Ki a hibás az alábbi esetben (közúti baleset)?
Szituáció: Pesti rakpart, párhuzamos haladás. Külső sáv kanyarodik az 5. kerület felé a belső sáv marad a rakparton.
Belső sáv erősen telített(dugó van), szembe forgalom szintén. Külső sáv szellősebb, így jobban is haladnak.
Mondhatni megszokott, hogy az utolsó pillanatban, ahol a külső sáv kanyarodik a szemtelenebbik fajta hirtelen index-szel eléd rántja a kormányt. Ezt történt velem is.
Belső sáv-ban haladtam, s mivel a külső sáv kanyarodásánál fellélegzik a forgalom kezdtem gyorsítani, mire (úgyszint) erősebb gyorsítással rámhúzta a kormányt a balesetben részt vevő másik jármű. Bevallom eszem ágában sem volt beengedni magam elé, nem volt elég hely és amúgy is pofátlanság, konkrétan mellőlem kezdte meg a sávváltást. Vágeredményként a jobb első sárvédőt végighúzta az autómnak ( a bal hátsó sárvédőjével).
Mit gondoltok ilyenkor egyértelműen ő a hibás vagy nem ez az ésszerű válasz?
Megjegyzem; Kiszálltunk, rövid szemügyre vétel után nagygázzal elhajtott. Tettem feljelentést természetesen.
Mindenképpen ő a hibás 100%-ban.
Aki egy adott sávban hajt, annak elsőbbsége van azzal szemben, aki oda át akar váltani.
Beszéltetek egymással, mielőtt elhajtott?
Sziasztok,
Köszönöm mindenkinek.
Az első válaszra reflektálva,kiegészítve a történetet;
Hiretelen kezdett bele a sávváltásban, de volt kb. 5-10 másodperc amikor ment a huzavona alacsony sebességgel " majd én eldöntöm, hogy beengedsz-e" címszóval.Az én autóm orra az övének kb. a felénél volt és folyamatosan húzta rám a kormányt, tehát ha én akkor nyomtam volna egy satuféket, akkor valószínüleg nincs baleset/koccanás. Viszont haladtam tovább, mert eszem ágában sem volt beengedni, őszíntén nem gondoltam volna, hogy teljesen ráhuzza... Természetesen közben folyamatosan nyomtam a dudát. Köznyelven fogalmazva leszorított.
A képzetlen agyamban sok fogalom kavarodik ezért kértem segítséget, elsőbbség nem elsőbbség, kölcsönös előzékenység elve, záróvonal, kanyarodósáv stb.....
@Goldmund73
Egy külföldi rendszámos terepjáróról beszélünk, kiszállt a másik fél megnézte az autóját (ami szintén meg lett húzva) mondtam, hogy ne siessen sehová, látszódott, hogy nem akarja megbeszélni a dolgokat. Bepattant az autóba és elhajtott. Igen, játszhattunk volna később a városban rabló-pandurosdit, de nem éreztem az én felelőségemnek. Az első rendőrségen jelentettem az ügyet.
@ Fsms Igen, biztosan volt záróvonal.
Papíron osztott felelősség lenne, mert nem tettél meg mindent a baleset elkerülése érdekében, de a gyakorlatban százszázalékban ő lenne kihozva hibásnak.
Ha nem lett volna záróvonal, akkor még annyival megnőne a felelősséged, hogy egyáltalán nem fékeztél. Hiszen az hogy neked lightosan fékezni kell , vagy épp levenni a lábadat a gázról, még nem sérti az elsőbbségedet. Persze valószínűleg itt is övé lenne a teljes felelősség a gyakorlatban.
6# ha volt záróvonal akkor nem, mivel a balesetet egy szabálysertés előzte meg. A kérdező nem számíthat arra , hogy a másik tudatosan áthág szabályt.
Ilyen esetben papíron sem osztják.
Aki sávot váltott, irányt is váltott. Egyértelmű. Nálad max a követési távolság lehet hiba, de a bizalmi elvet figyelembe véve nem kell számítanod agresszív vagy szabálytalan járművezetőre.
A kérdés az, hol és mikor észlelted hogy behúz eléd - távolság és sebesség figyelembe vételével mérlegelendő (szerintem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!