Aki szidja az alfa romeot annak mi a véleménye a forma1 első két évéről amikor az alfa bucira verte az egész világot?
Nino farina,Juan Manuel Fangio illetve jóval korábban Tazior Nuvolari akiknek az autójában mind alfa romeo szív dobogott. Sőt mit dobogott,ülvöltve pörögtek ezek a motorok amik az autóversenyzés hajnalán nem találtak legyőzőre. Csak azért szálltak ki mert a ferrarinak nem lehetett konkurenst állítani. Lehetett bármilyen csúcstechnikás német autó,az alfa romeok visszapillantójában meg se látszottak. Nem csak a lemezek alatt volt olasz szív hanem az autókat vezető pilótákban és a sok ezer rajongóban is az dobogott. A cuore sportivo ami azóta is rabul ejt sok embert. Nincs még egy motor a világon ami úgy szól mint az alfa romeo v6-os bussoja. Csinálják a szűk,már-már bántóan kemény rúgózású autókat és mégis ez viszi a pálmát. Még a 156-ost meg a 159-et is keresztbe lehetett vágni gáz elvétellel hiába voltak elsőkerekesek. A prémuiumok mind elvéreztek akkor amikor a 159 még tapadt bárhogy rángatták. Ott a világbajnok futómű,a szívdöglesztő formával,a stílus amit 100 német autó együttvéve sem tud hozni. Magyarországon kár olasz autót szeretni,mert itt német autó imádat van (és én elismerem a német autók minőségét amit tudtak a 90-es években) de ott van minden olasz autóban az hogy ők nem állnak be a sorba és ők mernek mások lenni. Lehet hogy szervízigényes és lehet hogy kell rá költeni,de egy német ember nem képes azt beletenni az autóba amit az olasz tud. Beülsz és rabja leszel egy életen át. Olyan formák vannak,olyan közvetlen kormány,úgy ráfeszül a futómű az útra,úgy adod neki a gázt amit más autós soha nem érthet meg. Sz.r pozícióba ülsz de ahogy a fékről átcsúszik a lábat és szúrod neki a gázt azt nem tudja más.
Tényleg elismerem a 80-as 90-es évek német autóit. A v12-es bmw-t vagy az M-es változatokat,a kinyírhatatlan merciket vagy a "kalapács" AMG-t, a rally bajnok audi quattrot. A mindennél csendesebb lexus ls430-at ami a világvégét túléli. De ott a lancia delta hf integrale ami ritkán működik,de ha működik akkor mindenki más otthon maradhat mert nincs ellenfelük. A ferrari motoros thema-k amik úgy szólnak a bussos alfákkal együtt amit egy zenekar nem tudna körözni. Az élményt amit egy alfa ad akkor is ha elsőkerekes és lassú gyenge dízel motoros. Beülsz és érzed hogy otthon vagy. Nekem megadatott hogy beüljek sok autóba és választhattam volna bármit,de ahogy az olasz a lelkedhez,a szívedhez szól olyat a világon nem tudnak csinálni.
Lehet mondani hogy kamukérdés,de egy autószerető apa fia vagyok akinek hála kipróbáltam a felsoroltak közül mindent és azt kell mondanom hogy tankolom a busso motoros alfámat a 15-20 literes fogyasztása mellett is és minden másodpercét élvezem. Csak azt nem értem hogy jogtalanul szidják az alfa romeot ami semmivel nem rosszabb mint más autó. De miért???
sic transit glória mundi..
#2-esnél a pont! jót röhögtem, köszi..
Szerintem ez az egész ízlés kérdése. Te az olasz verdákra esküszöl, ez tetszik neked, megvan az érzelmi kötődés, kész, ennyi.
Én pl a japán csodákat bírom. Azért egy 3SGE motorral szerelt Toyota Altezza (mifelénk Lexus IS200 néven fut a kasztni, Japán belpiacon volt Toyota embélmás), Vagy egy Honda S2000, vagy régi NSX a jó kis szívó V6-tal, fenomenális kezelhetőséggel, váltóval fenomenális.
Na de vissza az elejére. Sokan azért szidják őket, mert relatív gyakori a meghibásodás más márkához képest.
Ilyenkor mondanám azt, hogy a német is ugyanolyan XD
A japán meg rohad istentelenül.
Nekem pl nincs bajom az Alfákkal, kipróbálni nem tudtam még egyet sem, ezért nem tudok se negatívan se pozitívan nyilatkozni. De ahogy hallom, hogy amikor megy, akkor bizza megy. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!