A ruszkik ilyen járművet tényleg használnak faszállításra?
mert nekem ez túlzásnak tűnik, ilyesmiket Sz-300/400 légvédelmi rakétáknál látok, atomrakétáknál
...de van terep ahol azért az ural, és a kraz már elsüllyed tetőig. ott logikusabb valami durvábbat használni.
Amúgy meg tényleg olcsóbb lett volna kidobálni a Maz 543-asokat. :)
De egy tizenévesnek magyarázzuk aki a Spintiressel játszik valszeg a kérdés melléklete alapján. :D
Nem is tudtam ezt az áttételezést a keréknél... :O
Jó kis anyagból lehet, hogy bírja a terhelést.
Bár a régi szovjet vas/acél nem olyan rossz, fater még tele van régi szovjet és nyugat-német csillag-villás kulcsokkal.
Nem is törnek el, maiakból meg hányat eltörtem már pffff
"de már előfordult!" & #16:
előfordult, ahogy az is hogy valaki besz@rt sétálás közbe, de ettől a jelenség még nem tömeges.
Önmagában ez az alváz, az alap felépítménnyel és motorral is nehéz, a gyári teherbíró képessége 22 tonna - nyilván ettől többet is fel lehet rá rakni. A MAZ használtan sem olcsó, sokkal drágább, mint akármilyen másik teherautó. Drága a fenntartása, reltív sokat zabál és ez mind mind rontja a termelékenységét, márpedig ez teherautó amivel pénzt keresnek. Ameddig semmilyen előnye nincs egy Krazhoz/Uralhoz/Kamazhoz képest addig nem is fogják használni, mert drágább.
Nem véletlenül nincs egyetlen egy videó sem a 8x8-as MAZok ilyen használatáról youtubeon, sem egy rakoncás, se más. Pedig az oroszok is mindent feltöltenek, ott van pl a MAZ 537, annyi videó van róla, mint a szemét...
Nem véletlenül van csak egyetlen egy kép az interneten a ptkocsis, rakoncás MAZról, ha komolyabban dolgoznának vele akkor lenne több, lenne videó de nincs.
Készült belőle sok minden, de ne felejtsétek el, hogy ezek már 40-60 éves gépek, 40-60 éves technikával és hadseregre méretezett fogyasztással és kifejezetten a harsereg igényeienk megfelelő tervezéssel, ami nem feltétlen jelent előnyt a polgári felhasználásnál! Ezért nem gyártanak MAZ543 alapokon óriásdömpert a fehéroroszok..
Sok extrém felhasználásnál, ahol olyanok a körülmények ott lehet ezeket is és az 537-eseket igénybe veszik, extrém terepen, gázmezőkön de ott a költség sokadlagos illetve sok esetben olcsóbb a nagy hattyúnyakas póton MAZ357-tel ellátmányt bevinni a olaj/gázmezőre, mint oda utat építeni. A nehéz terepes daru is e miatt különleges eset, ott úgy is óradíjat fizetsz a daru után, nem km költséget ( bár szerintem terepes Liebherrből is többet fogtok találni Oroszoroszágban, mint darus 543-ból). Készült reptéri tűzoltó ami király, de 1965-ben milyen más járműve volt a szovjet iparnak ami megfelelt volna arra célra? Nekem nem nagyon rémlik, hogy 1995 előtt bármilyen kommersz 8x8-as járművet gyártottak volna..
Ott ahol a kommersz 6x4-es és 6x6-os teherautók elmennek, ott semmi értelme a gazdaságtalan 60 éves MAZokkal küszködni. A fuvarozás az mindig egy gazdasági tevékenység, aminek megtérülése kell hogy legyen különben csődbe mész, még Oroszországban is. Biztosan sokak engedhetik meg maguknak ott is, hogy ilyen kiselejtezett haditechnikai eszközöket vegyenek meg, de hogy napi szinten munkára használnák ezekez, azt erősen kétlen - valszeg ennek köszönhető hogy semmilyen infó nem lelhető fel róluk..
"Nem is tudtam ezt az áttételezést a keréknél... :O"
A sima 200-as Ikarusoknál is ezt alkalmazták, mert a Rába motor gyenge volt, azért van a régi ikarusknak nagy kerékagyuk:
Szép ez a szovjet "legendadédelgetés", csak épp gazdaságilag és műszakilag hülyeség. Csak abba gondoljatok bele, hogy az orosz hadsereg újabb technikái sem ilyenek és szerintetek miért? Mert ők is találtak jobb megoldást...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!