Mennyibe került a bukósisakotok, segédmotorra elég egy olcsóbb bukó? És milyen védőfelszerelést vegyek még?
"Mennyibe került a bukósisakotok, segédmotorra elég egy olcsóbb bukó? És milyen védőfelszerelést vegyek még?"
Enyém lenni ennyi: 180e karbonszálas AGV, dupla D gyűrűs csattal. Azt veszel amit jónak látsz. Személy szerint én nem vennék nyitott sisakot sohasem.
"Tudom, hogy a biztonságon nem érdemes spórolni, de nézegettem a bukó árakat, és elég nagy a szórás a 30 ezresektől egész a 2 kilósakig. Én egy olcsóbb sisakra gondoltam, azért ez még mégsem az a műfaj, hogy száguldozik az ember, ettől persze tudom, hogy 60-al is lehet nagyot esni, pláne ha nem egyedül vagyok az úton."
Egy olcsóbb sisak nem annyira komfortos, nem olyan jó a sisakzár szerkezete. Volt olyan 30e Ftos sisakom amit 80nál felcsapott a szél - mármint a plexit. Végül is a te dolgod mennyi szánsz rá.
"Meg ugye ha nem jön majd be annyira a dolog, akkor nem akarom, hogy a 150 ezres bukósisak kihasználatlanul porosodjon. Másik pedig, hogy erre a kategóriára milyen védőruhát ajánlotok?"
Ugyanolyat mint minden más motorra. Bőr vagy cordúra. Ha nem pályázol akkor nem kell egyrészes. Vagy veszel egy motoros farmert és kabátot + motoros cipőt.
"Vagy ez az 50-es motorozgatás még csak annyi, hogy felpattanok pólóba meg ugye kötelező bukó, és kész?"
Úgy is lehet, magánügy. Kutyát nem érdekli miben motorozol.
"Nem akarom azt se, hogy hülyének nézzenek a nagy beöltözéssel, de össze törni sem kéne magam annyira"
Egyéni döntésed.Ha fel vagy öltözve, akkor is össze tudod magad törni.
Egy Aprilia Rs 50-em volt nemrég. Minden egyes útra így öltöztem be: teljes sisak (MT - kb. 50e), kabát (Oxford kb. 50 ezer), hosszú ujjú nadrág protektorral (Shox kb 10 ezer ft egy pár), hosszú szárú motoros csizma (kb 30 ezer), kesztyű (szintén Shox). Ezek járultak hozzá ahhoz, hogy nemrég csúszás után egy karcolás nélkül keltem fel az aszfaltról.
Sajnos sokan elfeledkeznek róla, hogy kezdőként még fontosabb a megfelelő ruházat, mivel nagyobb az esélye, hogy kevesebb rutinnal esel el akár egy tök egyenes úton, mint hogy 10 év motorozás után.
Azt gondolom, ha az általam is felsorolt belépő kategóriás védőfelszereléseket nem tudod megvásárolni, inkább ne ülj rá. Ha én egy pólóban lettem volna, kb. a fél karom leégett volna. Arról nem beszélve, hogy ezek nem Schwalbék már, az én ötvenesem 85-tel vidáman ment...
Nekem egy egyszerűbb 20 ezres sisak van, de hiába 50 köbös mindenképp zárt sisakot vegyél és ne nyitottat. A nyitott kalap szart se ér, ahogy pofára esel többet a szüleid sem ismernek fel.
Hízelgő lehet a nyitott, mert nincs annyira befojtott érzése az embernek benne, főleg a 60-nal csetlőbotló robogókon nyaranta, de ne vedd meg a nyitottat.
A többi öltözék opcionális, én semmit nem vettem pluszban, mert amit igazán rühellek az az állandó ki-be öltözködés. Ha mindenképp akarsz akkor a második legfontosabb a kesztyű mivel a kezed van nyíltan és a széltől is védi, utána jöhet a többi.
amikor belekezdtem a motorozásba (50ccm) akkor az első sisakom egy 32 ezres enduro sisak volt, eléggé csapkodta a szél meg hidegben túl sok helyen bejött a szél
60-70km/h körül fogsz menni oda egy olcsóbb protektor ing tökéletes, én vettem egy 18 ezres noname inget kiváncsiságból, elég olcsó anyaga volt de jobb mint a semmi viszont kényelmetlen ezért 2-3 alkalommal volt rajtam max, nemsokkal utánna vettem új sisakot, angliából rendeltem 24 ezerért (nemtudom mi ennek a kategóriának a neve, lényegében enduro sisak csak szemüveg helyett plexi van rajt) elég kényelmes volt az előzőhöz képest és a hideg se ment be annyira
aztán nagyobb motorra váltottam és vettem mindenből drágábbat, sisak nem lett kényelmesebb mint az angliából rendelt de legalább anyagra érezhetően jobb (94 ezer)
általában van rajtam védőfelszerelés de én sem szeretek állandóan öltözködni meg meleg is volt, ezért inkább elindultam farmer+vékony pulcsiban, hazafele elkapott az eső és egy kanyarban eldőltem kb 90-el, 15-20 métert biztos hogy csúsztam motorral melettem, elég meglepő de egy horzsolással megúsztam az egészet
szóval nem vagy halálra ítélve ha csak sisakban indulsz motorozni
Az egyik sisakom 120e volt akciósan. A másik 170 szintén akcióban.
Robogóval is pont olyan nagyot lehet esni mint bármivel.
A legolcsóbb szett kb.így nézne ki kismotorra: Shox-ban kapsz 40e körül 4*-os töréstesztű sisakot. Ez később nagymotorra is jó lesz. Vmi kínai protektor ing. Shox térdvédő, kesztyű.
Vmi egyszerűbb magasszárú motoros cipő.
Most van épp a LIDL-ben sisak egész jó áron. Az is meg fog védeni ugyanúgy, mint a százezres, hiszen rajta van a CE jelölés.
A különbség a komfortban van. A drágábbnak kisebb a szélzaja, kevésbé párásodik, nem nyekereg, stb...
Szóval nem a biztonságon spórolsz, hanem a komforton.
Nekem egy 1000 éves nyitott sisakom volt, nem volt állvédője sem, a plexit meg mindig felhajtva tartottam, mert úgy meg volt mattulva meg karcolódva, hogy nem lehetett átlátni. Kaptam egy haveromtol ingyen. Télen/hidegben sapkát vettem alá, napos időben meg napszemüveget. Nem estem egyszer sem a kB 10 év alatt amíg robogóztam (voltak meleg helyzetek), de ez az olcsójánoskodás nyilván nem követendő. Én olyan rövidgatyás pólós gumipapucsos robogós voltam aki ha felkenődne valamire azonnal meghalna, komolyabb motoros ruhám illetve jó sisakom sosem volt.
29/F
Van az utcánkban egy huszonéves srác, valami kis váltó nélküli ötvenessel berreg.
Na, ő a tökéletes negatív példa!
Nyáron papucs, tépett aljú farmer térdnadrág, fekete bőrmellény, na de ami a legfontosabb a sisak:
egy II. világháborús német katonai rohambili replika.
Természetesen csilvivli krómozással.
Szóval bármit válassz, csak ilyet NE!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!