Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell váltáskor a gázelvé...

Miért kell váltáskor a gázelvétel?

Figyelt kérdés

Ha nem emelnék le a gázról mi történne?


Köszönném az építő jellegű válaszokat, és nem azt hogy miért nem tudom ezt meg azt, mert hogy ez mennyire alap és én mennyire hülye vagyok hogy ezt nem tudom. Köszönöm!


2021. márc. 4. 17:22
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
53%

#7 "egnem az érdekelne ha pl tiltásig nyomod a gázt és felváltasz akkor a motorfék nem fog be? pl 50 ig nyomod 2-esben és berakod 3-ba akkor kicsit visszazökken a motorfék miatt nem?"


Ugye ezt viccből írtad? A motorfék nem tud befogni. Motorféknek azt nevezik, amikor befecskendezés nélkül a váltón keresztül a kerekek hajtják a motort. A motor belső surlódását, a beszívott levegő összenyomás közbeni ellenállását nevezik motorféknek.


Ha kettesből rakod hármasba, nem fog "visszazökkenni". Csak akkor fog, ha hármasból kettesbe rakod gázfröccs nélkül, bután leugorva a kuplungról.


Egyébként pedig ha tiltásig nyomod a gázt, akkor nem ötvennél rakod a harmadikat, hanem valahol 90-nél. Óra szerinti ötvennél egyesből lehet váltani kettesbe, ha tiltásig akarod huzatni.

2021. márc. 5. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
24%
ez hülyesség mivel az áttétel nem függ attól h gázd adsz e vagy sem ha hármasból rakod vissza kettesbe mondjuk 40 nél akkor hirtelen fékez de tuti ha felfelé váltod 2-esből 3-ba 50 körül akkor is vissza fog venni mivel tul gyorsan forognak a kerekek ahhoz a fokozathoz...de majd kiprobálom még sose kinoztam meg a motort :D 90 kmh lol az porsche xd
2021. márc. 5. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
59%

#12 Nem hülyeség, hanem tény. De nem baj, az írásodból látszik, hogy nem csak egy szöveg értelmezésével, hanem a létrehozásával is hadilábon állsz.

Ezt írod: " de tuti ha felfelé váltod 2-esből 3-ba 50 körül akkor is vissza fog venni mivel tul gyorsan forognak a kerekek ahhoz a fokozathoz". Ezzel elárultad, hogy teljesen fogalmatlan vagy. Ha kettesben mész 50-el, akkor a motor fordulatszáma kb. 30%-al magasabb, mint amennyi hármasban lesz a felkapcsolás után. Akkor mitől is fog "visszavenni"? Csak attól, ha annyira béna vagy, hogy visszaesik az alapjárati forulatszámra, mire megtalálod a hármast. A valóságban ilyen nem fordul elő, kb. annyira esik vissza a fordulat, amennyi a harmadik fokozathoz kell, esetleg egy kicsit fölötte van. De torpanni biztosan nem fog. Mielőtt írsz, egy kicsit gondolkozz, még ha ez a tevékenység némi fájdalommal jár is...


Amúgy 2-ben a nem egész 90, kb 88 konkrétan egy Suzuki Ignis, nem Porsche. A Porsce (bármelyik) jóval 100 fölé megy kettesben.

2021. márc. 5. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!