Németországban miért olcsóbbak az autók?















"Hát nem tudom, vettem itthon egy golf-4-et 600k, haver ezt kint németbe megvette 1200euróba"
Az forintban 430k, ezen kívül még kb. 60k-t rászámolhatsz regadó, vagyonszerzési, mindennel együtt, és már 500k-nál tartasz. Vehetsz ideiglenes rendszámot hogy egyáltalán behozathassad, új rendszám, viheted arra a pár vizsgaállomásra ahol elvégezhetik külföldi autó vizsgáztatását, stb. Spórolt bő 100ezret az ismerősöd, cserébe sokkal többet kellett foglalkoznia autóvásárlással. Kiutazás költségét még nem is néztem.















“Nagyon be lehet nézni német autóknál hogy egy rozsdahalmazt akarnak eladni olcsón.”
Ezt alá tudom támasztani. Vettem egy 10 éves autót, ilyenekkel régen sosem nyúltam mellé. Hazavittem haverhoz fényeztetni, azt mondj a műanyagok alatt úgy szét volt rohadva a küszöb, mintha patakban állt volna hónapokat.





“ De hagyjátok már a számolgatást, hogy mennyibe kerül itt a regadó, stb. Itt a nettó árakról beszélünk,”
Ok, akkor számoljunk másképp. Otthon egy laikustól egy 5 éves audi a3 műszakijáért mennyit szednek le, ha nincs nagyobb gond? Németeknél a kollégámnak ez 800 euró volt 9 éve is már. Ha nem csak olajat meg fékpofát kell cserélni, hanem kicsit jobban belenyúlni, olyan simán 1000-1200 eur a számla. És akkor egy falusi műhelyről beszélünk. Otthon azért csak nagyin extrém esetekben repkednek a százezrek. Ezért németeknél olcsón szabadulnak ezektől az öreg kotláktól.















#15-nek
Ne számolgassunk? A vég kifejlett a lényeg. Ahhoz, hogy használhassa a vevő, le kell papírozni. Ezen kiakadtam mint a kakukkos óra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!