Az állam a magasabb adóval miért az újabb autókat bünteti?
Nem inkább ösztönöznie kellene arra, hogy a járműpark megújuljon és újabb, egyben jobb környezetvédelmi besorolású, relatív kevesebbet fogyasztó autókat vegyenek az emberek?
Vagy mi a logika abban, hogy minél újabb egy autó, annál több adót kell rá fizetni?
Másik irányból nézve: Én pl nem azért járok 16 éves autóval, mert nincs egy fillér megtakarításom se. Hanem mert megfelel, nem akarok másik, újabb, drágább autót venni.
Csak ma jött meg az idei adóról a levél és elgondolkoztam ezen a kérdésen...
Újabb autókat se kéne használni. Annak sem illatosítő levegő jön a kipufogójából.
A járműparkot nem megújítani, hanem leépíteni kéne. Most kb. 2x annyit autó van, mint 20 éve, hiába környezetbarátabb, nem ér semmit ez.
Akinek van pénze szennyezni a környezetet új autóval, fizesse is meg! Hátha az egészségügybe megy, ahol a türőbeteg emberekre is jut, akik az autók miatt betegedtek meg.
Mért kell túlozni?! Egy szóval nem írtam olyat, hogy illatos levegő jönne a kipufogóból. De egy Euro0 és Euro6-os motor kibocsájtásában van mérhető különbség!
A járműparkot leépíteni kéne. És akkor járjunk lovaskocsival?
egy tanulmány szerint 2030-ban Magyarországon 5,5 millió autó lesz..
...és milyen érdekes, akkor is tudunk majd közlekedni...kicsit szigorúbb lesz a műszaki, de visszaépíteni az autózást? Annak semmi értelme.. Esetleg a Himalája körüli országokban..ott elegendő a gyaloglás.
Az adózás ezen a téren teljesen jól van kitalálva...
Józsi vesz magának egy 400 lóerős autót akkor ugyan annyit fizessen mint Béla aki vesz magának egy 40 lóerős swiftet?
Vagy megfordítva...
Béla ugyan annyit fizessen a 40 lóerős 20 éves autója után mint Józsi az új 400 lovas autója után????
Érdekes lenne....
Nem a lóerőről van szó! Azt én is teljesen jónak tartom, hoyg a teljesítménnyel arányos az adó.
De Józsi vesz 90 lóerős Euro6-os autót és sokkal többet fizet, mint Béla a 90-es évekbeli füstokádó, műszakin okosba áttoló 200 lóerős bontószökevényére. Ami nincs igazán arányban...
Ez az adófajta régn sem a környezetvédelemről szólt.
Fiatalabb és erősebb autókat arányosabban adóztatják kb. 2006 óta. Akkor változott súlyadóról gépjárműadóra.
Az önkormányzatoknak ez fontos bevétel volt, hogy pl. a település útjait javítsák. Hát erre most akkor lesz pénz, ha méltóztatnak adni nekik.
Jól fog majd látszódni, hogy a Fideszes polgármesterek rendben tudják tartani az útjaikat, míg az ellenzéki/függetlenek még a feladataikat sem tudják ellátni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!