sendát nem bántasz akkor 50.000km-enként hengerszett csere vagy fúrás és 150.000km-enként főtengely csapágyazás, tűgörgőzés a rekord amit teljesíteni lehet vele.
Ezek elég extrém példák, tehát tényleg jól karban kell tartani és nem szabad bántani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem hiszem, hogy többet kellene. Amit az első ír, hogy kétszer annyit pörög ez egyszerűen nem igaz. Kétszer annyi a munkaütem egy főtengely fordulatra (vagyis egy), de nem pörög kétszer annyit. Jobban mondva nem is azért pörög többet, mert kétszeres a munkaütem, vannak kifejezetten alacsony fordulatszámú kétütemű benzinesek is. A benzin-levegő arány is pontosan ugyanolyan jól beállítható egy 2T-n is, ha karburátoros a motor akkor meg tényleg semmi különbség nincs bennük.
Egyedül az olajzás az, ami jobb a négyüteműben, mivel a kétüteműnél a benzinbe van keverve, de valójában ez sem jelent problémát, csak ezáltal érzékenyebb a keverékképzésre, és nem szereti a motorfék üzemet. Ezeket ha elhanyagolják, akkor hamarabb elkophat. De például nagy előnye, hogy kevésbé érzékeny az olaj viszkozitására, ami négyüteműnél sarkalatos pont, és nem kell olajat cserélni sem. Sőt, a vezérléssel sem kell bajlódni, szóval abszolút nem hinném, hogy motorkerékpároknál problémásabb a kétütemű.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!