Menet közben ingadozò motorhô?
Automata vàltòs 4 éves autó.
Menet közben lejtön a motor 90 fokrol leesik 60ra 30ra majd visszamegy 90re.
2 napja cseréltek benne vizpumpát mert szerintük az lehetett a ludas.
Ma reggel ismét jàtszott a mutatò.
Megfigyelve lejtön lefele magasabb fordulatszámon a motorhö jelzö mutatò lemegy 60-30 fokig majd visszamegy 90re egyenes ùton.
Szòval nem vizpumpa problémàja van,de akkor mi?
Lejtön lefele nehezen váltja el magát van hogy 4000-4300 as fordulaton bög a motor,a mutato ilyenkor kuszik vissza.
Mi lehet a gond?Motorral?Váltòval?
50 ezret futott az autò.
"Ez viszont nagyon nem jó a motornak."
Apukám évekig járt termosztáthibával, mert fogalma nem volt erről, még sincs semmi látható baja a kocsijának. :) Nem üzemszerű, az biztos, jobban kopik a motor, tény, de nem fog 2 hét alatt leamortizálódni emiatt a motor.
"És a "nagyobb gurulás motorfékkel" ugyan mit tesz a motorral?"
Mivel visszahűl a víz, ezért hűti magával a teljes motorblokkot is. A 90 fokos üzemi hőmérséklet azért van meghatározva, mert az olaj kenőképessége ezen a hőmérsékleten a legjobb. A visszahűlt blokk ugyanakkor az olajat is hűti magával, ami miatt a kenés egyrészt gyengébb lesz, másrészt pedig az olajból nem tud elpárologni a kipufogás során keletkezett víz, ami megváltoztatja a motorolaj kémhatását és marni kezdi belülről a blokkot. De mint mondtam, ez gyakorlatilag egy évtizedig tartó folyamat is lehet akár, nem úgy kell elképzelni, hogy egyik pillanatról a másikra tönkremegy a motor.
Es ez mennyire volt "egészséges" neki?
Milyen károkat okozhat?azért pár napig igy jártam vele
és ezt is ugy vettem észre h épp ràpillantottam az órára úgy kezdtem el figyelni.
#5-ös,18-as és 20-as vagyok.:D Ezeket pofázom a válaszaimban de beszéltek kis űrtartalmú motorokról, motorfék szörnyű hátrányairól, neagyj isten apukák régi tapasztalatairól. A kérdező nem évekig csak napokig jár hibás termosztáttal, semmi baj nem lesz az autóval.
Termosztát csere. (30 évig szerelőként és fiatalok szakmai oktatójaként 11 éve műhelyfőnökként dolgozó okleveles gépésztechnikus)
Hàlàsan köszönöm mindenkinek.
Hivtam öket mondtam nekik h termosztát csere,de majd átnèzik.
Nagyon remèlem másra fogjàk megint mert tényleg 100 szàzalék h az a ludas
Egy kis Audi A1esröl lenne szó😊
Milyen vízhőmérőd van, hogy látod a 60, sőt a 30 fokot is?
A legtöbb kocsinál kb. 75 fokon mozdul meg egyáltalán a mutató, a közepe van 92 foknál, a skála felső vége meg 105-110 környékén valahol.
"Mivel visszahűl a víz, ezért hűti magával a teljes motorblokkot is. A 90 fokos üzemi hőmérséklet azért van meghatározva, mert az olaj kenőképessége ezen a hőmérsékleten a legjobb. A visszahűlt blokk ugyanakkor az olajat is hűti magával, ami miatt a kenés egyrészt gyengébb lesz, másrészt pedig az olajból nem tud elpárologni a kipufogás során keletkezett víz, ami megváltoztatja a motorolaj kémhatását és marni kezdi belülről a blokkot. De mint mondtam, ez gyakorlatilag egy évtizedig tartó folyamat is lehet akár, nem úgy kell elképzelni, hogy egyik pillanatról a másikra tönkremegy a motor."
Nem egészen így van azért. Az olaj tervezett viszkozitása 100°C-os olajhőnél a legjobb, de nem emiatt mennek 90 °C-os vízzel a motorok. Éppen fordítva. Azért lövik be kb 100°C-os olajra az "optimális" viszkozitást, mert a motorok ilyen hőmérsékleten üzemelnek. Ha a vízkört továbbhűtjük, akkor is lesznek olyan olajjal hűtött/kent alkatrészek, amik az égéshő miatt úgyis melegebbek lesznek, különös tekintettel a forgattyús mechanizmusra. A szintetikus olajoknak ilyen szempontból elég nagy toleranciája van, ráadásul ott vannak a 0W20 és hasonló termékek, amik már fagyponton is kb. vízzel egyező viszkozitásúak. Szóval nem ez a gond. Az sem teljesen igaz, hogy az olaj savassá válik, mert egy tucat olyan adalék van benne (detergensek), amik a tervezett olajciklus alatt ezt megakadályozzák.
A motorvíz hőmérséklete leginkább az illesztések miatt fontos. A fémek hőtágulása miatt csak úgy lehet optimális értéken tartani a kopást, ha az illesztési hézagok nagyjából állandók. Ezért fontos, hogy ne ingadozzon a víz hőmérséklete. A tervezett vízhőmérséklet mértéke pedig még egy rakás másik tényezőtől is függ. Emisszió, a hűtőrendszer tervezett nagysága, a felhasználási terület, biztonsági tényező, stb. Például vannak versenymotorok, amik simán üzemelnek 120 fokos vízzel, mert olyan nyomás és hűtőfolyadék van a rendszerben, hogy nem forr fel a víz, és a hőelvonás értéke még így is megfelelő, hogy ne süljön be a motor. Ezért kisebb hűtő is elég, ami aerodinamikailag jó dolog. Cserébe iszonyat költséges, és ha megsérül a rendszer, azon pillanatban felforr az összes víz. Ez egy személyautónál nem megengedett. Ha számításba vesszük az összes tényezőt (égés során keletkező hőmennyiség amit el kell vezetni, megcélzott illesztési hézagok, emisszió, költségek), akkor az jön ki, hogyha 90°C-on tartjuk a vizet, az jó lesz mindenkinek. De ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne ettől eltérni.
Nézzétek el a 30 tényleg orbitális hülyeség volt
50 az alap ott áll,majd 1 csik,következö csiknàl egy hömerö jel
majd még egy csik,és a következö középen 90 és 130 ig van strigulázva.
Szoval a hömerö alà szokott lemenni,amikor elöször észrevettem araszoltam le a lejtön mert egy traktor befogta a sort akkor az 50 en àllt akkor volt csak ott,ma pl a höméröig kuszott csak le.
Àh nézzétek el nekem ezt a badarsàgot,csak megvagyok ijedve,annyira látvànyosan leesik a mutatò
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!