Miért tartják rossz autónak az alfa romeokat?
Az Alfáknak van egy rajongó tábora, és van egy másik tábor, akik nem kedvelik.
Mindkét tábornak megvannak azbérveik, nehez evek vannak az Alfa mögött, a FIAT érában leromboltak a régi nimbuszt, az Alfa Romeo is csak egy FIAT lett, sok műszaki problémaval, az őseire jellemző újítás nélkül.
A Giulia ezzel szakított, valóban jó autót lett, de a marketingje kritikán aluli, hiába jó, ha nem tudják eladni, nem lett megfelelően promózva.
Szerintem az alfa "utálók" sem azt szokták mondani, hogy tudását, kényelmét, menettulajdonságait tekintve nem jó az autó, legalábbis én nem ezt szoktam tapasztalni. A kritikának a legfőbb oka
a) az autó megbízhatatlansága (amit nem alaptalanul mondanak egyébként) Nyilván ezt elég sarkos vélemény egy márkára kollektíven így kimondani, de azért az igaz, hogy ÁLTALÁBAN (tehát nem kivétel nélkül minden típus esetén) megbízhatatlanabbak egy japán vagy német márkánál.
b) az, hogy sok olyan felhasználó van, aki megveszi a régi, ütött-kopott autókat a kinálat legaljáról, csak a minimális fenntartásra van elég pénze, és mégis többnek érzi magát, mert nem egy suzukiban vagy skodában ül.
Megbízhatóság... Inkább az a nem mindegy, hogy egy autó csak a kötelező olajcserét, néha vezérlést / gyertyát stb kér amiket előírtan kell cserélni, vagy épp idővel a fél autót kicseréled.... Na az AR általában nem az első csoportba tartozik, ilyen egyszerű a dolog.
Tudom a végső mentsvár, bár ez a motorikus dolgokra semmit nem hat, hogy a magyar utak teszik tönkre a felfüggesztésüket stb, viszont nem egy autónak meg nem teszik tönkre, ez is különbség.
Az alfákat (és főleg tulajokat) pont azért szidják amit most a kérdező csinál. Feltesz egy kérdést, mindenki leírja hogy mint goldol az alfáról (mert a kérdező ezt kérte), majd a kérdező próbál mindenkit meggyőzni, hogy a szubjektív saját véleménye mért nem jó. Nincs azzal baj, ha valaki szubjektív szempontok miatt szeret egy autót, csak ne próbálja úgy mások pofájába tolni, mint azt a kérdező csinálja. Golfnak, Civicnek is van legalább akkora rajongótábora, mint az alfáknak, mégis valahogy sokkal kevesebbszer találkozunk ezzel.
Arról nem is beszélve, hogy egyszerre említi, hogy milyen kényelmes, meg hogy hogy kanyarodik az autó. Olyan autó, ami puha futóművel jól kanyarodik, nincsen. Olyan sem, ami egy sportosabb kemény futóművel kényelmes (nyilván ettől az ülés meg a könyöklő még lehet jó, lehet halk az utastér, de minden kis úthibán szét fog rázni). Nyilván vannak elektronikusan vezérelt futóművek, de azárt az nem túl elterjedt még a mai autókban sem.
Arról meg hogy az alfa jobb meg kényelmesebb csak annyit, hogy ez egyszerűen nem így van. Ha megnézel egy ÚJONNAN hasonló kategóriájú más autót hasonló árért, nem lesz az sem lényegesen roszabb, márkától függetlenül. Használtan azért "jobbak" az alfák, mert mivel sz.ar autó, nincs ára, így ugyanannyiért (vételkor, mert a fenntartással majd megszívják) jobbat lehet venni, mintm odjuk egy japán autó esetében. Ez ugyan olyan, mint a használt, 3 millióért vett 4 évse Suzuki, vagy 15 éves A8 esete. Sokkal többet tud az A8, látszólag ugyanannyiért, aztán 2 éve alatt 5-ször annyi lesz az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!