Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dupla kipufogó okkal vagy...

Dupla kipufogó okkal vagy menőségből van néhány autón?

Figyelt kérdés
2021. febr. 6. 23:28
 1/6 anonim ***** válasza:
73%
Csak azért mert jól néz ki. A dízelmozdonyok is elmennek egy kéménnyel, pedig ott 50-100-150 literes motorok vannak.
2021. febr. 6. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Attól függ, ha a blokktól végig duplán van vezetve, akkor a teljesítmény növelése érdekében teszik, ha csak az utolsó 20 centi dupla, akkor csak külsőség.
2021. febr. 6. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
57%
csak a látvány. Az 1.6-os sportszwiftnek is két kidörrentő véget látni, de egy cső megy végig. Jól mutat a két vég.
2021. febr. 7. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A mai autóknál praktikus okai vannak. Előírás, hogy az üzemanyag betöltő nyílás a kipufogóval ellentétes oldalon legyen elhelyezve. Ezalól kivétel, ha két kipufogó van az autón.


Ez így nagyobb tervezési szabadság, hiszen bárhová elhelyezhető ezután.


A nagy teljesítményű járműveknél van valódi értelme a dupla rendszernek, de ott a leömlőtől kezdve két külön rendszer fut, míg a kis autóknál egy rendszer van a végén kettéágaztatva egy dobban.

2021. febr. 7. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Elméletileg jobb lesz így a gázáramlás. De a motortól mindig egy cső jön, aztán valahol középen osztódik ketté a cső, úgyhogy vicces egy kicsit. De pl 6 hengeres motoroknál már lehet komoly szerepe, onnan már sok gáz áramlik ki, ha 2 kipufogót tesznek, nem kell annyira vastag legyen a cső, és a hang is kellemes lesz. Audinál pl bevett dolog volt, hogy minden 6 hengeres modellnél már kétoldalt volt két szép gyári kipufogó. De még az 1.8T-n is gyárilag ilyen volt. Sajnos csak volt, ma már tudjuk, hogyan oldják meg a kipufogót....
2021. febr. 7. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A kör területe:

45mm átmérő esetén 63,6 négyzetcentiméter

50mm átmérő esetén 78,5 négyzetcentiméter

55mm átmérő esetén 95 négyzetcentiméter

60mm átmérő esetén ~113 négyzetcentiméter

70mm átmérő esetén ~154 négyzetcentiméter

80mm átmérő esetén 201 négyzetcentiméter


Innen azért már látható, hogy teljesen felesleges a dupla csövezés, mert egy 80 belsőátmérőjű cső nagyobb keresztmegszerű, mint két darab 55-ös amire két katalizátor kell meg minimum 4 lambdaszonda. Nehezebb,drágább, több helyet igényel..


Normális, a gázlengésekhez kialakított leömlőkkel majd 1 csővel bármit ki lehet szolgálni sokkal egyszerűbben, mint két csővel.


Nyilván szupersport autóknál, ahol minden high-tech az árcédula meg atom magas és fontos az akusztikai hangolhatóság is ott kell. Talán még a nagy motoros versenyautóknál is lehet értelme, ha gázdinamikai számításokkal igazolják, hogy többet nyernek vele, mint amit a tömegen buknak. Egyéb esetekben felesleges >> lásd a lepontozott első hozzászólást.

2021. febr. 7. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!