Hogyan tanuljak meg váltos motorral közlekedni, és melyik motort ajánlanátok kezdésnek?
Volt egy próbálkozásom apámmal, amikor kimentünk a rétre próbálgatni/gyakorolgatni. De apám az a hirtelen haragú, türelmetlen. És hát nem mentünk semmire sem. Én még autót sem nagyon vezetek, főleg nem valtosat (egyszer-kétszer vezettem automatát mellékutakon) Hogy működik a váltás? Nekem a legnehezebb az elindulás - vagy lefullandok, vagy kétkerékre állok :D
Hogy kell elindulni?
Továbbá, milyen motort ajánlanatok. Én főleg földútakra, néha aszfaltra használnám. Azt mondták, hogy a Riejo, Derbi meg ezek a jók. Ki mit gondol erről?
17/F
Egyes, kicsi gáz és lassan engeded a kuplungot, kb. ennyi az elindulás motorral és autóval is.
50-es supermoto vagy enduro jó lehet kezdésnek, persze úgyis csak jogsival mehetsz ki közútra, szóval a suliba úgyis megtanítják.
Váltós kezdő motornak én mondjuk inkább simsont ajánlanék, bár az már az átlagembernek hálisten elérhetetlen árkategória lett, úgyhogy igen marad a derbi és társai.
Igazából teljesen mindegy milyen motor, csak legyen könnyű, (ugye ha borulsz...) Meg rendes lábi váltó legyen rajta, ne kéziváltó, vagy röpsúlyos, a sebességek legjobb ha felfelé 4-5, alul egy üressel.
Váltani/indulni úgy tudsz normál váltóssal, hogy álló helyzetben járó motornál behúzod a kuplungot, ugye ez balkezednél egy "fékkar" azt behúzod koppra, jobb lábadnál meg a váltókart felhúzod 1x ekkor érzed hogy "bekattant" a váltó 1-esbe ekkor szépen lassan elkezded engedni a kuplungot mikor elindulna de egy pici gázt húzol, és továbbengeded a kuplungot, ekkor jobb esetben elindulsz 1-esben, rosszabban lefullad (gyakorolni kell, menni fog) Utána ha elindultál és mozgásban van onnantól pitekönnyű, lényegében ha huzatod neki a gázt 1-esben és nem gyorsul tovább, behúzod a kuplungot és még egyszer húzol a váltókaron felfelé azt is kipörgeted és ismétlés egészen addig amennyi sebességes a motorod, visszafele ugyan ez ha lassítani de nem megállni kell pl megy előtted egy autó lassan, szépen engedsz a gázból fékezel mikor lelassultál és fulladna behúzod a kuplungot és nyomsz egyet a váltón lefelé, vagy akár kettőt.
Megállni úgy tudsz hogy szépen behúzod a kuplungot és lenyomkodod a váltót üresbe, utána kuplung ki és fék, de persze ha gyorsan kell megállni akkor húzod a kuplungot meg fékezel, csak ha megállsz vagy állítsd le, vagy nyomkodd le üresbe mert kiugrik alólad ha ráengeded a kuplungot.
Az egyes lefelé van a többi stimmel.
Kuplung be, 1-es, kuplung lassan ki,közben kis gáz. Rá fogsz érezni rövid gyakorlás után.
Ha lefullad akkor túl kicsi volt a gáz, ha kerékre áll akkor túl gyorsan engedted fel a kuplungot.
Menet közben majdnem ugyanígy kell váltani csak kicsit gyorsabban. Kuplung be, ezzel egyidejűleg a gáz vissza teljesen, váltás: 2-3-4-5 vagy 5-4-3-2-1-be (amelyik következik).Amint bent van a következő sebesség kuplung ki de nem hirtelen,hanem gyorsan,de folyamatosan, ezzel egyidejűleg megy a gáz. Van ennek egy ritmusa amibe hamar belejössz majd. Kérj meg egy hevert,h menjen el előtted lassan és figyeld meg ill. keress róla videót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!