2006 Suzuki Ignis mikor érdemes váltani?
Friss jogsis vagyok, és "örököltem" az említett kocsit (1.3 VVT benzin). Kb mikor érdemes sebességet váltani?
1-es elindulás/nagyon lassú
2-es 5 és 10 között szoktam elváltani, hármast harmincnál, négyest negyvennél, ötöst pedig folyamatos 50 es tempónál.
Jó ez a beosztás vagy mást ajánlanátok?
Fordulatot nézd ne a sebességet.
Ha kényelmes a tempó 2500 körül elválthatsz, ha meg kiakarod huzatni nyugodtan mehet a piros vonalig persze ez már üzemmelegen.
Utolsó nincsenek szabályok.
Ha te 5-ben akarsz városban menni és nem remeg akkor miért ne mehetnél?
Én is 4-esben szoktam városban menni, de csúcs időben van, hogy csak 3-asig jutok a sok lámpa meg sok autós miatt.
Fater viszont kényelmesen vezet és van, hogy 5-ben elgurulgat a városon át 48-50-nel.
Előbb utóbb úgy is érezni fogod hang alapján mikor kell fel vagy le váltani, de az elején nem baj, ha váltás elött oda nézel, hogy nagyjából érezd milyen hangok járnak különböző fordulatokon.
1-es voltam.
Városban 5-öst az Ignisen csak akkor, ha kicsit 50 felett mész, és nem akarsz gyorsulni, csak a tempót tartani sík úton, egy emberrel. Gázpedált épp csak érinteni. Ha gázt adsz, csak szenved, kapcsolj vissza.
Jól írták fentebb, 2000-2500 környékén válts fel átlagos helyzetben: amikor nem kell nagyon menni, nincs emelkedő, stb. Viszont ha pl. autópályára mész fel, akkor a gyorsítósávon eszedbe ne jusson hamar felkapcsolni. Az Ignis M13A motorja kb. 3500 környékén módosítja a szívóoldali vezérést, olyankor elkezd menni (...és enni). Olyankor úgy válts fel, hogy váltás után se essen nagyon 3500 alá. Előzésre igaz ugyanez. Sokan azt mondják hogy lomha, mert negyedikben akarnak előzni országúton... Szóval amikor menni kell, akkor ne kapcsolj fel kettesből 75 alatt, hármasból 120 alatt, mert igazán csak fent van ereje.
3-as naná ha bénaságának hitébe akarod ringatni perze nézze csak a forulatszámmérőt aztán ha elromlik kiszáll villogolval elnézést hol kell váltani? a 3-as egy vezetésidegen pasas ne halgass rá
halgass rám tanuld meg érezni a motort, sík talajon és hegymenetben is máshogy viselkedik, sem a csörömpölősen alacsony váltás, sem a tiltásig nyomás nem jó, sík talajon is más főleg ha első kerék meghajtású
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!