3 honapja van jogsim, de nem tudok rendesen kuplungozni (?)
Nem helyes, veszélyes így. Meg fog erősödni úgy a lábad ahogy kell ahhoz, hogy sarok lerakása nélkül jól kuplungolj. Legalábbis nekem nem vált be a sarok lerakós módszer, ezek szerint neked sem.
#4 nem fogsz lefulladni ha megtartod a fogáspontnál egy mp-re, aztán teljesen felengedheted. Gázt adni ne felejts el. Gondolom dízelen tanultál, ezért úgy tanították nem kell gáz. Pedig ott is kell, csak olyan nagy a nyomaték, hogy egy ilyen hibát elnéz.
"Igen, le van rakva a sarkam. Ez igy helyes vagy nem?"
Szerintem a gázt, és (gyenge) féket kényelmes sarokkal lent kezelni.
Kuplungot azért nyomni kell (erős féket is).
Ezt amúgy nem értem: "üresbe kell tennem és vissza a lábam".
A cipőd megfelelő? Üléspozíciód, kormány, tükrök? Ezeken is sok múlhat.
Soha nem rakom le a sarkam.
Előttem a pedál, talpközéppel rálépek és benyomom a padlóig. Kapcsolok a váltóval, és ahogy benyomtam, ugyan azon az íven visszaemelem a lábam. Indulásnál épp úgy, mint menet közbeni váltásnál.
Ennyi, és nincs miről beszélni.
Ha gyakran lefulladsz, akkor azt ajánlom, hogy keress valami nagy, üres, vízszintes helyet, ahol tudsz gyakorolni. Állj meg, és gázadás nélkül(!) lassan kezdd el felemelni a lábad a kuplungról. Észre fogod venni, hogy van egy pont, ahol annak ellenére, hogy nem adtál gázt, az autó el fog indulni lassan előre. Autója válogatja, hogy ez hol van. Óvatosan csináld, mert a lefulladás határán van. Ez az a pont, ahol gázt kell adni. Kb ugyanolyan mértékben nyomd a jobb oldali pedált, amilyen mértékben emeled fel közben a kuplungot.
A lefulladás előtt nagyon jellegzetesen viselkedik a motor. Ilyenkor csak annyit kell tenned, hogy tövig benyomod a kuplungot, és elkerülted a 'bajt'.
Én is le szoktam rakni a sarkam, nekem így kényelmes. Ezt mindenki tapasztalja ki magának.
Érdekes dolog ez a sarokletétel.
A mai autók legtöbbje függesztett pedálú, vagyis a berendezés forgáspontja a pedál fölött van.
Ez annyit tesz, hogy a pedál útja a "nem nyúlok hozzá" és a "be van taposva" végpontok között, pont ellentétes körívet ír le, mint a vezető lábmozgása.
Szóval majdhogynem kizárja a letett sarokkal végrehajtott kuplungozást.
Akad néhány autó aminek kivételesen rövid a pedálútja, azokon még megoldható a letámasztott sarkas pedálkezelés, de nagy általánosságban sokkal kényelmesebb amikor a combtőnél van a forgáspont.
(szerintem)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!