Megéri a continental gumi egy öreg 1.4-es f astrára?
Első kocsi, mivel elég gány gumikkal vettem, ezt rögtön cserélném is.
Alapvetően úgy vagyok hogy gumival nem szórakozunk, az a kapcsolat köztem meg a talaj közt, megveszem a drága continentalt.
Kérdés, van értelme? Nem egy erőgép a jármű a maga 60 lovával, és pályán se fogom használni.
Mivel a gumi és fék az autó legfontosabb alkatrésze, igen, megéri.
De ha nincs keret külön nyárira, vagy nem mész sokat, akkor prémium 4 évszakos is jó döntés.
Szerintem nem kell misztifikálni a gumik jelentőségét. Ha akarod vedd meg.
Vagy vegyél olcsóbbat. Az a jó sofőr, aki alkalmazkodik a körülményekhez. Az esőhöz, a sárhoz, a hóhoz és a gumihoz. Az első három sokkal több befolyással bír a vezetésre, mint a gumi, mégsem esünk le az útról nap mint nap, ha változik az időjárás.
OK. Nézzük ezt a helyzetet. Hirtelen megjelenik előttünk valami. Vegyünk egy országúti kereszteződést.
A jó gumi féktávja 100 km/h-nál legyen 34m, a gyengébbé 38m.
Ezt úgy szokták értelmezni, hogy a jó gumival pont megállunk a másik kocsi előtt, a rosszal meg 4 métert túlmegyünk rajta.
De a gyakorlati eset nem ez.
A jó gumival 2,45 másodperc kell a fékezésre + 1 másodperc az észlelésre.
A gyengébb gumival 2,74 másodperc kell a fékezésre + 1 másodperc az észlelésre. Tehát egy teljesen előreláthatatlan esetben akkor okozunk balesetet a gyengébbel és kerüljük el a jóval, ha az előre észlehetetlen akadályt 3,45 és 3,74 másodperc között látjuk meg. És csak a teljesen előreláthatatlan esetnél van így. A különbség csak 0,3 másodperc. Hány esetben fordul ez elő egy gumi élettartama alatt?
Vagy hány km/h-val kell 100-nál lassabban mennünk, hogy 34 méter alatt megálljunk a gyengébb gumival? (Itt is csak egy teljesen előreláthatalan helyzetről van szó.) 5-tel. Vagy 55 helyett 52-vel. És csak akkor, ha az úton előfordulhat váratlan akadály. Pl kereszteződéshez közelítünk.
Nem kell túlmisztifikálnunk a gumi szerepét.
Jól gondolod. Gumin soha nem spórolunk! Nincs sehol előírva, hogy a forgalmi szituáció miatt vészfékezésre kizárólag csak bivalyerős új autók kényszerülhetnek. A lóerő se jelent sokat. A gumik nem tudják, hogy milyen motor van az autódban, azaz fékezésnél a mozgási energia számít, ami a tömegből és a sebességből adódik, nem sok köze van a teljesítményhez. Ha csúszós az út, feltétlenül pályatempó sem kell, hogy elinduljon alattad az autó hátulja egy kanyarban a tapadásvesztés miatt.
Ha ez számít a 16 éves H Astrám se egy aszfaltszaggató, nem is fiatal. A téli gumim jelenleg: Continental WinteContact TS860, 205/55R16, 2018-as gyártás, a nyári: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 225/45R17, 2016-os gyártás.
Elhiheted hogy én sem húszezresekkel vagyok kitömve. Egy jó gumiszett 100eFt kb, egy olcsóbb kategóriás mennyi? Az sincs ingyen. 70-80e? Ha úgyis venni kell és nem kell évente cserélni, akkor az én szememben ha a biztonságról van szó ez már nem különbség. Egy tank üzemanyag ára.
Szóval ha megteheted és nem amiatt kell hó végén szárazkenyéren élned, akkor mindenképp javaslom a minél jobb abroncsot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!