3 honapja van jogsim, de nem tudok rendesen kuplungozni (?)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem helyes, veszélyes így. Meg fog erősödni úgy a lábad ahogy kell ahhoz, hogy sarok lerakása nélkül jól kuplungolj. Legalábbis nekem nem vált be a sarok lerakós módszer, ezek szerint neked sem.
#4 nem fogsz lefulladni ha megtartod a fogáspontnál egy mp-re, aztán teljesen felengedheted. Gázt adni ne felejts el. Gondolom dízelen tanultál, ezért úgy tanították nem kell gáz. Pedig ott is kell, csak olyan nagy a nyomaték, hogy egy ilyen hibát elnéz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Igen, le van rakva a sarkam. Ez igy helyes vagy nem?"
Szerintem a gázt, és (gyenge) féket kényelmes sarokkal lent kezelni.
Kuplungot azért nyomni kell (erős féket is).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt amúgy nem értem: "üresbe kell tennem és vissza a lábam".
A cipőd megfelelő? Üléspozíciód, kormány, tükrök? Ezeken is sok múlhat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Soha nem rakom le a sarkam.
Előttem a pedál, talpközéppel rálépek és benyomom a padlóig. Kapcsolok a váltóval, és ahogy benyomtam, ugyan azon az íven visszaemelem a lábam. Indulásnál épp úgy, mint menet közbeni váltásnál.
Ennyi, és nincs miről beszélni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha gyakran lefulladsz, akkor azt ajánlom, hogy keress valami nagy, üres, vízszintes helyet, ahol tudsz gyakorolni. Állj meg, és gázadás nélkül(!) lassan kezdd el felemelni a lábad a kuplungról. Észre fogod venni, hogy van egy pont, ahol annak ellenére, hogy nem adtál gázt, az autó el fog indulni lassan előre. Autója válogatja, hogy ez hol van. Óvatosan csináld, mert a lefulladás határán van. Ez az a pont, ahol gázt kell adni. Kb ugyanolyan mértékben nyomd a jobb oldali pedált, amilyen mértékben emeled fel közben a kuplungot.
A lefulladás előtt nagyon jellegzetesen viselkedik a motor. Ilyenkor csak annyit kell tenned, hogy tövig benyomod a kuplungot, és elkerülted a 'bajt'.
Én is le szoktam rakni a sarkam, nekem így kényelmes. Ezt mindenki tapasztalja ki magának.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Érdekes dolog ez a sarokletétel.
A mai autók legtöbbje függesztett pedálú, vagyis a berendezés forgáspontja a pedál fölött van.
Ez annyit tesz, hogy a pedál útja a "nem nyúlok hozzá" és a "be van taposva" végpontok között, pont ellentétes körívet ír le, mint a vezető lábmozgása.
Szóval majdhogynem kizárja a letett sarokkal végrehajtott kuplungozást.
Akad néhány autó aminek kivételesen rövid a pedálútja, azokon még megoldható a letámasztott sarkas pedálkezelés, de nagy általánosságban sokkal kényelmesebb amikor a combtőnél van a forgáspont.
(szerintem)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!