Elektromos autókkal szeretnék foglalkozni, milyen munkalehetőségek vannak elhelyezkedni?
Az a legjobb ha elméssz autószerelőnek és ott majd látod hogy mi és merre van lehetőség.
Akik olyan helyen dolgoznak azokat is átképzik és úgy addig pedig tanulsz, képzed magad.
Csak elektromos autókkal foglalkozni nem fogsz tudni. Túl kevés van hozzá.
Elmész márkaszervizbe dolgozni egy olyan márkához, ami elektromos autókat is forgalmaz. Utána levizsgázol az adott elektromos autó típusúra és valószínűleg te kapod meg a bejövő olyan munkákat (a többi, hagyományos és hibrid mellett).
Most még.
DE tíz élv múlva kb. fele-fele lesz.
Mivel Magyarország, magyar utak, fútőműve a villanyautónak is van, fékje is (bár utóbbit alig használja), kopó, elhasználódó futóműalkatrészek cseréje sima autószerelő munka. Az erőátvitel, áttétel kenóolaj cseréje szintén. Akku és elektronika hűtő folyadék (ha van) cseréje szintén. Ezek szinte "betanított" karbantartási munkák. Ha a vezérléssel vagy a motorral van baj, azt a gyártó úgyis fődarabként, egyben szállítja, a márkaszervizeknek pedig részletes utasításuk van a cserére. A klasszikus, hibafeltárós, hibakeresős autószerelésnek a villanyautók elterjedésével vége lesz.
én nem lennék ennyire optimista, a gyártók qrvára nem akarnak elektromos irányba menni, mivel már majd 100 évvel a hátuk mögött tökélyre fejlesztették a belső égésű motorokat és annak tartozékait, ez most egy teljesen új terep, rengeteg pénzbe kerül az innováció, és rohadtul ki vannak szolgáltatva külsős cégeknek az akksik miatt és így is sokkal nagyobb kereslet van rá mint kínálat.
Nem beszélve arról, hogy globálisan környezet szennyezőbb mint a robbanómotor, így nem sok értelme van, kisvárosokban meg amúgy sincs szmog, szóval egyedül a nagyvárosokba van létjogosultsága, szóval az én szememben ez egy elég ingoványos talaj, mert rohadtul nem a józan ész mentél halad az egész :D
dehogynem, pont azért sokkal szennyezőbb globálisan, mert az akksikat legyártani qrvára környezet szennyező eljárás, és míg eddig egy autóba egy akksi kellett, így most már egy autóba sokkal több kell, mint egy. Vagyis 1 millió autó esetén mondjuk 1 millió akksi helyett már több milliót kell legyártani. És ennél jóval több elektromos autó van a piacon. És ezt nem én mondtam, hanem nálam sokkal okosabb emberek, pl a győri egyetem dékánja.
És amúgy szippants már bele egy euro6-os autó kipufogó gázába, nem fogsz érezni kb semmit, hát még ha adblue is van mellé... Nagyon minimális azoknak a károsanyag kibocsátása, nem azok miatt van szmog világszerte, nyugaton a rengeteg gyár miatt, itthon meg a rengeteg euro0ás csotrogány miatt, de még a tömegközlekedés is a legtöbb helyen 30-40 éves technika. Így nem kell csodálkozni, és egyhamar itthon úgy se fog elterjedni az elektromos autó mert mindenki tudja mekkora egy szarrágó szemét ország ez a magyarország, most beetetnek a kedvezményekkel meg ingyenes töltéssel, aztán meg ha elterjed akkor bumm nincs több ingyenes töltés és 5xös áron lesz majd az áram, nem beszélve arról hogy egy akku-pakk csere olyan 7-10 millió ft, míg egy belső égésű motort legrosszabb esetben is pár százezerből fel lehet újítani és megint elmegy 10 évig ha karban van tartva. Ja és persze egy dízel/benzines autó új ára kb 5-7 millió ft, egy elektromosé/hibridé 10-15.
Kérdező, a legbiztosabb akkor lesz a megélhetésed, ha ráállsz olyasmire, amit a márkaszerviz nem, vagy csak nagyon drágán, fődarabcserével javít.Sima hálózati, és gyorstöltő javítás, akkumenedzsment elektronika javítás, motorvezérlő teljesítményelektronika javítás.
Van aki jól megél ebből, persze nem kizárólag elektromos autókra szűkítve a kört.
Nem, nem reklámozom, és amúgy szerintem kissé (?) fent hordja az orrát, de működik az üzleti modell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!