Dupla kipufogó okkal vagy menőségből van néhány autón?
A mai autóknál praktikus okai vannak. Előírás, hogy az üzemanyag betöltő nyílás a kipufogóval ellentétes oldalon legyen elhelyezve. Ezalól kivétel, ha két kipufogó van az autón.
Ez így nagyobb tervezési szabadság, hiszen bárhová elhelyezhető ezután.
A nagy teljesítményű járműveknél van valódi értelme a dupla rendszernek, de ott a leömlőtől kezdve két külön rendszer fut, míg a kis autóknál egy rendszer van a végén kettéágaztatva egy dobban.
A kör területe:
45mm átmérő esetén 63,6 négyzetcentiméter
50mm átmérő esetén 78,5 négyzetcentiméter
55mm átmérő esetén 95 négyzetcentiméter
60mm átmérő esetén ~113 négyzetcentiméter
70mm átmérő esetén ~154 négyzetcentiméter
80mm átmérő esetén 201 négyzetcentiméter
Innen azért már látható, hogy teljesen felesleges a dupla csövezés, mert egy 80 belsőátmérőjű cső nagyobb keresztmegszerű, mint két darab 55-ös amire két katalizátor kell meg minimum 4 lambdaszonda. Nehezebb,drágább, több helyet igényel..
Normális, a gázlengésekhez kialakított leömlőkkel majd 1 csővel bármit ki lehet szolgálni sokkal egyszerűbben, mint két csővel.
Nyilván szupersport autóknál, ahol minden high-tech az árcédula meg atom magas és fontos az akusztikai hangolhatóság is ott kell. Talán még a nagy motoros versenyautóknál is lehet értelme, ha gázdinamikai számításokkal igazolják, hogy többet nyernek vele, mint amit a tömegen buknak. Egyéb esetekben felesleges >> lásd a lepontozott első hozzászólást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!