Hagyományos automata váltó vs. DSG? Mennyibe különbözik, mennyire tér el gyakorlatban a kettő?
Elsősorban a VW konszernes kocsikra gondoltam.
Hagyományos automatát (Passat 2.5 V6 TDI) vezettem már, ahhoz tudok viszonyítani. Mennyibe más a DSG, főleg érzetre?
A tiptronic az tényleg olyan sportos érzés volt, főleg előzéskor mikor visszavált, kicsit durvábban, de akkor nagyon megindul utána. Meg kigyorsításkor is, mikor hallhatóan érezhetően váltogat felfele, az nekem nagyon tetszett benne.
Akkor ezek szerint a DSG finomabb, de nem érezni ennyire a váltást?
És induláskor a fék felengedésekor? Az is olyan finoman indul el, mint a hagyományos, hidrodinamikus automata?
Húúú nagyon rosszul írjátok. Pont fordítva, a Tiptronic nagyon finom, nem is érzed, hogy van váltó, míg a DSG hajlamos rángatni kicsit, sportos nagyon.
Szóval: a hagyományos Tiptronic, mint a jó öreg 2.5 TDI-n ami volt, de a modern 8 sebességes ZF váltós Tiptronicok is, meg az összes hasonló működési elvű hagyományos automataváltók nagyon finoman, nagyon lágyan indulnak el, és váltanak minden sebességet. Ezeknek a váltóknak van úgynevezett slipjük, vagyis csúszás, emiatt működnek annyira finoman. Nincs hagyományos értelemben vett kuplung, amit csúsztatni kell. Hátránya, hogy kell egy kis idő, amíg összekapja magát, helyből indulásnál sem olyan fickós, de ha megindul, akkor menyország. Ha érezhetően ránt, az már nem 100as az a váltó.
A DSG nagy durranás volt a 2000-res évek közepén, mai napig megvan a lendület, de én nem szeretem. Ez egy robotizált kéziváltó, nem igazi finom hidrodinamikus automataváltó. Ami különlegessége, hogy duplakuplungos, ugye egyik kuplung mindig zárva, a másik nyitva, minden váltásnál felváltva működik a 2 kuplung, ezáltal szempillantás alatt tud váltani. Ettől sportos karaktere lesz az autónak, nagyon jól pakolgatja a fokozatokat, csak... Minek? Helyből elindulásnál nem olyan finom, sőt, ránt is picit, mert csúsztatni kell a kuplungot, amit az elektronika csinál, de mégis. Araszolni emiatt nem olyan kényelmes vele, pedig az automataváltónak ez lenne a legnagyobb előnye. Nem is szabad lépésben haladni vele, mert akkor képes leégetni a saját kuplungját. Visszaváltásnál hiába a 2 kuplung, jellemzően nagyon sokat gondolkozik, akár a tiptronicnál is többet. Ez nem jó. Persze a DSG messze a legjobb a robotizáltak között, sokan imádják is, de én, aki korábban 5 és 6 sebességes, illetve most 8 sebességes ZF Tiptronicot használok nagy megelégedéssel, hát nekem nem kéne DSG.
#4: Nem lehet, hogy valami döglődő DSG-t fogtál ki?
Én egyáltalán nem tapasztalatom ezeket a negatívumokat. Indulásnál egyáltalán nem ránt, araszolással sincs baja.
A visszaváltást tényleg próbálja kerülni, de van Sport mód, meg rá lehet érezni pillanatok alatt szerintem, hogy mi az a gázpedál állás, amikor már egyből azt gondolja, hogy váltani kell (ez akkor sem a leggyorsabb)
A többivel egyetértek
5ös
Igazad van. Szóval nem hátbarúgós rántásra kell gondolni, hanem az a nagyon enyhe kis rántás, amit 10ből 9 ember meg sem erez, csak én, akinek mániája az ilyet figyelni, és Tiptronic után szokatlan. De egy kéziváltós autóhoz képest, amit egy átlag tudású sofőr vezet, a DSG is nagyon finom, egyenletes gyorsítást, lassítást tud produkálni.
7es
Valószínüleg nem volt 100as már az a Tiptronic váltó akkor. Amúgy ízlések és pofonok, mindkettő nagyon kényelmes, jo szerkezet. És nem feltétlenül drágább a fenntartásuk, mint a kéziváltónak, amiben ugyanúgy 200 ezrenként kuplungot és kettőstömegűt kell cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!