Nagyszervizkor mit cserélnek egy autóban? Illetve ha megmondjuk a mesternet hogy nézze át az autót hogy van e valami problémája, akkor mit néz át az autón?
Nagyszerviz a szerviz tervben általában 3/4 évente esedékes hosszabb időt (és nagyobb költséget felemésztő) csereperiódusú alkatrészeket érinti. Ilyen jellemzően a hűtőfolyadék, váltóolaj, különböző szíjak, féktárcsák, de természetesen a tervezetten kívüli esztétikai vagy műszaki javítások is ide szoktak beesni. Az autóhoz járó szervizfüzetben benne van, hogy mik ezek a pontos tételek, bármikor elolvashatod, de idős (10+ éves) autóknál nyilván teljesen hektikussá válik, hogy mi is pontosan egy nagyszerviz, annyi minden szokott már elromlani, labilis működésűvé válni.
Az autó átnézésére is többféle utasítási terv létezik, általában a gyári vagy valamilyen más szervizszoftver által javasolt menetrendet követik - az mondja, hogy milyen műszerrel hova kell mászni és mit kell leellenőrizni, milyen határértékek között jó egy adott érték. Ezt úgy szokták hirdetni, hogy 21/30/50/stb. akárhány pontos átvizsgálás. Úgy nem lehet, hogy hasára csap a szerelő, bemászik a kocsi alá és ami épp eszébe jut azt megnézi az autón, ilyet ma már szerintem sufniműhelyek sem csinálnak.
most voltam egy (japán)szakszervizben. Generátor szíj cserét kértem. Leültem kávézni az irodában. Egyszercsak hívnak, nézzem meg mit találtak..gömbcsukló, lengéscsillapító, erős olajcsepegés..nem részletezem.
Ok, ennek fele sem tréfa, kértem egy ajánlatot, elfogadtam, és korrekten megjavították.
Szóval jobb helyeken átnézik, nehogy valami nagy hibával szaladgáljon az autós.
Természetesen amíg beáll az átvevő, hallja az önindítót, a motort, a váltót, érzi a féket, stb..
Ők kb olyanok ezzel a gyors átnézéssel, mint a körzeti orvos, amikor belépsz hozzá, pár másodperc alatt felméri az állapotod(rutin)
A szerelők nem állítottak olyant, ami nem volt igaz.
Elégedetten jöttem el, pedig majdnem gatyára vetkőztettek. A jó munka megérte.(meg a jó kocsi)
Ne mondj semmit, a jó átvevő érti a dolgát, illetve kérdez, ha úgy látja.
Húúú nagyon megtanultátok a leckét!
Természetesen nem akarok vitázni, sem kételkedni senkinek sem a jó szándékában.
Csak kérdezek.
#2 Bizonyára figyelmes tulaj vagy, vélhetően bele-bele nézel a motortérbe. (különben honnan tudnád, hogy a szíj, csere érett?
Na most észreveszed hogy a szíj kopott, de azt nem veszed észre, hogy libeg az autó? (mert rossz a gátló)
Elkerüli a figyelmedet, hogy koppan-roppan lóg a gömbfej? Nem hinném.
Vagy pl. bárki megláthatja az autója alatt az olaj pöttyöt, neked meg a szerviz veszi észre -ahogy írod- az "erős olajcsepegés"-t?
Ez nem furcsa egy kicsit?
A "jó átvevő érti a dolgát".
Na erre mondok egy velem megesett példát.
Anno vettem egy "0"kilométeres autót szalonból. (O.K. nem pont "0" mert mikor átvettem 25km volt benne)
Első szerviz -természetesen ugyan ott- 72 ezer Ft. Pfff.
(olaj+szűrők, és ÁLTALÁNOS ÁTVIZSGÁLÁS ....mindez 5000km.nél!
Érdekes, amikor az úgynevezett "0" revíziót is ők végezték.(naná, hogy akkor is fölszámolták)
Aztán 10.000-nél ismét.
Mindegy a "garancia" bűvös kifejezés, hiszünk benne. (egy darabig)
Majd 22.000km-nél első műszaki vizsga. Naná hogy ugyan ott.
A mindentudó átvevő első mondata: a kormányművet cserélni kell!
Miért? Típushiba.
Hátramenet kapcsol, nagygázon ki a műhelyből.
Azóta sem jártam ott.
Megjegyzés:
Jelenleg 14 éves 170.ezer van benne, a forgalmi már cserélve lett (mivel betelt, ugyanis eddig 6(!) sikeres műszaki vizsga volt. A kormánymű (és minden más fődarab) az eredeti.
Szóval kéretik fenntartással kezelni ezt a garancia/szerviz/mesterember......kifejezéseket.
Akinek nem inge, ne vegye magára. ;)
#3: most olvasom a megmondásod. Ha leírtam volna mi a helyzet, akkor olvashatatlanul hosszúra sikerült volna..
A jobb első lengéscsillapítóból már csöpögött az olaj, ami a garázsburkolatán látszott.. A motorról lecsöpögő olaj is a kerámián landolt.húsz éveállok be kocsival a garázsba, de még egy csepp olajat nem láttam a hófehér burkolaton.(egészen mostanáig) sajnos hónapokig kellett várnom, hogy elvihessem szervizbe.
Az ékszíjak(mindkettő)öt éve nyikkannak, most már a motor bemelegedéséig nyikorgott..
Azautó eleje igencsak elkezdett zörögni,mebből gyanítottam hogy baj van..sajnos a kocsi minden nap kell orvosi okokból, ezért húztam amíg lehet. Eddig öt új autóm volt(mind japán, és automata) és ugyanannyi használt..tudom ám mit mikor kell, csak valaki kérdezte hogy ő mit várhat..
De te ezt úgysem akceptálod a nagy tapasztalatod okán..irigylem a tudásod.
Kedves #4!
Köszönöm, de nem tartok igényt sem a megértésedre, sem a tudásom elismerésére.
(mellesleg sehol nem írtam, hogy ilyennel rendelkezem,)
Mindössze annyi történt, hogy elmeséltem a saját esetemet, nehogy valakit ugyan így lehúzzanak, vagy megvezessenek.
Neked pedig baleset- és szerelőmentes-kilométerek ezreit kívánom.
(természetesen minden további autód új legyen, japán és automata)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!