Nem tudják előre pontosan, hogy hány lóerős lesz, de mivel több tízezer féle motor létezik már a világon, és lehet, hogy keveset mondtam, a szakik tudják, hogyha egy 2.0-ás motort építenek bizonyos alkatrészekből, bizonyos befecskendezővel és motorvezérlővel, akkor az nagyjából hány lovas lesz. Lehet hogy 162 jön ki belőle, de ők csak 150-re akarják, akkor egyszerűen a motorvezérlőt megírják úgy, hogy 150 lóerőt tudjon, egyszerűen nem fog több üzemanyagot adni a motornak. De olyan is van, hoyg papíron 15
2021. márc. 28. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
12/16 anonim válasza:
Szóval papíron 150 lóerős a motor, és valójában tud majdnem 160-at is, pl VW 2.0 TDI motorok ilyenek, ami elég elterjedt. Meg a turbós motorokat nagyon jól lehet szabályozni a turbó által.
2021. márc. 28. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
13/16 anonim válasza:
régen papíron számolták ki, felrajzolva a nyomatékgörbét/potenciális lóerőt
ma már fékpad(ami hülye elnevezés mert nem a féket mérik lol) van oda bevágják a mocit és tiltásig mehet számítógép feldobja a nyomaték (nm) a lóerő (le és kw) valamit a fogyasztást
2021. márc. 29. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
14/16 anonim válasza:
#13 Attól, mert valamit nem tudsz, vagy nem értesz, attól az még nem hülyeség.
A belsőégésű motoroknál a "lóerő" nem a klasszikus lóerőt jelenti, hanem a mérés módját. Ezt féklóerőnek hívják, amit fékpadon mérnek. És azért "fék" lóerő "fék" padon, mert úgy mérik, hogy fékező erőt csatolnak a főtengelyre és a gép azt méri, hogy a motor hogyan reagál erre a fékező erőre. Minél könnyebben legyőzi a fix fékező erőt, vagy minél nagyobb fékező erő szükséges egy fix fordulatszám csökkenéshez, annál nagyobb a motor teljesítménye.
2021. márc. 29. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
15/16 anonim válasza:
#13 Ja és még valami (#14 vagyok): a dyna padok egyáltalán nem mérnek lóerőt, mint ahogy azt te írtad. A teljesítmény SI mértékegységében, azaz wattban (kilowattban) mér. Persze lehet, hogy a gép kiírja féklóerőben is, de az nem mért, hanem kilowattból átváltott adat. Ennek folytán a lóerő mindig pontatlanabb, mivel az átváltásból egy kis pontatlanság adódik. A forgalmiban is kilowatt van megadva és a témához értő emberek is szinte mindig kilowattban beszélnek, nem lóerőben.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!