Kicsit már unom, hogy ha régi autóm van, akkor állandóan karbantartást igényel és sose lehet a végére érni, ha meg pár éves autóm van akkor már annak is vannak nyavajái, időszakos lánccsere, a váltóban kezdenek kikopni a szinkrongyűrűk a városi használat miatt, meg ezer másik alkatrész ami nem feltétlen romlik el de illik cserélni, pl üzemanyagszűrő blablabla... Ezek mind ki vannak lővi az elektromos autóknál, ott ami elromolhat és drága az max az akksi de az meg nem egyik napról a másikra, hanem fokozatosan. Akkor érdemesebb olyat venni? Azok úgymond "gondozásmentesek"?
Szerintem az a technika meg nem annyira kiforrott hogy megerje olyan autot venni. En most vettem uj autot kombi dizeleset, neztem az elektromos autokat is de nekem nem tetszik hogy maceras lenne tolteni mivel a tolto allomasok meg nem annyira elterjedtek. Na meg lassabb mint ha csak tankolsz de ez is majd fejlodni fog idovel es akkor mar lehet abba az iranyba fogok menni uj auto vasarlaskor. Ha ujat veszel akkor van amugyis garanca pl a Kiara 7 ev.
2021. febr. 21. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
ez Magyarország, itt nem divat újat venni, német import a jó :DD De viccet félretéve nem szeretem az alapfelszereltségű autókat, a majdnem vagy teljesen full extrásra meg újonnan szerintem kevés embernek lenne pénze... csak a használt kocsival meg sok a baj-nyűg, vagyis a robbanómotoros, a használt elektromos autónál meg meg lehet nézni hány százalékos az akksi, és abból ki lehet kalkulálni kb mennyi ideig fog még élni. De tény hogy azzal nagy távokat nyűgös megtenni, főleg itthon ahol alig van kiépített töltőhálózat
2021. febr. 22. 00:20
3/9 anonim válasza:
Nem kevesebb, hanem még több gond van velük. Nem érdemes venni semmilyet.
2021. febr. 22. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Ahogy a full extrás belsőégésű motoros autón sem a hajtáslánccal kell foglalkozni először, úgy egy elektromos autón sem. Egy alapfelszereltségű fapados (pl. Mitsubishi iMiEV) villanyautó kevesebb gondozást igényel mint mondjuk egy ugyanolyan benzines (pl. Opel Corsa), de amint elkezded az önvezető, kényelmi radaros-szenzoros bisz-basz rendszereket rápakolgatni úgy egyre csökken a különbség szervizigényben. A Tesla pl. híresen megbízhatatlan, s nem a motorja, invertere vagy akkumulátora miatt, hanem a sok fancy extra miatt.
2021. febr. 22. 04:12
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
A családban eddig akárki és akármilyen autót vett, az 6-7 évig a kötelező szervízen kívül problémamentes volt.
Az elektromos autók egyszerűbb szerkezetek. Ugye a fék, futómű, gumik az ott is hasonló, azokkal kb. ugyanarra lehet számítani. Amúgy az aksin kívül nem sok kopóalkatrészük van.
Persze ez nem azt jelenti, hogy 20+ évesen is nullköltséges autók lesznek.
2021. febr. 22. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
nagyon éretlen még a technika, de persze jóval egyszerűbb, mint egy belsőégésű motor.
Az utakon futó elektromos autók nagy része néhány éves, a BMW és VW csoportos autókat leszámítva ebben a korban még nem szokott probléma lenni a belsőégésű motorokkal sem.
2021. febr. 22. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
hát nem tudom, abból citroen ax-ből is volt elektromos változat 25 évvel ezelőtt, persze közel sem volt olyan korszerű mint a maiak, de annyira nem lehet ez új dolog, inkább csak itthon, nem? Emlékszem amikor megjelent a Tesla a Roadster-ével akkor az volt a csúcs és mindenki arról beszélt, és az már 13 éve volt.
2021. febr. 22. 09:58
8/9 anonim válasza:
Én most nem az első hírnökökre gondolok, amit hatalmas buktával adtak el a gyártók az első vevőknek. Az nem referencia.
Hanem a haszonnal eladott tömeggyártási példányok amikből már ugyanúgy minden eurocentet kispóroltak a gyártáskor, mint a belsőégésű motoros autóknál.
2021. febr. 22. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Nyolc éves Nissan Leaf-em van. Ez alatt a nyolc év alatt talán összesen tízezer forintomba került a fenntartása.
Nem kellett szervizbe vinnem olajat cserélni. Nincs benne se ékszíj se váltó se kuplung. Fékbetétet kellett egyszer cserélnem. Az aksija még mindig tip-top bár a kapacitása és így a hatótáv is 20%-kal csökkent. 100 km-t még így is elmegy - én meg napi ha ötvenet megyek. Még nagyon sok évbe fog telleni mire annyira lecsökken az aksi kapacitása hogy az nekem zavaró lenne.
Mivel az elektromos autókat minden éjjel tölti az ember még ezek a törpe-hatótávú ősrégi elektromos autók is jók. Fontos hogy legyen hol tudjad tölteni éjjelente. Ha saját házban laksz akkor könnyű egy konnektort felrakni ahol éjjelente áll.
Szóval tapasztalatból tudom hogy igen gondozásmentesek.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!