Amikor automata autok probalnak kihuzni mas autokat arokbol pl, vagy kamiont. Akkor nem egetik le a kuplungot? Ha nem indul meg akkor az automatika csusztatja nem?
Figyelt kérdés
2021. febr. 23. 10:58
1/6 anonim 



válasza:





A hagyományos automata váltókban nincs mechanikus kuplungtárcsa, hidraulikus kuplung van, ami nem tud leégni, viszont sokkal nagyobb nyomatékot képes átadni.
Azért egy kamiont nem rángatnék vele.
2/6 anonim 



válasza:





Konkrétan nincs kuplungjuk, ezért is jó automatát venni, ha dugoban állsz sokat például. Egyébként bírják a terhelést, sok nagy SUV automataváltós, és húzhatnak nyugodtan 3,5 tonnát, nincs bajuk tőle. De télen olyan videók is felkerülnek a youtube-ra, hogy quattro, Tiptronic váltós Audikkal egész 40 tonnás, nyerges kamionokat húznak el (segítik az elindulást, így mondanám inkább), és nincs baja a váltónak.
3/6 anonim 



válasza:





valószínű amerikára értette a kérdező..
Itt csak személyautót húztam ki automata kocsival.
Nincs kuplung, a többit a váltó megoldja.
4/6 anonim 



válasza:





A hidrós kuplunggal (a "citrom") rendelkezőknek semmi baja nem lesz, ha csak robotizált váltóról beszélünk hagyományos kuplungtárcsával, azt bizony le tudja égetni. Valamelyik régebbi automata Opel úgy emlékszem nem szerette a hegyes-dombos utakat, mert hamar megette a kuplungot.
5/6 A kérdező kommentje:
Koszonom a valaszokat
2021. febr. 23. 12:01
6/6 anonim 



válasza:





A robotizált vagy duplakuplungos váltósnak ugyanolyan száraz kuplungja van, mint a manuálisnak, ezeket le lehet égetni.
A "hagyományos" automatáknak és a cvt váltóknak hidrodinamikus tengelykapcsolója van, amit nem lehet leégetni.
Az elektromos autókban nincs tengelykapcsoló, ezeknél max. a motort égethed le, bár erre valószínűleg van valamilyen védelem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!