Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az Euro 7 miatt tényleg vége...

Az Euro 7 miatt tényleg vége a belsőégésű motoros autóknak?

Figyelt kérdés
2021. febr. 18. 13:49
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
94%
Igen, de mi Európában élünk, ha nem vetted volna észre, és az itteni szabályok érintenek.
2021. febr. 18. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
62%

Nem, ez hülyeség. Ami várhatóan változás lesz az az, hogy:

1) előírják a gyártóknak, hogy élettartamra garantálják a kibocsátást (magyarán 20 éves korában is ugyanolyan tiszta legyen a diesel motor, mint újonnan)

2) minden üzemmódban kibocsátási határokon belül maradjon (azaz nincs bemelegítő üzem, csalószoftver és társai)

3) utólag ne legyen módosítható (EGR szelep lefalazás, DPF "tuning" és hasonló kendácsolások megakadályozása, magyarán limp home mód minden kibocsátáshoz kapcsolódó probléma érzékelésekor, ez már most is így van haszonjárművekben)

4) tovább csökken az elégetlen szénhidrogének, a CO és NOx aránya az előírásban.

+1) esetleg élőben felügyelje, monitorozza, logolja is a kibocsátást a jármű (PEMS), de ez még kérdőjeles, nem biztos, hogy bekerül a végső előírásba, elsősorban arra szolgálna, hogy akinek a gyakorlatban nem hozza a járműve a labor eredményeket azt felül lehessen vizsgálni, könnyebben kimutathatóak legyenek a VW-hez hasonló visszaélések

+2) talán ammónia kibocsátási korlát is bekerül AdBlue-s autókhoz, valamint a fékport is szeretnék mérni, de ezek nagyon bónusz dolgok lennének.

Ezek egy része valójában már az EURO6d-ben is megfogalmazásra került, az EURO 7 lépcső valóban csak megerősíteni fogja azt. Drágább kipufogógáz utánkezelő rendszerekkel ezek a kritériumok is teljesíthetőek.

Gazdasági szempontból ez annyit jelent, hogy az a Suzuki motor amit most legyártanak 1000 $-ért arra a jövőben spéci befecskendező rendszer megy, drágább hengerek, több szűrő kerül a kipufogóra, meg egy profi, szenzoros-számítógépes felügyeleti rendszert szerelnek rá, s így lesz majd helyette mondjuk 2000 $ a végső költség. Lehet, hogy pár kilóval nehezebb lesz és talán kicsit gyengébb is. Ha ugyanazt a teljesítményt akarják kihozni belőle azt valamilyen mild-hibrid rendszerrel lesz célszerű pótolni.

A gyártók tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy kinek van akár már most is olyan technológiája amire EURO 7 motorokat lehetne építeni, aki meg nem akar vele vesződni az persze gyárthat elektromos autókat is helyette - semmi nem tiltja, állítólag az is nagyon jövedelmező piac.

Az egy másik kérdés, hogy a CO2 flottaátlag egy hasonló villanyosítás felé mutató nyomást jelent a gyártókra, a kettő között nyilván van összefüggés, de az EURO 7 nem szabályoz CO2 kibocsátást (mivel hogy az nem káros az egészségre), pusztán az EURO 7-hez nem kell villanyosítani.

2021. febr. 21. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
39%
Reménykedjünk hogy bedől már végre ez a redvás eu, vagy csak abban hogy kilépjünk már végre belőle, tiszta Sz@r az egész.
2021. nov. 9. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!