Vannak már olyan cégek, melyek ilyen régi autókba (linkek lent) elektromos hatást (akksi-pakkal) szerelnek be? Semmi nem kell, hogy a régi autóból "megmaradjon" (értsétek jól), ki is belezhetik, de EV legyen 500 km hatótávval.
Biztos vannak ilyen cégek, de szerintem ezeknek a régi autóknak az értékének a nagy részét pont a benzinmotor, az abból eredő életérzés adja.
500 km hatótávot pedig ekkora autóknál ilyen "házibarkács" módszerekkel nem nagyon lehet jelenleg elérni.
Nem értéket kívánok növelni. Használhatóságot (gyk.: megbízhatóságot).
Másik bekezdéshez: megkérdezhetem miért nem? Ha két 90 kWh-s akksi-pakkot szerelnek be (most mondtam valamit, értsd jól), akkor nem hosszabbítható meg a hatótávolság?
Én nem volnék ennyire elektromospárti, elmész jordániába, mexikóba, törökországba azt még villany sincs, de dízel benzin garantáltan!
Ha majd elektromos kocsi indul a Dakar-on szólj...
Mellesleg nem értem, hogy a villanyautóknál miért nem raknak be inkább nagynyomású levegőrendszert. , plusz még a hőveszteséget is fel tudná használni a kocsi a levegő tágulásakor.
A villanymotor kompresszort hajtana, és cseppfolyósított levegő lenne a motor üzemanyaga. A visszatöltés is megoldott lenne.
Volt anno egy nagynyomású levegős motor fejlesztési irányvonal, de le lett lakatolva valami fiókba..
Vannak, egy kollegám kb. 6-7 éve átalakíttatta az autóját mert tönkrement benne a motor. Akkor volt valami 400e ft, azóta gyakorlatilag megszűnt ez a lehetőség mert nem sokkal utána bevezettek ezekre valami forgalomba helyezési adót (nem pont ez a neve) ami miatt most már nagyon drága lenne.
Nem arra kell gondolni, hogy ennyi pénzért Teslát csináltak a 15 éves Citroenjéből - raktak bele valami egyszerű villanymotort meg egy halom normál 12V-os akkumulátort (papírral, levizsgáztatva).Egy töltéssel olyan 30-40km-t megy neki, a felesége használta bevásárlásra meg a gyerekeket iskolába vinni.
A téma a 2010-es évek elején érdekelt, akkor el is kedvenceltem erről szóló weblapokat, de aztán el is vesztettem ezeket a favoritokat. :D Ha, mint írják, ezek megszűntek, akkor mindegy is. Ha jól emlékszem, az egyik fehérvári cég volt.
Na persze a kérdés elejét tekintve. Mert az 500 km, az azért inkább az agresszív kismalac kategória, már bocs. :)
Sok gyártó tudja az 500 körüli értékeket, miért ne lehetne kellő mennyiségű akkumulátorral? És mit jelent az agresszív izé?
48 százalékos: lehet, hogy benzinkút mindenhol van, de egy 50 éve gyártott motor (és a hozzá tartozó egyéb elektronikus és mechanikus alkatrészek) több ember szerint (akiknek van/volt ilyen autójuk) már csak kora miatt is gyakran meg fog hibásodni. Gyk.: nem megbízható sajnos.
Az elektromos áram hajtotta elektromotor pedig igencsak megbízható, kevés (ezáltal kevés romlásra hajlamos) forgó alkatrészt tartalmazó konstrukció.
Hatótáv max. 150-200 km, mert nem a hatótávnak lett alárendelve az egész autó tervezése. Volt ilyen cég, a TZ-Elma, 2010 után még lehetett hallani róluk itt-ott, ma már a weboldaluk sincs meg. A sufnituning autónak kinéző elektromos targonca képességű járművekre nem volt kereslet.
Kétmillió körül vállalták bárminek a lepapírozott átalakítását.
Ma is vannak ilyen cégek, például a Sedulitas-Pro, buszt is alakítottak át elektromos hajtásúra, keskenyvágányú dízelmozdonyt is hibridre. Egy ideig egy irodaházban dolgoztam velük, megkérdeztem, személyautó mennyi lenne: egyedileg egy példánynál többe kerülne, mint venni egy használt villanyautót, és közel sem tudna annyit, mint akár egy 4-5 éves Leaf.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!