Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használtan vásárolt autónál...

Használtan vásárolt autónál mi számíthat rejtett hibának?

Figyelt kérdés
Próbakörön nem volt gond az autóval,viszont elhozatala után leállt,csak bikázva indult és több hibakód is felvillant. Akksi csere az biztos,a többit most vizsgálja a szerelő, akksi hiba számíthat rejtett hibának? Jogom van visszaadni az autót és kérni a pénzem rejtett hiba esetén.

2021. márc. 23. 06:03
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
85%
Még jó hogy a vétel után nézi a szerelő... előtte kellett volna. Tudod, spóroltál volna párszázezret...
2021. márc. 23. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
87%
Egy rossz akksi miatt nem fogod vissza kapni a pénzed az is fix
2021. márc. 23. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 D. Brasco ***** válasza:
85%
Szép világ volna,ha egy tönkrement akksi miatt vissza kéne adni a pénzt.....kopó-fogyó alkatrész meghibásodása amúgy sem lesz sosem rejtett hiba.....
2021. márc. 23. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
92%

Nem tudsz venni egy aksit?!


Vevőként a vétel előtti alapos átvizsgálás elmulasztása jogilag neked felróható ok.

Vagyis nem rejtett hiba az, amit az autó átnézésekor neked észre kellett volna venned.

Ez a rejtett hiba dolog elég kacifántos dolog.


Hány éves az autó, mennyi kilométer van benne?


Eladóként öreg autó esetén szerződésben ki tudom zárni a vevő kellékszavatosságra vonatkozó igényét.


A következő kérdésed nem a kopott kuplungra fog irányulni, ugye?

2021. márc. 23. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
83%
Kopó alkatrészek nem számítanak rejtett hibának, akkumulátor is az. Ezek egy idő után elfáradnak, ha pont most köszönt el tőled akkor ez van, kell egy másik és kész. A hibalámpák ezer mást is jelezhetnek. Ha nincs töltés az is. Ezt ki kell olvasnia a szerelődnek és utánajárni hogy pontosan mi okozza a hibát. Ezek sajnos ilyen dolgok ezért nem reklamálhatsz még.
2021. márc. 23. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
79%
15 000 forintos aksi miatt mesz reklamalni?
2021. márc. 23. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 krwkco ***** válasza:
35%

A mai és kb. a 15-20 évvel ezelőtt gyártott autókban az elektronikus vezérlés számos szenzor jelét használja. Ha ezek közül valamelyik elromlik, akkor az elektronika korábbi, tárolt értékkel dolgozik tovább és nem gyujtja ki a motorhiba lámpát. Viszont, ha akkucsere miatt leveszik a feszültséget, akkor ezek a tárolt értékek elvesznek. Ráadásul az autó újraindít minden ellenőrzést és kigyullad a hibalámpa. Ha ez történt, akkor a szenzorok hibája tipikus rejtett hiba. Ha még nincs átirva az autó, a legjobb visszalépni a vételtől, mert ezeknek a javításoknak a költsége nehezen becsülhető.

Ha az autót egyszer sem lehetett újra indítani, akkor az akkumlátor nem csak a kornak megfelelően elhasznált, hanem hibás volt. Szerintem ez is rejtett hiba, de az eladónak nem kell egy vadonatúj akksi árával leszállítani a vételárat, hanem csak egy törtrésszel. Ez olyan kicsi összeg, hogy ezzel nem érdemes foglalkozni.

Viszont az egyéb hibákkal kapcsolatban azonnal fel kell venni a kapcsolatot az eladóval. Nem csak szóban, hanem emailben, ajánlott levélben is fel kell sorolni írni a hibákat.

2021. márc. 23. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
A hibakodok az alacsony aku feszultseg miatt jelentek meg. Uj aksival nem lesz baja. Ne hulyitsd mar a kerdezot ilyennel utolso. Majd ha eszi az olajat vagy fogy a viz, akkor reklamalj ne ilyen hulyesegert hogy nem jo az aksi.
2021. márc. 23. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
82%

Minden rejtett hiba, amiről bizonyítható, hogy a vásárlás előtt mér fennállt és az eladó nem tájékoztatott róla.


Az akksi hibája nem tartozik ide. Egyrészt kopó alkatrész, másrészt meg nem bizonyítható, hogy az eladó tudott-e róla.


Az autót visszaadni ilyen alapon nem lehet. Javítás költségét lehet szavatossági jog által kifizettetni.

2021. márc. 23. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 krwkco ***** válasza:
49%

#8

Ha az új aksival eltűnnek a hibakódok és az autó kb. 20km és néhány napi használat után újra tanulja a paramétereket, akkor tárgytalan, amit írtam.

Erre nyilván a kérdező is rájön, ha hibaüzenet nélküli autót lát.

De ha nem, akkor létezik ez a jelenség, hogy áramtalanítás után az autó olyan szenzorhibákat jelez, amiket előtte nem mutatott. Vagy az ún. monitor értékek nem állnak be hibátlanra, ami a műszaki vizsgán bukást jelent. Számos OBDII-vel és autójavítással kapcsolatos leírást olvastam erről.

2021. márc. 23. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!