Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 3 honapja van jogsim, de nem...

Xierah kérdése:

3 honapja van jogsim, de nem tudok rendesen kuplungozni (?)

Figyelt kérdés
Elindulásnál akadnak problémáim a kuplungkezeléssel, ugyanis nagyon felcsúszik a lábamon és végül már a talpam alatt lesz nagyon rövid idő alatt, és mindig üresbe kell tennem, hogy visszategyem a lábam a helyére. Ha a sarkamat csúsztatom, akkor pedig lefulladok, egyszerűen sehogy sem jó. Tanuló órák alatt is említettem az oktatómnak, de mind hiába, így rögzült belém. Vizsgán simán átmentem, mert ott dízel autóval vezettem, és az másabb, de akkor is ugyanígy kuplungoztam, mint most. Egyszerűen csak annyi, hogy csúszik a lábam. Egy elindulást meg tudok csinálni, de ha többet kell, akkor már üresbe kell tennem és vissza a lábam. Mit tudok csinálni szerintetek? Mi a helyes használat? Előre is köszönöm a válaszokat! A vezetésben ezen kívül minden megy.

2020. dec. 30. 15:14
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:
Probalgattam saroklerakas nelkul is, ugy nem csuszik a labam, sikerul is elindulnom csak “szokatlan” es neha lefulladok. Igy helyes volna ha igy csinalnam mindig? Ugy ertem, masok is csinaljak igy?
2020. dec. 30. 15:59
 12/22 anonim ***** válasza:
100%

Nem helyes, veszélyes így. Meg fog erősödni úgy a lábad ahogy kell ahhoz, hogy sarok lerakása nélkül jól kuplungolj. Legalábbis nekem nem vált be a sarok lerakós módszer, ezek szerint neked sem.


#4 nem fogsz lefulladni ha megtartod a fogáspontnál egy mp-re, aztán teljesen felengedheted. Gázt adni ne felejts el. Gondolom dízelen tanultál, ezért úgy tanították nem kell gáz. Pedig ott is kell, csak olyan nagy a nyomaték, hogy egy ilyen hibát elnéz.

2020. dec. 30. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 A kérdező kommentje:
Igen, dizel auton tanultam. Akkor a sarok lerakos modszert hanyagolni fogom, es hozzaszoktatom magam ahhoz, amit irtatok. Koszonom szepen a valaszokat! :)
2020. dec. 30. 16:01
 14/22 anonim ***** válasza:
100%

"Igen, le van rakva a sarkam. Ez igy helyes vagy nem?"


Szerintem a gázt, és (gyenge) féket kényelmes sarokkal lent kezelni.

Kuplungot azért nyomni kell (erős féket is).

2020. dec. 30. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%

Ezt amúgy nem értem: "üresbe kell tennem és vissza a lábam".


A cipőd megfelelő? Üléspozíciód, kormány, tükrök? Ezeken is sok múlhat.

2020. dec. 30. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%

Soha nem rakom le a sarkam.

Előttem a pedál, talpközéppel rálépek és benyomom a padlóig. Kapcsolok a váltóval, és ahogy benyomtam, ugyan azon az íven visszaemelem a lábam. Indulásnál épp úgy, mint menet közbeni váltásnál.

Ennyi, és nincs miről beszélni.

2020. dec. 30. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Kuplungolásnál alapból nem értem, hogy a búbánatba rakod le a sarkad, mikor az egy alapvetően "hosszú" lábmozgatási folyamat.
2020. dec. 30. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

Ha gyakran lefulladsz, akkor azt ajánlom, hogy keress valami nagy, üres, vízszintes helyet, ahol tudsz gyakorolni. Állj meg, és gázadás nélkül(!) lassan kezdd el felemelni a lábad a kuplungról. Észre fogod venni, hogy van egy pont, ahol annak ellenére, hogy nem adtál gázt, az autó el fog indulni lassan előre. Autója válogatja, hogy ez hol van. Óvatosan csináld, mert a lefulladás határán van. Ez az a pont, ahol gázt kell adni. Kb ugyanolyan mértékben nyomd a jobb oldali pedált, amilyen mértékben emeled fel közben a kuplungot.

A lefulladás előtt nagyon jellegzetesen viselkedik a motor. Ilyenkor csak annyit kell tenned, hogy tövig benyomod a kuplungot, és elkerülted a 'bajt'.

Én is le szoktam rakni a sarkam, nekem így kényelmes. Ezt mindenki tapasztalja ki magának.

2021. jan. 1. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

Érdekes dolog ez a sarokletétel.

A mai autók legtöbbje függesztett pedálú, vagyis a berendezés forgáspontja a pedál fölött van.

Ez annyit tesz, hogy a pedál útja a "nem nyúlok hozzá" és a "be van taposva" végpontok között, pont ellentétes körívet ír le, mint a vezető lábmozgása.

Szóval majdhogynem kizárja a letett sarokkal végrehajtott kuplungozást.

Akad néhány autó aminek kivételesen rövid a pedálútja, azokon még megoldható a letámasztott sarkas pedálkezelés, de nagy általánosságban sokkal kényelmesebb amikor a combtőnél van a forgáspont.

(szerintem)

2021. jan. 1. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
#19: a sarkam lent, és a talpamon csúszik a pedál, míg a végén már csak a lában felső 1/3 érintkezik vele. Ha kell, akkor csúszik a sarkam is a padlón.
2021. jan. 1. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!