Simson s51 csapágy, főtengelycsere után mi a teendő?
Szemmel láthatóan habár nagyon keveset, de üt a főtengely, éppen, hogy csak észre lehet venni.
Beszerelés előtti állapotban gyárilag elvileg 0,02 mm a megengedett ütése a főtengelynek.
Beszerelés utáni állapotban mennyi ez az érték, illetve ezt hogyan lehet kinullázni?
Igazából, ha könnyen forog nincs nagy jelentősége. Mint érdekesség a főtengelyeknek elég nagy a megengedett kiegyensúlyozatlanságuk, pláne az egyhengereseknek, mivel a robbanómotor egy önmagában is rázkódó szerkezet.
[link] "Statikus kiegyensúlyozatlanság megengedett értékei az ISO 1940 szerint"
Szerintem elsőkörben nem érdemes vele foglalkozni.
Köszönöm a válaszokat.
Érdekesség, hogy ha a lendítőkereket rárakom, akkor gyakorlatilag nincs, nem látható ez az ütés.
Azért lett felujítva mert eléggé csörgött a blokk, a gyújtás felöli csapágy lógott, lehet hogy pont ezért.
Kézzel mozgatva a lendítőkereket nagy volt a játéka a csapágynak.
Csapágyakat felmelegített blokkfélbe raktam bele, a bal oldali blokkfélbe beleépítettem mindent. Tehát először csapágyak majd tengelyek (amik először egy napig fagyasztóban pihentek)
Majd a tengelyekre ráhelyeztem a felmelegített csapágyakat. Nem is volt gond probléma nélkül felmentek a helyükre. Majd szorosan illeszkedtek. A jobb oldali blokkfelet betettem sütőbe. Nem tudom már hány fokra, kb 10 percet ha volt bent. Óvatosan gumikalapáccsal a helyére kocogtattam. Összeilleszkedett minden. Amikor meghúztam a blokk csavarokat a tengelyek forogtak. Na nem teljes "szabadsággal" hanem volt némi egy minimális ellenállása (ugyanezzel az eljárással csináltam a saját motoron blokkját, azóta is jó).
Akkor nem érdemes ezzel az ütéssel foglalkozni?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!