Röviden a kérdés: Ha csúszás miatt belecsúszok 1 piros lámpába úgy, hogy 1 véda kapu alatt teszem mind ezt, van valamilyen lehetőségem fellebbezni az 50 ezer miatt?
Story röviden: 1 védás kereszteződés van a városba, és láttam hogy vált a lámpa onnan, hogy benéztem a kereszteződésbe és a gyalogos átkelőhely zöldje már villogott. Ugye ezt követi a sárga. Na én emberesen beleálltam a fékbe, de a kocsi csúszott tovább. Majd frankón becsúszva a kereszteződésbe álltam meg. Szabályokat betartva, kb 40km/h val mentem a fékezés pillanatában többel kizárt dolog. (nem, tényleg nem kamu.)
Majd miután a sárgán átcsúsztam, váltott a lámpa, és visszatolattam a helyemre. Mögöttem jött 1 golfos látta az egészet, kb 6-7 mp ig csak világított a féklámpám. Mik a lehetőségeim? törődjek bele az 50 ezerbe, vagy valami lehetőségem van?
Milyen lehetőséget szeretnél?
Ne legyen bünti annak akinek vezetéstechnikai hiányosságai vannak?
Ha meggyőződésed, hogy te időben reagáltál a lámpa váltására és a megengedett sebességgel mentél, akkor két lehetőség van.
1. Műszaki hiba, az autót traileren vidd szervízbe. Fékhibával nem közlekedünk! Bünti befizet, ima elmormol, hogy nem a zebrán áthaladók közé estél be.
2. Nem a út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedtél (pl. jeges út), ekkor szintén bünti befizet, és ha ajánlott egy vezetéstechnikai tréning meglátogatása
Megkaptad már az 50 ezret?
Fellebbezni fellebbezhetsz, hivatkozhatsz erre, legfeljebb elutasítanak. A kérdés, hogy átmentél-e a piroson, vagy nem. Tök mindegy hogy mi miatt. Ha mondjuk baleset történt volna abban a kereszteződésben, az a tény, hogy csúszott az út, nem ment fel a felelősség alól.
"láttam hogy vált a lámpa onnan, hogy benéztem a kereszteződésbe és a gyalogos átkelőhely zöldje már villogott. Ugye ezt követi a sárga. Na én emberesen beleálltam a fékbe"
Minek satuzol sárgánál? Nem is értem ezt a gyalogos lámpa nézést.
Sárgák időzítése az adott úthoz van igazítva. Amikor sárgára vált van időd vagy lassítva megállni, vagy kicsit rágyorsítani, és átmenni (főleg ha tényleg 40-el mentél).
Na várjunk már.
Ha 40-nel mentél és nem tudtál megállni, akkor annyira közel lehettél hozzá, hogy azon át kellett volna menni, nem pedig megállni. Te hibád, jogos a büntetés.
Ha 40-nel mentél és elég távol voltál, mégsem tudtál megállni, akkor az autód közúti közlekedésre alkalmatlan, amit már érzékelned kellett volna. Te hibád, jogos a büntetés.
Ha 6-7 másodpercig féken állva nemhogy 40-ről, de 100-ről is meg kellene tudni állni, szóval itt megint erősen sántít a meséd. Te hibád, jogos a büntetés.
Így vagy úgy, de a te hibád. Ha a rossz helyzetfelismerő képességed miatt alakult így a helyzet, akkor azért, ha pedig az autód a hibás, akkor azért. Ez ilyen autós betegség, hogy ők soha semmiről nem tehetnek. Nyilván mindig rajtuk kívül álló okok miatt történnek velük dolgok. Kiugrott eléjük egy villanyoszlop, satufékezett a gyalogos, meghekkelték a lámpát és kéken villogott a STOP tábla. Természetesen.
Milyen gumik vannak azon az autón?
Elkezdtél fékezn még mielőtt egyáltalán sárgára váltott volna a lámpa, de még így sem tudtál időben megállni? Ha nem volt jeges az út, sürgősen cseréld le a gumikat!
Értem, hogy blokkoltad, de attól még ennyi idő alatt meg kellett volna álljon.
Továbbá, ha már nincs ABS az autóban, fektessél energiát a fékezési technikád javítására. Amikor blokkol a kerék, tenned kell valamit!
Na akkor. A vezetésemmel semmi gond sincs, mint ahogy azt itt nagyon sok ember gondolja. Clio 2-őm van, amiben van abs és működik is.
Mellesleg mindenféle műszaki szempontból nem azt mondom hogy hibátlan a kocsi, hanem azt, hogy 1 műszaki vizsgán bármikor átmenne. Ergó közlekedésre alkalmas.
Nem kibújni akarok a felelősség alól félre ne értsen itt senki.
Nincs semmiféle ferdítés. az adott útszakaszon 4 sáv van, amiben én a belső sávban közlekedtem. Este pedig simán belátni a zebrát, meg mindent. Nem mentem gyorsan, ki az a hülye aki véda kapu alatt megy 100-al? (50 es határ van az adott úton)
Igen hülye voltam mert nem a gázra léptem, de mivel nem siettem, és arra számítottam hogy röhögve megáll a kocsi alattam, de mivel ilyet még nem basztam, hogy tiszta útszakaszon, ahol az útburkolat korrekt, 5 fokba téligumival nem áll meg az autó.... na ez szép. Tehát akkor egyhangúan az hangzott el, hogy várjam az 50k-t. rendben.
Ja és az adott útszakaszon a legrövidebb idő van beállítva az adott lámpára, ha felvillan a sárga, akkor gyakorlatilag akkor tudsz kényelmesen megállni, ha nyár van és időben észleled a sárgát.
Mellesleg első büntetésem 2 év alatt, és az előtt 5 éves motoros multtal, úgy hogy eddig balesetmentesen közlekedtem.
De sárga alatt még elmehetsz, ha féktávon belül vagy. Van rá idő és lehetőség (szabályos). :D
És ne a zebrát figyeld, mert az ugyanolyan rossz, mint amikor hülyegyerek nézi a visszaszámlálót és 1 mp.-nél befékezi az autóját, besz.patva ezzel mindenkit maga mögött (ez vizsgán egyébként azonnali bukás, mert zöld jelzésnél meg akart állni).
Akkor ezek szerint szimpla vezetéstechnikai probléma.
Ahogy írtam, irány egy tréning.
Az, hogy eddig nem volt baleseted, vagy büntetésed, az egy egy lámpás kisvárosban nem túl nagy extra.
Szerintem ez még rosszabb, mint a műszaki hiba. (Azt megcsináltatod, és megoldva).
Az viszont bármikor előfordulhat, hogy ilyen szinten rosszul méred fel a távolságot.
De én arra tippelek, hogy baromira nem a saját lámpádat figyelted, hanem a zebrát, meg a sötétben villogó gyalogos lámpa fényét és későn vetted észre, hogy a saját lámpád váltott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!