Tudnátok külden linket, ahonnan informálódhatnék mazda mx-5 nc prht vásárlás előtt, hogy miket nézzek át?
Hétvégén valószínüleg megnézek egyet, ez lesz az első kocsim, 7600 euró, viosznt képek alapján nagyon jó állapotban van és egy ilyen keménytetős autót ha külföldön is nézek 6000 fölött van és ki is fizetném ezt az árat, nem nagyon megoldható hogy szakszervízben átnézzék vásárlás előtt.
Szétnéztem az interneten viszont nem találtam olyan anyagot, ami kitérne a tipikus motorbajokra. Jöhetnek angol oldalakról is a linkek.










https://www.youtube.com/watch?v=2bMaPPb6K9s
Ezt nézd meg, illetve fórumokban tájékozódj. A motor az 2006-2007-ben volt problémás, ha jól tudom, ha utána gyártották a kocsit, az jobb.
Amikor én nézegettem ilyet, a keménytetőstől óvva intettek... mert az plusz 40 kiló :D
Egyébként sokan azt gondolják, hogy a keménytetővel megszabadulnak a kabriók összes lehetséges bajától. Hát nem. A keménytető hamarabb ázik be az illesztéseknél, mint az egy darabból álló ponyva. A tetőmechanizmusa annak tud elromlani, és ráadásul szerintem nem is olyan szép. A vászontetőre sokan azt hiszik, hogy beázik és télen hideg. A válasz erre: nem és nem. De a keménytetősnek sincs olyan ismert problémája, ami miatt el kéne kerülni - tudtommal.





Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
#1-nek:
Alap. :D Köszönöm!
#2-nek:
A videót láttam, viszont valamikor utánanéztem és a hajtókarcsapágyproblémára azt hiszem 2005 és 2006 - os autókra jellemző (tudom a vidiben 2006-7 van), amit kinéztem 2008-as. A +40 kilótol nem ijedek meg, igazából azért is szeretnék keménytetőset, hogy ha utcán kell hagyjam éjszakára egy körömvágóval ne lehessen kinyitni, emelett ha nem szeretném, hogy "ANNYIRA" felvágós legyen, akkor lecsukott tetővel csak az mondja meg, hogy kabrió, aki ismeri a kocsit. Tudtommal nem hajlamosak ezek a típusok a tetőszerkezet elromlására.
A kérdést elsősorban emiatt a videó miatt tettem fel, hogy a hajtókarcsapágyproblémáról nem nagyon találtam az interneten semmit, hogy hogyan lehet azt beazonosítani, de valószínüleg nem szakiként azt nem fogom tudni leellenőrizni.
Ha valamit úgy gondolsz, hogy rosszul tudok, nyugodtan javíts ki.
#3-asnak:
Mindenképp megnézem, köszönöm.





#2 voltam, én írtam rosszul, csak nem jól emlékeztem már, hogy mikor kezdték gyártani. A gyártás első két éve volt problémás, azt mondják. De igazából ha olyan autót találsz, aminek ellenőrizhető szervizmúltja van, és rendes gazdája (lehetőleg nem 6, hanem 1 vagy 2 előző tulaj), sokkal biztosabbra mehetsz, nem lesz akkora lutri. Hibátlan autó nincs, úgy vedd meg, hogy ne okozzon gondot, ha meg kell csináltatni rajta valamit - nyilván észszerű határokon belül.
Azt ne gondold, hogy keménytetővel nem lesz felvágós autó (oké, a ponyvát nem vágják fel :D), mindenkinek megakad rajta a szeme. :)





Ne viccelj, hogy törne az ablakkeret? Az az autónak kb a legerősebb része. Nyilván lehet akkorát esni, hogy törjön, de akkor ígyis-úgyis halott vagy már addigra, az autó meg egy palacsinta lesz.
Egy kabriónál részben a szélvédő a bukókeret, ez pedig kibírja az autó súlyát, de többet is. Szokták demonstrálni is úgy, hogy egy ugyanolyan autót rátesznek a kabrió ablakkeretére, függesztve. Meg sem reped a szélvédő, az a keret olyan erős.
Azon kívül mögötted is ott a bukókeret. Ha be vagy kötve, nem lehet nagy bajod boruláskor sem, de természetesen jobban ki vagy téve mindennek, mint ha lenne tető a fejed felett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!