Mi történik ha egy 99-es Audi A3 8L-be fékolaj helyére öntöttem Szervó olajat kb 1-2dl ment bele 2 napja azóta sem észleltem hibát vagy más furcsa hangot! Hadjam úgy vagy mi a tehendő?
Lehet nem véletlen árulnak külön szervó és fékolajat?
Az egyik ide való, a másik pedig oda. Nem szokott jó vége lenni ha felcserélik.
A fékolajnak magas a forráspontja, vagyis a hőtűrő képessége. A szervóolajnak nem.
Ha használod a féket, a fék a sűrlódás hatására melegszik. Ez általában megvan mindenkinek.
A féket az olaj működteti, amit a fékpedál benyomására egy munkahenger sűrít össze.
Na most ha egy folyadékot minél többször sűrítesz össze, az a sűrítés hatására melegedni fog. Vagyis a fékolajad is melegedni fog. Az olaj forrása következtében gáz képződés kezdődik. A gáz pedig egy összenyomható halmazállapotú anyag, szóval ugyan olyan nyomás hatására amit a munkahengertől kap összenyomódik, és az olajjal ellentétben nem fejt ki fékerőt.
Ha a fékolaj soha nincs kicserélve, egy idő után elhasználódik. Esik a forráspontja, a hőtűrőképessége. Ha a fékolaj felforr, a fékhatás gyengül, hiszen nem tudja ugyan azt a nyomást kifejteni.
Ekkor jelentkezik az a probléma, hogy beesik a félpedál.
Nem véletlenül van az, hogy a fékfolyadékok is különböznek, pl. DOT3, DOT4...
Na, szerinted ha egy olyan olajat öntesz a fékrendszerbe, ami hamarabb felforr akkor mi következik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!