Miért nem áll vissza a kormály egyenesbe magától?
Suzuki Splash, vadiúj gumik centírozva. Mind a négy. Futómű 2x ellenőriztetve. Kocsi emelve volt, minden amit lehet megnéztek, semmi sem szorult. Elektromos kormányműve a fogaslécnél zsírozva, könnyen jár. Toronycsapágyak szintén ellenőrizve. Nem tudom mióta ilyen, törve sosem volt, futómű gyári.
Kanyar után az utolsó kb. 15 fokot nem pörgi vissza, Ha nem én állítom egyenesbe, kanyar után "kanyarodva marad", megy az árokba.
2 jó szerelővel nézettem, a második szedte szét és ellenőrizte, zsírozta, de semmi de semmi nem szorul.
Mi lehet a baj???
Pls, segítsen valaki!
-sem az új gumiknak, sem a centírozásnak nincs köze a kormány visszapörgéshez
-a kormányműve nem elektromos, hanem mechanikus, csupán a szervo rásegítés ami elektromos.
Különben nem kell több helyre vinni, elég lenne "csak" egy hozzáértő futóműveshez.
Lehetőségek: karambolos kasztni, deformálódott/hibás alkatrészek, rosszul beállított futómű.
Ezek között kell keresgélni.
Igazán köszönöm a válaszokat.
Szalonautó első tulajtól, ismert előélet, nem karambolos. Rétegvastagság mindenhol gyári.
2 x volt futóműállításon, kiváló gyári értéken van.
Semmi sem lóg benne.
Felemelve könnyen mozog minden.
Nyomcsapágyak jók.
Tehát csak elektromos baja lehet, a rásegítésnek, de nem tudom mi lehet ami egy elektromos rásegítésnél ilyet produkál. Szerintem semmi.
Kanyarodás utáni kormánykerék visszapörgés eljezdődik, de nem megy végig. Az utolsó 15 fokot nem "pörgi" vissza.
Ott olyan, mintha megszorulna kicsit de mivel rommá volt szedve, emelve, tudom: nem szorul semmi.
Csak a szervó tarthatja ott, azaz plusz erőt ad?? rossz helyen?
Nem tudom. Senki sem tudja. Mindenki leráz, az autó viszont veszélyes így folyton nekem kell egyenesbe állítanom kanyarok után, de egyenesen menve is.
Mint egy traktor, egy régi traktor.
Alapvetően autószerelőként az első számú szabály, hogy nem veszünk semmit készpénznek, amire a tulaj megesküszik, de most itt a neten keresztül nem tudlak megcáfolni, szóval mondjuk, hogy igazad van az autó állapotával kapcsolatban. Ha nem mechanikus eredetű, mint ahogy te állítod, akkor szerintem nem kell hozzá zseninek lenni, hogy elektronikus problémára gyanakodjunk. Hibatároló volt már olvasva? Élő adatot nézett már valaki? Nem? Gondoltam...
A rásegítő a kormányszögjeladó jele alapján van vezérelve, tehát ha rossz a jeladó, akkor tévesen, össze-vissza, vagy sehogy sem fog működni a rásegítő. Leírásod alapján azt mondanám, hogy rossz pontot hisz középállásnak, ezért "szorul" meg egy kicsit, hisz ő már azt hiszi közepén van és a rásegítő próbálja ott tartani.
Rá kell kötni egy gépet és élő adatban kiolvasni a kormányszögjeladó értékeit, hogy tévesek-e. Ha igen, akkor jobb esetben elég csak újratanítani, rosszabb esetben jeladót kell cserélni és persze azt is feltanítani.
"Rétegvastagság".
Sok olyan autót találsz, ahol a kasztni sértetlen, "csak" a futóművel sikerült járdát fogni, vagy gödörbe csapódni.
"2xvolt futómű állításon"
Lehet, mindkét műhelyben a standard módon ellenőriztek:
kormányközép megvan, egyenes futásra nincs panasz, az összetartás jó, akkor O.K. Miután a többi nem állítható, nem is nézik. (sajnos meglehetősen gyakori hozzáállás)
Ha ezek is rendben vannak még ott a lehetőség hogy a fogasléc kapott egy pofont. Ne mond, hogy összeszerelt kormányműnél, a fogasléc 1-2mm-es görbületét bárki is észreveszi.
Amennyiben ez is kizárható, akkor marad az elektronika.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!