Elektromos autó tulajok, hatótáv reális tapasztalatok?
Nyáron szorozd meg az akkumulátor kWh kapacitását öttel = ennyi km-t tudsz egy töltéssel autópályán megtenni. (Városban többet.)
Télen ezt a távot csökkentsed 30%-al. Használt (többéves) elektromos autónál csökkentsed a hatótávot 20%-al.
Kisebb különbségek vannak de ez kb az összes elektromos autóra igaz.
Tesla Model 3 LR autóm nyáron autópályán 350 km-t probléma nélkül megtesz. Városon belül 450 km-t is.
Télen ha előfűtöttem indulás előtt akkor 300, ha hidegen indul akkor talán 250 a reális autópálya hatótáv.
Nyolcéves Nissan Leaf-em újonnan 120, manapság talán 100 km-t tud menni egy töltéssel. Nyáron. Télen talán 70-et. Az előfűtés itt is segít.
Előfűtés: indulás előtt mikor még be van dugva hálózatba indítani a fűtést. Mobiltelefon app.
3as
Tudja a 300at télen is, normális fűtéssel, nem állandóan padlózva. Teslának nem esik vissza annyira a hatótávja télen, mint egyes elektromos kisautóknak, van az akkunak saját hűtő és fűtőrendszere is az optimális akkuhőmérséklethez, meg van tervezve rendesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!