Mit gondoltok erről a VW Golf IV-ről? (többi a leírásban)
Első autó vásárlása előtt állok. Nagy szerelem a IV-es Golf típus, azonban a hosszas fórumokon töltött idő alatt azt szűrtem le összességében, hogy egy mára már elég túlárazott modellről van szó, amelyek között nehezen lehet találni normális állapotban lévő autót, főleg az alacsonyabb árkategóriában.
Szerintetek 5-600ezres kerettel (ezt csak az autóra költeném, ezen felül jönnének persze az átiratási és első nagyszerviz költségek) van esélyem kifogni egy vállalható állapotban lévőt? 1.6-os benzinesen gondolkoztam. Mivel, egy több mint 20 éves autóról beszélünk, nem várom el, hogy belülről is patika állapotban legyen, külső kisebb esztétikai hibák sem számítanának annyira, leginkább az lenne fontos, hogy ne hagyjon cserben az úton.
Mit gondoltok például a lenti autóról? Nem értek sajnos hozzájuk, ezért nyilvánvalóan nem egyedül vásárolnék, csak kíváncsi vagyok, hogy így első ránézésre, képek alapján, láttok-e valami szembetűnő problémát. A típushibaként gyakran említett rohadás jeleit nem látom rajta. Akinek volt/van esetleg IV-es Golfja, tudna adni tippeket, hogy mit érdemes megnézni ezen a típuson?
Családban van egy 2000-es évjáratú Golf 4 1.6 benzin. 380.000 km van benne, gyári kuplung, egy gramm rozsda nincs rajta pedig soha nem volt garázsban tartva.
A 21 év alatt 15x járta meg Horvátországot, és legalább 10x az Alpokat.
A kopó alkatrészeken kívül semmi komolyabb szervizelést nem igényelt.
Szóval a kötelező VW fika ellenére nem olyan rossz konstrukció. Rozsdásodásra pedig egyáltalán nem hajlamos, max az ami törve volt és kókányolva lett megcsinálva.
Volt Golf IV-m, nem is rövid ideig.
Tartom, hogy ebben az árkategóriában és méretben az egyik legjobb opció az esetleges egyéni negatív megítélések ellenére (ezek sose a műszaki tartalomra, hanem valamiféle személyes szubjektív prekoncepcióra alapulnak)
Első lépés, motort nem úgy választunk, hogy akarsz-e tartozni egy sztereotípiába vagy nem. Ahogy látod a válaszokból, motortól függetlenül már benne vagy.
Ha a használat indokolja, akkor TDI, ha nem akkor benzin.
Arra vannak sztereotípiák, hogy az 1.6-ból a 8v vagy a 16v a jobb. Ezeket sokszor leírták, biztos megtalálod.
Benzinesért ez egy jó ár szerintem.
A képek becsapósak, mert szembe süt a nap, hátulról meg árnyékban van. Az pozitív, hogy nem "S"-es rendszáma van. Visszamenőleg elég sok minden megtudható róla már a JSZP-ben is. Pl. hogy fél éve vették, és már eladó újra, sőt tegnapelőtt eredetvizsgáztatták, tehát akár el is kelhetett már. Ellenben előtte mindig hosszú ideig birtokolta egy-egy ember. A képek az eredetvizsgákról, műszakikról megvannak, nincs rajtuk semmi szembetűnő, vagy kirívó.
A szokásos rohadási pontokat kell megnézni (A oszlopnál küszöb vége, bal első sárvédő kerékjárat felső íve, csomagtér zár, szélvédő felső éle. Ha azt mondják, a klímába csak gáz kell, azt nem szabad elhinni. A kompresszor nem igazán javítható, ha szétmegy akkor kompresszor és hűtőcsere kell, meg átmosni akár a rendszert, az az autó árához mérten húzós összeg.
#16
Azokkal már kétszer minimum ki is mentek a vilagbol,annyi km van már bennük.....sőt valamelyikkel még vissza is jottek....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!