1.9 pd (A3) vagy 320d? Melyiket érdemes venni? Van rá pénzem, szervizelni én is rendesen bármelyiket is választanám. Légyszíves német autó gyűlölök most ne. Köszi. :)
Őszintén... ha van rá pénzed, akkor amelyik jobban tetszik (vagy amelyikből jobb felszereltségűt/állapotút találsz).
Most mondhatom itt neked, hogy a 2008-as 320d szerintem jobban és agresszívabban néz ki, de ez meglehetősen szubjektív ugyebár.
320-ról tudok segítő infókat nyújtani. Audiról nem tudok nyilatkozni, így azt meghagyom másnak.
Az e90-es szériának jó a 20d motorja, de még a facelift előttit kell megvenni, amiben nincs részecske szűrő. Azok kevésbé kényesek.
Szívósort általában le kell dugózni, így nem esnek bele a lapocskák a motorba, és örök élet kb. Ledugózva is ugyan annyira jó, mintha egy új szívósort vennél rá, ami közel 200 ezer ft, cserében 100 ezer km felett ugyan úgy beeshet.
Illetve a főtengely szíjtárcsát zabálja, érdemes cortecot venni bele, és minden görgőt, szíjat cserélni rajta.
Motorról kb ennyit, nem erre fog elmenni a pénz (persze jó olajat és szűrőket 10-15 ezrenként muszáj cserélni)
(Talán a porlasztócsúcsokra érdemes rámérni, milyen állapotban vannak, bár ha be is krepál egyszer, kb 40 ezer/db-ért garanciával felújítják újabb 150 ezer km-ig)
Amire nekem nagyon sok pénz ment, az az m-es futómű.
Ebben a korban pont el fognak durranni a gátlók, elkezd kopogni alatta minden szilent, lengőkar, ami csak létezik.
Én 100%-osan cseréltem mindent alatta, mert ezt javasolták.
Állítólag annyira feszes, hogyha csak a rossz dolgokat cseréled jóra, feszül annyit, hogy jobban csesződik az új és a régi cucc is alatta, és sosem lesz jó.
Ennek ellenére, nekem 85.000km után újra kopog benne a lengőkar nagy szilentje.
Ezt érdemes nem gyárira cserélni (lengőkarral egyben árulják), hanem poliuretán szilentre cserélni, ez is örök élet kb.
Másik a kuplung, kettőstömegűvel, ami ha még nem volt cserélve, neked kell.
A váltó halhatatlan kb.
Aztán ott a difi, kardán stb. Amikor elkezd darálni, 120-150ezer ft-os művelet az is minimum.
Féket a menetstabilizátor és a szaggatott tárcsa zabálja, érdemes sima tárcsát tenni rá, és ate ceramic betétet.
Aztán ezer apróság el fog romlani ezekben, havonta, fél évente meglep majd valami apróság.
Ablakemelő szerkezet, tetőablak, xenon trafó, lámpa beázás, párásodás, abs kocka, ventillátor relé, termosztát, stb.
Illetve hátra egy 255 széles 18-as nyári gumi sem olcsó. Plusz mozgatja a kasztnit oldalra bármilyen úthiba.
Ezek ellenére szeretem az autót, 6,5 literrel járok vegyesben kb, úgy hogy szeretem nyomni neki. Sok ismerős chippelte, egészségesen 180-200 le közé húzzák és ezt simán tudja.
Ha találsz olyat, ahol rendbe lett már téve egyszer a komplett futómű, és a motor betegségei is meg lettek oldva, jó vétel lehet.
Rozsdásodásra figyelj, kerékíveknél főleg.
Remélem tudtam segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!