Milyen kisebb, "városi" autók vannak a mai piacon, amik jónak számítanak (4-5 milliós kerethez)?
Egyetemista lánynak kellene, tehát nem egy nagy terepjáróban gondolkozunk.
Max. 5 millióig, nem muszáj szalonból venni, de 4-6 évesnél nem szeretnénk régebbit.
2 hetente ingázna vele, autópályán. Ezért jó lenne, ha a 140-150 km/h-t nem csak szenvedősen lehetne vele elérni.
#9 vagyok
Egy 40 ezer km-t futott, ellenőrizhető előéletű használt autónál a rizikófaktor kb. annyi mint egy újnál. Én nem vennék újat, mert ez Dacia/Suzuki ársáv, azok pedig minőségben nehezen összehasonlíthatók az eddig írt autókkal. Ráadásul csak buksz az új autón, a használton már valaki bukott egyszer helyetted.
"honnan tudom, hogy amit elad nekem X Y 5 év használat után, az másnap nem áll le velem az autópálya közepén és kell költeni vagyonokat a javításra?!"
Nem tudhatod, ahogy a szalonautónál sem fogod tudni. Viszont a gyári garancián kívül egy csomó biztosítás, garanciahosszabbítás, autóklub tagság és egyéb szolgáltatás létezik a kockázatok fedezésére. Assistance szolgáltatást pl. 12 éves korig szinte minden típusra lehet kötni - ha lerobbansz az autópálya közepén akkor jön a tréler és megjavítják a kocsidat (tulajdonképpen előre havi részletekben fizeted a várható meghibásodások és autómentés költségeit).
#1-es vagyok
Nem tudom miért kellett lepontozni, ha problémátok van lehet írni is.
Félre olvastam és crossovereket soroltam.
Nos, szerintem Tdi motorok alapvetően nagyon megbízhatóak, mostmár a TFSI motorok is. Mármint ebben a 4-5 éves kategóriában. Szóval VW konszern autokat javasolnám, nyilván ez nem azt jelenti hogy nincs rossz, de van, csak ki kell szűrni. Rászánni azt a bevizsgalasi költséget is amit megvetel előtt el lehet végezni. Ha van egy kinézett példány akkor utánna járni hogy van e gyermek betegségük, és azokra ránézni!
140-150-es tempót egy 2.0L-es Tdi/TFSI bírja elég jól!
Hyundai, mint említették, akármelyik példány amelyik gurul és tetszik ajánlott, nem igazán tudok semmi problémáról velük, egész jók! Kia is szinten.
Hondát biztos nem vennék, Toyotát se.
Esetleg Renault, igen Renault és ha valakinek nem tetszik a kérdezon kívül, hogy megemlítem, akkor pont lesz@rom, mert nagyon is jók! Peugeot, Citroen megint egy nem, sőt Opelt sem vennék. Ezen említett márkák közül akármelyik, ISMÉTLEM akármelyik példány akármelyik motorral ajánlott, ha a hajtosabb 140-150-es tempó nagyon fontos akkor 2L-hez közeli hengerurtartalom javasolt!
13-as
Hondát azt nem vennél, de kokszosodó TFSI-t azt igen. Kicsit ki kéne lépni a VW-buzériából, az addig jó, amíg öt éves nem lesz. Céges Passatom van, eddig ötször volt szervizben elektronikai hibák miatt, a kollégák akik Arteont rendeltek - nekik a fék nyikorog másfél év után is. A márkaszerviz azt mondta "ez ilyen"...
Felejtsd el a sok tanulatlan nyarspolgart, akik a magyar nép butaság miatt a japán/német fosvödröket hajtják halálig. Ár/érték arányban mindkettő rossz, és könnyedén belevásárolsz öngyilkos hibákba. A megbízhatóság a németeknél kritikán aluli, a japánokra meg hunyoritva és távolról se lehet rá fogni, hogy autók.
Motoroktol és valtoktol tarts, ne kocsiktol. Például a BMW / PSA kollaboráció eredményeképpen született 1.6-ok bizonyos generációi ketyegő bombák. A VW tfsi motorjai közül ami nem pukkan el, az nem fér bele. 1.9 pdtdi,az öreg kormoló személyesen egy garantált anyagi csőd.
Automata váltót akkor vegyél, ha olyan sokat mész, hogy megéri az extra. Eleve általában 2.0 alatt nem jó semmire, ez csak az agyatlan német autó mániások tevkepzete, hogy mindenféle dupla-tripla-putypuruty kuplung baromság jó az ócska agyonturbózott kólás üveg méretű motorjukra. Kis motor, kis használat, manuális váltó.
#17
Te biztosan nagy szakértő lehetsz :D
Ha egy új autót veszel, legyen az bármilyen, nagyon kicsi esélye van, hogy baj lesz vele (főleg ha Toyota/Honda/Lexus). És ez egy használtautónál is hasonlóképp van. Ha karban volt tartva, mindent megkapott, nagyjából semmit sem számít, hogy 50.000 km-rel veszed vagy 0-val. Azért kíváncsi lennék, ha nem német/japán akkor mégis milyen autóra gondoltál? Duster 1.0 vagy netán jó kis Jaguar? :D
18:
Akiknek az árban vannak új, vagy majdnem új autói:
Hyundai/kia
Fiat/alfa/lancia
Peugeot/Renault/Citroen
Egyébként a Dacia ár/értékben kiváló, bár bele nem ülnék soha. (Amúgy is olcsó Renault ugye)
Ford/chevi
Látszik szakértő vagy, hiszen egyértelműen tudod, hogy a japanokon és németeken kívül szinte senki se csinál autót, ugye ? :D
Megbízhatóság tekintetében persze a japán vezet, de ebben az arketagoriaban siralom fapad vackokat adnak. Kivétel talán az új Suzuki Ignis/Swift.
Amúgy meg persze, új autó 5 évig jó lesz. Honnan tudod, hogy csak arra veszi? Melyik mostani 1 literes 100 lovas turbó, meg mild hibrid fog szerinted egyetem vége után még pár évig szolgálni gond nélkül? Csak azért mert 1990ben a vidéki tuskó rokonnak elment a zöldséges szívó dízel merci 500 ezret sütő olajon, annak semmi köze a mostani autókhoz.
17-es te nagyon buta vagy, mit kepzelsz magadrol, hogy mersz minket osztani? A legnagyobb ökörség amit most leírtál az 1.9PD lehordasa, mivel az az egyik legstrapabirobb legjobb konstrukció amit gyártottak. Te egy igazi barom vagy, 2.0L-es PD 2004-2008 körül voltak bajok és ott is a Siemens adagolofuvokak hibája miatt, a Bosch PD elem világbajnok, és a motor nagy hibája ami ismétlem a 2.0 és nem pedig az 1.9-é az a hatszög profilú balansztengely elkopasa ami egyben az olajszivattyu meghajtasa, de valamire való tulajok atalakittattak lancosra és így jo. Befecskendezesi csúcs nyomása 2000-2200bar volt akkor! Most tudnak a common rail-ek 2500bar körül 10 év után. És egyébként nem, nem megbízhatatlan csak nem fos kannasra van tervezve, de elárulom hogy a common rail se bírja a kannast, mert hatalmas nyomáson dolgozik és a PD elemek nagyon sokat bírnak, kérdés hogy kihez hogy került anno. Psa 1.6 az pályára hogy lenne egyáltalán jo ha nem lenne hatarszar? TFSI 2.0L pedig ebben a 4-5 éves távlatban tudtommal jó!
Írod hogy dupla tripla kuplung, legalább ha már nem tudod mi micsoda akkor ne mondj hülyeségeket, és főleg ne azt hogy sz@r, mert semmivel nem szarabb mint bármelyik másik gyartoe. De teny, hogy manuallal egyszerűbb.
Kérdezőnek annyit kell tudnia amit én leírtam fentebb, és mindenképpen vigye el átnézetni megvetel előtt, ha nem megy bele a kereskedő, akkor ott kell hagyni!!
Ha teheted azért egy kicsit hozzáértő embert is vihetnel magaddal, bar gondolom mivel kiírtad ezt a kérdést így nincs olyan ismerősöd aki atnezhetne helyben, de azért egy átvizsgálás sokmindenre fényt derít, szervizkonyvet meg remelem mindenki tudja, hogy bármikor legyártanak és semmi értelme nincs már kb... kerekek gumik futomu ha rendben, cooler csövet levenni olajos e, ha igen mennyire, meddig van a nívó pálca milyen az olaj, mennyinkent csereltek, ha tudod akar fel is pattinthatnad hogy milxen márkájú a légszűrő benne, lehet hülyeség de azért ebből kiderülhet, hogy moslékot kapott e vagy csak gyorsan a35 ezres futás után mikor beszámították kapott silány szervizelest valami otvar minőségű szuroket, kilométer futás, lekerdezes ilyen kar történeti appal, ezek manapság elengedethetetlen dolgok!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!