A kocsikban miért ad ki hangot az indexelés?
Figyelt kérdés
Titeket nem indegesít?Nem lehet ezt valahogy lenémítani?Egyáltalán miért van erre szükség?2021. márc. 29. 21:03
1/11 anonim válasza:
józan paraszti ésszel belátható, hogy azért, hogy ne maradjon bekapcsolva.
2/11 anonim válasza:
azért hogy hald hogy be van kapcsolva
+ hogy észrevedd ha kiégett vagy elromlott az egyik villogó
mert olyankor gyorsabb ütemben kattog
3/11 Vortrex válasza:
Ezek után nem biztos, hogy magadtól rájönnél, de ha a piros lámpánál lekapcsolod és csak elindulásnál kapcsolod vissza, sokkal kevésbé fog zavarni
4/11 anonim válasza:
Ahogy előttem írták, hogy ne maradjon bekapcsolva.
Viszont az már más kérdés, hogy így is rengeteg kinn maradt indexet látok, nem hiszem el hogy nem süti ki valakinek a retináját ahogy villog, vagy be nem üti a dobhártyáját.
5/11 anonim válasza:
Hogy ne okozz balesetet az úgy hagyott index miatt.
6/11 anonim válasza:
Pont az a lényege, hogy idegesítsen, ha úgy felejted.
7/11 anonim válasza:
"ma 21:21" egyes autóknál vagy gyárilag, vagy másért, szinte néma, főleg ha hangosan szól a zene, rádió.
8/11 anonim válasza:
7 más autókon, ahol már félvezetős, és nincs indexreléhang, direkt tesznek bele ilyen klattyogót.
9/11 veterán vas válasza:
Az irányjelző üzem közben kattog, a nyitva hagyott ajtó lámpája világít, a be nem kapcsolt biztonsági öv csipog, ha a leállítod az autót, de a gyújtáskapcsolóban hagyod a kulcsot, akkor sípol, .....stb.
Tudod ezeket hívják -nem túl elegánsan- "hülyebiztos" berendezéseknek.
Na vajon miért??? :D
10/11 anonim válasza:
Valamikor régen azért kattogtak az indexvillogtatók, mert működési módjukból adódóan nem tudtak némán villogtatni. Bimetál volt bennük, az működtette a volfrámérintkezőket, kattogott az egész. A '80-as években megjelentek az elektronikus villogtatók, ezek már tudnak teljesen némán működni, viszont a kattogást ezeknél is meghagyták. Ebből ugyanis az irányjelző visszajelzőjétől függetlenül lehet tudni, hogy éppen működik-e az irányjelző. Ha bekapcsolod és csak egy kattanást hallasz vagy nagyon gyors a kattogás, tudod, hogy valamelyik izzó kiégett, ehhez pedig nem kell levenned a szemedet az útról, hogy megnézd a műszerfalon a kontroll-lámpát. Ha pedig a megszokott, ütemes kattogást hallod, akkor tudod, hogy be van kapcsolva az irányjelző, szintén a műszerfal megtekintése nélkül. Ez lehet, hogy téged zavar, de sokaknak nagyon hasznos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!